Reklama

Reklama

Na druhé straně

  • Německo Auf der anderen Seite (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Nejat patří ke druhé generaci tureckých přistěhovalců do Německa a váží si svého postavení, dosaženého díky vzdělání. Neschvaluje poměr svého otce s prostitutkou Yeter. Názor změní, když se dozví, že otcova přítelkyně posílá do Turecka peníze, aby její dcera mohla studovat. Ženina smrt, zaviněná prchlivostí otce, postaví mezi něj a syna hráz. Muž je odsouzen a Nejat odjíždí do Istanbulu hledat dceru Yeter. Netuší, že Ayten jako politická aktivistka už dříve uprchla před tureckou policií do Německa, kde se spřátelila s německou studentkou Lotte. Když je Ayten zatčena německou policií, vyhoštěna do Turecka a tam uvězněna, Lotte se přes odpor své matky za ní vypraví. Zákonitým dílem náhody se Lotte setká s Nejatem, který v Istanbulu zůstal, a události, jež dívka rozpoutá svým odhodláním sejít se s uvězněnou přítelkyní, ovlivní jejich osudy. Jednoho dne se do Istanbulu vypraví i Lottina matka, aby tváří v tvář životu na druhé straně přehodnotila své postoje. Film získal Cenu za scénář na 60. ročníku festivalu v Cannes. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (74)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Jsou lidské mozaiky, kde se jejich aktéři musí propojit, i kdyby u toho měly praskat scénáristovi klouby. Jsou taky nitky, co se v uzlíku nezasnoubí a místo vytrvale ale beznadějně kroužícího korálku se na ně navlékne něco jiného a je z toho zase jeden z Akinovo nehledaných krásných objevů, tentokrát o odpuštění. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Ach jo, film s turkama. A ani jednou tam nebyl tureckej med. Hned od začátku jsem si domyslel, že to natočil ten stejnej režisér, co udělal Proti zdi. Je to několik příběhů a nejtrapnější je na tom to, že se ty osudy těch lidí mezi sebou úplně náhodou prolínají. Ty úplný náhody ve všech těch filmech mě už štvou. Jako dobrej nápad to vyznělo v prvních pěti, ale tohle jsme poslední dobou viděli v tolika filmech, že už to není vtipný, nápaditý, ani nezávislý, a spíš mi to přijde jako nouze. Mezinárodní mluva byla dobrá, stejně jako herci. Ale turci a ten jejich islám a hudba a kultura, to mě asi nebere. Trošku to chvilku prozářil párek lesb, ale to nic nemění na tom, že jsem se celkem nudil. Celý je to zakončený krásným dlouhým záběrem. ()

Reklama

NinonL 

všechny recenze uživatele

Líbila se mi jen první povídka. Druhá mě zklamala, protože tam byly zase prvoplánově nacpané lesby, což je už nějaké desetiletí sluníčkářská nutnost. Ovšem koukat se na to nedá. Třetí povídka byla tak trochu vařená z vody a o ničem. Fatiha Akina mám jako režiséra ráda a ostatní jeho filmy se mi líbily mnohem víc. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Na konci jsem zase zůstal jak opařenej, takže...já vím, mohlo to být proto, že ten konec přišel vlastně dost nečekaně, ale i to se počítá, jak to teď můžu vidět sám na sobě. Prostě jsem na to zůstal hledět s otevřenou pusou a po celé titulky jsem, možná stejně jako většina z Vás, vyhlížel jeho tátu na člunu. Neukázal se. Akin bere další a další body za překvapení. Je to BOREC. Jinak jestli Němci vrací i takovýhle případy, tak to jsme teď v EU s ochranou lidských práv hodně na štíru. Za komárů si tam byli ochotní nechat kdejakýho konfidenta, a teď vrátí holku, která může prokázat, že je v totálním průseru. (Tady jsem teď trochu hodil zpátečku - ona asi v Německu nic moc prokazovat nemohla, protože by to znamenalo naprášit kolegy i sebe sama a riskovat, že to na mě Němci ještě píchnou domů do Turecka. Ale takhle hovadsky se snad ještě pořád nechovají/nechováme??! Nebo snad jo?? ()

see_sawandrew 

všechny recenze uživatele

Přestože metráž snímku se tentokrát zastaví skoro na dvou hodinách, tato doba byla alespoň pro mě dobře strávená. Film je natočen klasičtějším stylem než většina ostatních současných německých snímků, které tendencí spadají do tzv. Berlínské školy. Kamera často zachází do detailů, tentokrát už většinou vidíme na osobu, která zrovna mluví… Střihů je mnohem více než například ve filmech Schanelecové, filmové ruchy nejsou povyšovány nad hlasy herců. Zkrátka jde o film, kde se klade větší důraz na samotný příběh než na osobitost, s jakou je natočen. Fabuli si můžeme vytvořit podle tří oddělených kapitol, z nichž dvě už samotným názvem prozrazují smrt jedné z postav. Obě části pak spojuje záběr na rakev s jejich tělem (buď na německém nebo tureckém letišti). Třetí část je částečně vyústěním obou příběhů, částečně ne, jelikož to hlavní, co by oba příběhy mohlo spojovat (tedy mladá Turkyně bojující za svobodu ve své zemi), zůstane známo pouze samotnému divákovi. Znázornění času je ve filmu převážně implicitní. Přesto jsou obě dějové linie srozumitelné. Zápletka je sice v jistém smyslu propojena mnoha souvislostmi, ale samotné události ve filmu jsou spíše dílem náhody (smrt Lotty). Kromě otevřeného konce nemáme zrovna moc možností o fabuli uvažovat ve více směrech, než nám dovoluje film. Zkrátka musíme sledovat osudy postav, na které se zrovna neusmálo štěstí, a které často ztroskotají na úplně jiném problému, než by se mohlo zpočátku zdát. Akin se mi rozhodně zalíbil. 80% ()

Galerie (15)

Zajímavosti (5)

  • Snímka je venovaná hercovi a producentovi Andreasovi Thielovi, ktorý zomrel v Istanbule krátko pred jej dokončením. (MikaelSVK)
  • Zástupcovia Nemecka zvolili film Na druhej strane ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2008. (MikaelSVK)
  • Väčšinu policajtov stvárnili skutoční policajti. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama