poster

Na druhé straně

  • německý

    Auf der anderen Seite

  • Turecko

    Yaşamın Kıyısında

    (Turecko)
  • Itálie

    Ai confini del paradiso

    (Itálie)
  • slovenský

    Na druhej strane

  • anglický

    Edge of Heaven, The

Drama

Německo / Turecko / Itálie, 2007, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radiq
    *

    Ach jo, film s turkama. A ani jednou tam nebyl tureckej med. Hned od začátku jsem si domyslel, že to natočil ten stejnej režisér, co udělal Proti zdi. Je to několik příběhů a nejtrapnější je na tom to, že se ty osudy těch lidí mezi sebou úplně náhodou prolínají. Ty úplný náhody ve všech těch filmech mě už štvou. Jako dobrej nápad to vyznělo v prvních pěti, ale tohle jsme poslední dobou viděli v tolika filmech, že už to není vtipný, nápaditý, ani nezávislý, a spíš mi to přijde jako nouze. Mezinárodní mluva byla dobrá, stejně jako herci. Ale turci a ten jejich islám a hudba a kultura, to mě asi nebere. Trošku to chvilku prozářil párek lesb, ale to nic nemění na tom, že jsem se celkem nudil. Celý je to zakončený krásným dlouhým záběrem.(16.8.2008)

  • see_sawandrew
    ****

    Přestože metráž snímku se tentokrát zastaví skoro na dvou hodinách, tato doba byla alespoň pro mě dobře strávená. Film je natočen klasičtějším stylem než většina ostatních současných německých snímků, které tendencí spadají do tzv. Berlínské školy. Kamera často zachází do detailů, tentokrát už většinou vidíme na osobu, která zrovna mluví… Střihů je mnohem více než například ve filmech Schanelecové, filmové ruchy nejsou povyšovány nad hlasy herců. Zkrátka jde o film, kde se klade větší důraz na samotný příběh než na osobitost, s jakou je natočen. Fabuli si můžeme vytvořit podle tří oddělených kapitol, z nichž dvě už samotným názvem prozrazují smrt jedné z postav. Obě části pak spojuje záběr na rakev s jejich tělem (buď na německém nebo tureckém letišti). Třetí část je částečně vyústěním obou příběhů, částečně ne, jelikož to hlavní, co by oba příběhy mohlo spojovat (tedy mladá Turkyně bojující za svobodu ve své zemi), zůstane známo pouze samotnému divákovi. Znázornění času je ve filmu převážně implicitní. Přesto jsou obě dějové linie srozumitelné. Zápletka je sice v jistém smyslu propojena mnoha souvislostmi, ale samotné události ve filmu jsou spíše dílem náhody (smrt Lotty). Kromě otevřeného konce nemáme zrovna moc možností o fabuli uvažovat ve více směrech, než nám dovoluje film. Zkrátka musíme sledovat osudy postav, na které se zrovna neusmálo štěstí, a které často ztroskotají na úplně jiném problému, než by se mohlo zpočátku zdát. Akin se mi rozhodně zalíbil. 80%(4.6.2010)

  • agassi68
    ****

    Príbeh vystavaný podobne ako Crash ale v trošku iných reáliách. Bez problémov vás to vtiahne do deja aj vďaka neopozeraným hercom a stále pre nás exotickými zábermi moslimského zmýšľania tureckých ľudí. Ide to aj bez nejakých akčných scén a zbesilého strihu. Len to netreba pozerať, keď vás drapne depka..(8.1.2010)

  • kleopatra
    ****

    Jsou lidské mozaiky, kde se jejich aktéři musí propojit, i kdyby u toho měly praskat scénáristovi klouby. Jsou taky nitky, co se v uzlíku nezasnoubí a místo vytrvale ale beznadějně kroužícího korálku se na ně navlékne něco jiného a je z toho zase jeden z Akinovo nehledaných krásných objevů, tentokrát o odpuštění.(8.11.2009)

  • Carrie_3
    ****

    Musím se přiznat, že jsem nesmírně ráda, že se mi Fatih Akin jako režisér připletl do cesty. Po jeho vynikajícím snímku Proti zdi jsem se rozhodla zhlédnout i další jeho dílo a zklamaná jsem rozhodně nebyla. Snímek je zde velmi často přirovnáván k Babelu, já osobně si myslím, že se tyto dva filmy příliš porovnávat nedají. Obdivuji, jak režisér dokáže velmi citlivě, bez dalších příkras zachycovat dvě naprosto odlišné kultury - německou a tu tureckou. I přesto, že mi děj tohoto filmu přišel nepatrně slabší a mnohdy jsem uvažovala nad jeho reálností, rozhodně bych jej ke zhlédnutí doporučila. A já už se těším, až se zase pustím do dalšího Akinova díla.(21.7.2013)

  • - Rola Aliho Aksu bola napísaná špeciálne pre tureckého herca Tuncela Kurtiza. (MikaelSVK)

  • - Väčšinu policajtov stvárnili skutoční policajti. (MikaelSVK)

  • - Snímka je venovaná hercovi a producentovi Andreasovi Thielovi, ktorý zomrel v Istanbule krátko pred jej dokončením. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace