Režie:
Phyllida LloydScénář:
Catherine JohnsonKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Benny AnderssonHrají:
Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård, Amanda Seyfried, Julie Walters, Christine Baranski, Dominic Cooper, Rachel McDowall (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Sophie, která žije se svou poněkud excentrickou matkou Donnou na malebném řeckém ostrůvku, kde vedou malý hotýlek, se bude vdávat. Vzala si do hlavy, že ji k oltáři musí vést otec, což je trochu problém, protože ho nezná. Dokonce ani její matka si není jistá, kdo by mohl být její biologický otec. Sophie ale objeví matčin starý deník, v němž se dočte, že Donna se v době jejího početí stýkala hned se třemi muži. A tak se je rozhodne pozvat na svatbu všechny tři v naději, že pravda nějak vyjde najevo. Do obřadu zbývá čtyřiadvacet hodin, během nich bude muset nevěsta najít toho pravého. Donna ale nemá o příjezdu tří připomínek hříchu mládí ani ponětí. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 642)
Kurva drát, co se to se mnou jenom děje? Vždyť to byl sladkobolný dojímavý romantický kýč a navíc poskládaný z písniček skupiny, jejíž hudbou mě rodiče pravidelně mučili v děství (byť její historickou hudební úlohu uznávám). Ono to přesto funguje, šlape od prvního záběru až do střelených závěrečných titulků a ještě mě to několikrát nefalšovaně dojalo.Pro fanoušky Abby stejná povinnost, jako Across the Universe pro fanoušky Beatles. P.S. Pierce Brosnan by zpívat vážně neměl. Pokaždé je totiž vidět, jak se hrozně moc trápí. P.S. 2 Amanda Seyfried je tady neskutečně nádherná. ()
Asi jsme s Civalem viděli jinej film než ostatní, ale já jsem trpěl jako zvíře už někdy od páté minuty. Ne, vážně nejsem stavěnej na to, abych sledoval Meryl a její hnusný starý kámošky, jak skáčou po posteli a Brosnan u toho zpíval tak, že vám to málem urve obě uši. Choreografie nestojí ani za řeč, scénář je jedno velké prázdné nic a všichni se tváří jako by byli na dovolené a film točili "by the way". Nikdy víc... ani po deseti panácích nebo pořádném potahu ze zelené rostlinky. Mamma Mia! je zlo. Nechoďte na něj, jinak dostanete cukrovku, ucpou se vám žíly a umřete v nesnesitelných bolestech. Tedy pokud už po třech písničkách od ABBY nepřiložíte ke spánku nabitou pistoli. ()
Kýč! Kýč! Kýč! A k tomu jednoduchej! No a? Koho to zajímá? Proč něco kritizovat, když tento film splnil účel? To jest pár desítek minut mě dostal do přímočarého světa... a splnil tak mé očekávání... Pobavil mě a já si těch pár desítek minut odpočinul a uvolnil se a potutelně pocukával koutky úst a vrtěl se v sedačce dálkového autobusu při sledování filmu... Takže sečteno a podtrženo... "U MĚ DOBRÝ..." ()
Živě si vzpomínám na parodické hudební číslo, které zahájilo film Smrt jí sluší. Meryl Streepová, zohavená na padesát let a oděná v negližé, jež odhalovalo víc, než by si člověk přál spatřit, představuje mumifikovanou naivku, špulí rty do zrcadla a zpívá o své neodolatelnosti. Smečka křenících se liftboyů jí dává zapravdu synchronizovaným vrtěním boků. Vsadím se, že Barbra Streisandová, Cher, Madonna a ostatní panoptikální exponáty se z té facky dodnes nevzpamatovaly. ;-) Uběhlo 16 let a Meryl v lacláčích oslavuje vstup do šesté dekády věku hlasitými výkřiky, že je „dancing queen, young and sweet, only seventeen“. A víte co? Není to ani trochu trapné. Měl jsem z ní radost, jak to na stará kolena roztočila a je-li to vůbec možné, budu si jí po této mesalianci s lehkou múzou vážit ještě víc než dosud. Mohl bych jistě zmínit i jiné přednosti filmu. Například mě příjemně překvapilo senzační aranžmá písní. Už nikdy neřeknu, že kdo slyšel jednu píseň Abby, slyšel všechny. :-) Ale marná lásky snaha, ani to, ba ani přidaná hodnota krásných řeckých exteriérů by mě s jinou protagonistkou nepřimělo plesat nadšením nad tímto jinak vyloženě holčičím filmem. :) 80% ()
Skupinu ABBA som registroval, ale nikdy som ich piesniam nevenoval veľkú pozornosť. No právom je tá skupina považovaná za jednu z najlepších vôbec a postaviť na ich hitoch film bol skvelý nápad. Scény bez spevu však boli pre mňa veľmi ťahavé a unavujúce, ale scény so spevom ma vždy prebrali a vyčarili mi na tváre úsmev a nemalý. Dokonca som si dupkal, mával rukami, spieval a ak sa to moje besnenie dá nazvať tancom, tak som pri filme tancoval. To som pri filme veľmi dávno nezažil a nepamätám sa, kde by ma hudobné čísla bavili oveľa viac ako tie hovorené. Piesne sú neodolateľne naspievané hercami a hlavne Meryl Streep má skvelý hlas a veľmi dobre sa pozeralo aj na mladú Amandu Seyfried. Príjemnú atmosféru dotvára aj obraz a jeho farby. Dalo sa to celé spraviť určite ešte oveľa lepšie, je to však aj napriek tomu príjemné, letné, bezstarostné, hudobne premakané, vtipné (Kdo by si chtěl denně holit pindu?) aj keď trochu nudné dielo. Spoluproducent Tom Hanks to zhrnul takto. "Stejně jako já budete mít chuť po deseti minutách vstát a začít zpívat. Je to velmi nakažlivé." Ja len dodám, že mal v podstate pravdu. Nuda skĺbená s perfektnou zábavou. 65% ()
Galerie (74)
Zajímavosti (73)
- Při přípravách filmu producenti zvažovali zkomponování zcela nových písní, v touze získat Oscara (což je častý postup při adaptacích muzikálů - nepůvodní písně nemohou být nominovány). Benny Andersson a Björn Ulvaeus to však odmítli. (HellFire)
- Šaty, ve kterých se Meryl Streep (Donna) objevila ve snímku Ďábel nosí Pradu (2006), věnovala herečka na aukci a výtěžek posléze na charitu. Nechala si jen sluneční brýle, které pak použila právě v Mamma Mia!, konkrétně ve scéně s písní „Money Money Money“. (Pepy)
- Scéna v přístavu, v níž Tanya (Christine Baranski) začne ječet, protože ztratila botu, byla improvizovaná. (jezurka42)
Reklama