Reklama

Reklama

Dívka na přání

  • USA The Girlfriend Experience (více)
Trailer

Chelsea (Sasha Grey) je luxusní call girl pro manhattanskou smetánku a režisér Steven Soderbergh (Traffic) sleduje její kariéru i soukromý život ze všech úhlů. Věnuje se nejen jejím pocitům a zkušenostem s klienty, ale i její kariéře a všemu, co tato pro film velmi atraktivní profese obnáší. Soderbergh pro větší autenticitu svěřil hlavní roli mladé pornoherečce. Film, jehož děj se odehrává před americkými volbami v roce 2008, je natočen režisérovým typickým, lehce dokumentárním stylem. Dívka není pouze placeným sexuálním objektem, ale nabízí svým klientům iluzi romantické lásky, zatímco vztah s jejím přítelem a osobním trenérem Chrisem (Chris Santos) chladne… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Věrohodný pohled do profesního i osobního života luxusní call girl. Autentičnost je umocněná nejen dokumentaristickým stylem, který místy supluje skrytou kameru a který diváka snadno vtáhne do děje, ale i výkonem nevýkonem Sashy Grey. Soderbergh měl šťastnou ruku, protože obsadit klasickou herečku, která by se snažila hlavní hrdince vtisknout nějaký výraznější charakter, by výsledný dojem zcela zhatilo. Podle mě dost nedoceněný film. 80% ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Dívka na přání je vůbec prvním filmem, který jsem s Sashou Grey zhlédla. Jedná se o jeden z těch častých experimentálních kousků Stevena Soderberga a ti z vás, kteří se těšili, že uvidí Sashu nahou, budou zklamáni. Nyní mám na mysli tu část diváků, kteří neviděli nic z její pestré filmografie "nepřístupných kategorií":) a také tu část, kteří ani jinak těmto kategoriím neholdují. Asi přes polovina filmu je věnována rozhovorům prachatých maníků o tom, jaké dopady má na jejich podnikání ekonomická krize. Mluví o tom stále, zejména však ve scénách se Sashou. Po chvíli již začne jejich stěžování být docela nudné a místo toho, aby byl věnován nějaký prostor nějakým záživným, či jinak podnětným konverzacím, následují jen další kecy o finančních potížích. Sasha je fakt nádherná kočka a ani její herecký výkon, pokud to tak mohu nazvat, nebyl vůbec marný. Napadlo mě, že by klidně mohla začít hrát v "normálních" filmech. ()

Reklama

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Odtažitý experimentální film o přetvářce, samotě a neschopnosti být šťastní ve světě materialismu. Snímku dominuje dokumentární a řemeslně vycizelovaná forma a rozbitá narazitvní struktura. Emoce tu paradoxně vyvolává zobrazovaná emocionální plochost. Naprosté potlačení emociálna a fetišizače peněz, vzhledu těla, životní úrovně, zážitků a sebeprezentace. Přítelem Chelsea je stejně povrchní fitness trenér a to nejhorší, co se vám může stát, je špatná recenze. Nefungující vztah je něco nudně všedního a obyčejného, zachyceného v jednom dlouhém statickém záběru. Filmová řeč tu je obrácena naruby. Celým dílem prostupuje surreálně odtažitý paralyzující strach ze ztráty peněz, hmotných statků, životní úrovně. Sledování v dobách krize jistě umocní zážitek. Je tu víc děje mezi řádky než v nich. Sodenbergh na sebe vrší obrazy se symbolickými výrazy a čím víc jich je, tím kompletnější mozaiku pocitů a myšlenek tvoří. Musíte na sebe nechat působit obrazy a významy, které pomalu a roztříštěně nelineárněplynou a pohltí vás, když se na to dokážete naladit. Víc si přečtěte v recenzi od JFL. BTW pouhých 76 minut je v tomhle případě tak akorát. Vše co mělo být ukázáno a naznačeno bylo dokonáno. Teď už je jen na vás si to interpretovat a prožít. ()

