Reklama

Reklama

Anne Hathawayová tentokrát nikoli v roli princezny, nýbrž coby těžkými traumaty postižená dívka, která po letech izolace přijíždí na svatbu své sestry. Za vynikající výkon v tomto snímku byla herečka nominována na Oscara. Režie se ujal Jonathan Demme (Mlčení jehňátek, Filadelfie).
Byť by název tohoto snímku mohl evokovat některé sladkobolné romantické komedie, tento film nemá s nevěstami a ženichy na útěku nic společného. Spíše naopak. Ačkoli se jeho děj točí kolem svatby, jedná se především o silné psychologické drama, dávající nahlédnout do temných zákoutí lidské duše. Hlavní hrdinkou je dívka Kym, která sice svým vzezřením připomíná princeznu, ale hluboko v sobě skrývá bolesti a vnitřní démony, jež cupují její srdce na kousky. Proto se také chová tak, jak se chová. Rodina ji nemůže vystát, poslední léta strávila v léčebně, ale nyní se vrací domů, protože se vdává její sestra Rachel. A právě napjaté prostředí, jež kolem sňatku panuje, se stává arénou velké bitvy citů a traumat, během níž možná konečně bude vyřčeno vše, o čem se tak dlouhou mlčelo. V hlavní, pro ni velmi netradiční roli exceluje hollywoodská hvězda Anne Hathawayová, jež byla za tento herecký výkon nominována na Oscara. Tvůrcem snímku pak není nikdo jiný než oscarový Jonathan Demme, režisér nezapomenutelných klenotů Mlčení jehňátek a Filadelfie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (133)

sidzej 

všechny recenze uživatele

Najvacsi problem tohoto filmu spociva v jeho nefilmovej forme. Rucna dokumentaristicky posobiaca kamera ma navodit dojem realistickosti co sa vcelku dari ale tym akykolvek pozitok zo sledovania pada. Neuzijete si tu ani dobru hudbu, ani zaujimavu vypravu, kameru, reziu ci nejake zrucne zostrihane sekvencie....Skratka film, ktory nielenze nezakriva svoj nizkorozpoctovy povod, ale prave naopak, stavia ho na "obdiv". Do istej miery to funguje. Film stoji len na dvoch silnych pilieroch. Tym prvym je vysperkovany scenar s brilantnymi dialogmi a tym druhym je presvedcive herectvo Anne Hathaway. Zial ku koncu uz film straca dych a utapa sa v svadobnych radovankach a tancovackach. Zostrihanie niektorych scen a lepsi zaver by mu rozhodne prospel. Takto je to iba za 3*. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

Výborný námet (využitie kontrastu medzi happy "lovefull" atmosférou svadby a frustrovanou outsiderkou "vrhnutej" do nej), výborná Anne Hathaway, príjemný soundtrack, zaujímavé, eklektické podanie svadby, ktorej atmosféra bola miestami akoby inšpirovaná filmom "Monsoon Wedding".... do dvoch tretín to šlapalo veľmi dobre (aj keď počet vyslovenia repliky "i love you" išiel miestami nad moju kritickú mieru únosnosti).... záverečný "sladkokyslý nálev" bol však až príliš sladký, a dosť pokazil vypätú dramatickú linku ..... rozriedil inak skvelý výkon závisláčky Anne s okúzlujúcim gothic lookom (časť svojho hodnotenia venujem iba jej :) .... + trošku to pôsobilo ako multi-kulti agitka v zmysle "všetci ľudia budú bratia"..... 65%... možno až 70, ale to by som už musel dať 4*, a podľa pravidiel ktoré tu stanovila kiddo to nemôžem :) ()

Reklama

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Pro mě nezávislý snímek (což já ráda) o tom, jak se chovat "lidsky" a "normálně" i na takové šílenosti, s kupou lidí, které ani neznáte, jménem svatba. Celý film je pro mě dost upřímný a spontánní a plný pravd, které lidé prožívají každý den a je těžší s nimi žít. Tenhle film je sám život. Proto je dobré se na něj podívat. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jeden z posledních filmů režiséra Jonathana Demmea, který vynesl Anne Hathaway první nominaci na Oscara s názvem Rachel se vdává předvádí neobvyklý pohled na svatební veselí, které tentokrát není čistě zdrojem veselí a nadšení. Naopak se sestra nevěsty kvůli veselce po dlouhé době dostane se svojí rodinou do kontaktu a tahle černá ovce rodiny je tak postupně konfrontována s pohrdavými reakcemi okolí. Samotný počet hlavní hrdinky Kym přitom spočívá v tom, že si stojí za tím, že její omluvy minulost nevymažou a to především proto, že se Kym skutečně dopustila především jednoho zásadního problému. Jonathan Demme společně s kameramanem Declanem Quinnem pracuje s třesavými pohyby kamery, které v některých momentech působí jako z dokumentárního filmu, někdy zase naopak působí jako autentické domácí video. Tenhle tvůrčí záměr ale bohužel nemá ten správný účinek a především Demme tolik nebere důraz na jeho pověstnou práci s detaily obličeje jako ve Philadelphii nebo Mlčení jehňátek. Tenhle Demmeův trademark byste v Rachel se vdává hledali těžce a zamrzí to, protože právě touhle metodou Demme naprosto bravurně zvládal se do postav ponořit. To Demme chtěl zcela určitě docílit i u Rachel se vdává, úplně se to ale nedaří. Ruční kamera se možná hodí ke klasickému dokumentu nebo akčního filmu, rozhodnutí ohledně tohoto řemeslného zpracování v rámci psychologického dramatu je ovšem opravdu zvláštní. A i když by se dalo snadno namítnout, že se možná Demme pokouší o autentičnost, spousta ostatních aspektů zcela jakýkoliv nádech autentičnosti podkopává a divák především tuší, že Anne Hathaway nehraje Anne Hathaway. A především se přesně takhle nádech autentičnosti nevyvolává. Právě výkon Anne Hathaway je opravdu výtečný. V roli bývalé feťačky je naprosto uvěřitelná a šlo pro ní jednu z prvních rolí, kde ukázala, že jí vážná role nedělá problém. Hathaway do svého výkonu dala naprosto všechno a pro nominaci na Oscara si došla zcela právem. Stejně tak se nedá říct vyloženě nic špatného o dalších hercích jako Rosemarii DeWitt v roli titulní Rachel, Billu Irwinovi v roli otce nebo Debře Winger v roli matky. V hereckých momentech skutečně není sebemenší problém, především i proto, že jim veškeré ty konfrontace ohledně dávné minulosti divák věří. Jenomže pořád Rachel se vdává k dokonalosti chybí mnoho věcí a především je vidět, že si nikdo není pořádně jistý, jak vlastně tu konfrontaci černé ovce s rodinou pojmout. Celé to prostě celou dobu působí tak, že se vůbec nepodařilo skloubit svatební obřad a zároveň rodinná traumata. Je velmi bizardní vidět, jak se momenty, kdy na sebe lidé navzájem křičí a vyčítají si různé momenty z minulosti kříží s klasickými momenty na svatbě plné srdcervoucích proslovů a především té klasické svatby, kde se všichni veselí, tancují a pijí. Háček je též v tom, že film trvá pouhých 110 minut a přesto působí příliš zdlouhavě, což je navíc potvrzeno i tím, že mohlo mnoho momentů v pořádku skončit na podlaze střižny. A především si mohla scenáristka Jenny Lumet dát větší práci se scénářem, který ta rodinná traumata, komplikovaný vztah dvou sester a status černé ovce hlavní hrdinky mohl vytěžit o poznání víc. Rachel se vdává je po obsahové stránce strašně nevýrazný film a má štěstí jenom v tom, že díky své ´´ dokumentární´´ formě je v rámci žánru snadno zapamatovatelná. Jenomže zároveň nebude existovat důvod si někdy tento film pustit znova. Protože nejen není kdovíjak výborný, ale zároveň je v mnoha ohledech skutečně velmi prostoduchý. Snaha o hluboký příběh ve finále u Rachel se vdává vypadá jako nepovedená mise, protože ty samotné velmi dobré herecké výkony nestačí s tak prostým scénářem. V případě, že by šlo o televizní produkci bych možná byl o poznání spokojenější, představa, že tohle skutečně natočil Jonathan Demme mě ale naplňuje velmi smutnými pocity a proto i přes některé kvalitní aspekty vlastně na tenhle film budu vzpomínat opravdu nerad. A radši si pustím záznam ze svatby svojí sestry a dám si k tomu víno. Rachel se vdává skutečně není pohromou, Demme tam přece jen v některých ohledech poznat je, neexistují ale žádné důvody, proč by se zrovna tohle mělo stát významnou filmovou záležitostí, která bude v příštích letech obhajovat pozice na seznamu nejlepších nebo nejdůležitějších filmů všech dob. Takové filmy totiž vypadají zcela jinak...... () (méně) (více)

Sheldra 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemné a zároveň hodně nepříjemné překvapení: z kačeny v Deníku princezny se stala nanejvýš přesvědčivá vyléčená závislačka, zatímco z režiséra vynikajícího Mlčení jehňátek a Philadelphie autor amatérského videa ze svatby. Svatby nesnáším! Kdyby se Demme víc držel příběhu rodinného traumatu a míň barvy šatů pro drůžičky, nemusela bych dát filmu s takovýmhle potenciálem smutné 3*. Holt nemůže být každý den kaviár... ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Fotky malého Ethana jsou ve skutečnosti fotky z dětství mladšího bratra Anne Hathaway. (HappySmile)
  • Anne Hathaway byla nominována na Oscara za nejlepší herečku v hlavní roli. (ČSFD)
  • Scéna se soutěží, kdo dřív naplní myčku nádobím, je založena na skutečné události, která se stala Sidneymu Lumetovi a Bobu Fosseovi. (HappySmile)

Reklama

Reklama