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Převrácené hodnoty dnešního světa naservírované na zlatém podnose. Peníze. Byznys. Luxus. Lukrativnost. Lukrativnost v souvislosti s lidskou bytostí. Člověk coby prostředek. POVRCH (těl, předmětů…) válcující vnitřek (= podstatu). Zavřené dveře do duše / k projevení se / k odlišení se… ~ Více viz výstižné komentáře od JFL a Lavrana. ~ ~ Někdy si klienti myslí, že chtějí mé opravdové já, ale nakonec to nechtějí. Chtějí, abych byla tím, čím oni chtějí. Chtějí, abych byla něčím jiným. Nechtějí, abych byla sama sebou. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Nesmírně trefná dekonstrukce světa, v němž je vrcholem duchovního vytržení astrologie a smyslem života neúměrné zvětšování zisku a konzum, popř. zdokonalování těla ve "fitku". Soderbergh obrací vylhanost soudobé společnosti proti její vlastní destruktivitě - až se zdá, že ironie je jediným účinným způsobem, jak jí nastavit zrcadlo svědomí. Povrchní a prázdné je vymítáno ještě povrchnějším a prázdnějším: zveličenou absurditou, nespojitostí a chladem na hranici únosnosti. Lidské postavy jsou snímány tak, že jsou buď rozostřené, nebo že tvoří další dekoraci v designově úhledných interiérech, kde se to jen hemží ukázkami moderního umění (tj. znaky domnělého dobrého vkusu a "znalectví"). Obličeje se odrážejí ve skleněných tabulích, mizejí za lampami, sedačkami, ztrácejí se, přicházejí o možnost projevit emoce. Kolikrát si kamera "odskočí" od banálních tlachů u stolu a raději snímá kus lesknoucího se nábytku nebo mlčenlivé obrazy na stěnách. Lidé (povětšinou anonymní pracháči) mluví jen o penězích, obchodech, obchodech a penězích, o sobě samých (čti: o svých problémech s obchody) nebo rozčarování z povážlivé ekonomické situace, která jim však nebrání v dalším utrácení. Společné chvíle s hlavní hrdinkou, luxusní společnicí Chelsea, usvědčují jejich smutně přízemní životy z cynismu a falešnosti. Nákladné večeře, úsměvy, předstíraný zájem, “srdečná” loučení, toliko kruté divadlo. Ačkoli je středem pozornosti, příliš hluboko nepronikneme ani k Chelsea samotné. Roztříštěné, nechronologické vyprávění staví kolem její povahy další a další bariéry, násobí odstup, uzamyká ji za nečitelnou, make-upem zkrášlenou tvář a potměšilé výroky. Často ji vidíme v pohybu (zejména během jízdy autem), ale doopravdy jako by byla stále na místě. Fixována v detailu odcizené intimity. Vrcholem ironické hry (hry povrchu) je pak užití pouliční, tedy nezávislé hudby jako kulisy pro Chelseanino obrážení luxusních butiků, kde na nás v detailech útočí značkové kabelky. Stejně jako fakt, že nikdy přímo nevidíme, jak má s klienty pohlavní styk. Sexuální zkušenost je redukována na chladné, strojové monology ex post - bezmála popisy pracovního postupu. V hlavní roli: bývalá pornohvězda. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Režiséra Stevena Soderbergha k natočení filmu podle jeho vlastních slov přiměla krize pornoprůmyslu.
    „Teď je strašná spousta pornostránek, kde si můžete stahovat filmy zadarmo. Za poslední dva roky se jich vyrojilo obrovské množství a já si už skutečně nedovedu představit, kdo by ještě dokázal na pornu opravdu vydělat. Mám o ekonomickou strukturu pornoprůmyslu velké obavy.“ (zdroj: Reflex) (ČSFD)

Související novinky

Soderbergh, špióni a bojová umění

Soderbergh, špióni a bojová umění

08.09.2009

Steven Soderbergh si asi umínil, že dotáhne do Hollywoodu co nejvíce holek z „jiných odvětví“. Zkusil to s pornohvězdou Sashou Grey v experimentálním The Girlfriend Experience, teď půjde divácky… (více)

Sex, pravda a video

Sex, pravda a video

01.05.2008

Tak tahle zpráva přímo žadonila o bulvární titulek. Soderbergh ve světě luxusní prostituce, Soderbergh chce pornohvězdu, Soderberghovy zážitky s profesionální přítelkyní nebo něco takového. Steven… (více)

Reklama

Reklama