Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři námořníci Gabey, Chip a Ozzie mají přesně jeden den volna v New Yorku, než se zase budou muset hlásit na palubě své lodi. A oněch čtyřiadvacet hodin si chtějí pořádně užít! Zamýšlejí navštívit tady a tohle a tamto, ale hlavně se seznamovat s dámskou částí obyvatelstva báječného New Yorku a protančit pak s nimi celý večer. Jejich plány se však zkomplikují, když se Gabey na první pohled zamiluje do plakátu Miss "Turniket" Ivy Smith a rozhodne se ji v obrovském městě nalézt. (dopitak)

(více)

Recenze (32)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

S klasickými poválečnými muzikály mám zkušenosti minimální (ano,stydím se), ale okamžitě to začnu napravovat. Omamně rozhýbané, se skvělou choreografií a klukovsky rošťáckou trojicí námořníků v extrémně sympatickém podání, kde ani ten "třetí vzadu"- neznámý Jules Munshin - nezaostává ani o píď. Nástup je famózní a pravěké číslo "Prehistoric Man" mě vyloženě zvedlo z křesla. První polovina je stoprocentně našláplá, ve druhé už se tolik netančí a nezpívá a hraje se spíše na melodramatickou notu, takže nejvyšší hodnocení uniklo. ()

Klajnik 

všechny recenze uživatele

Nepříliš zajímavý film. Jednoduché postavy skotačí po New Yorku a občas divákovi zazpívají a zatančí.  Obsahově je to však celé bezpředmětné a hudební čísla fakt nejsou okouzlující. Zdaleka to není tak kvalitní jako Kellyho a Donenovo o tři roky mladší Zpívání v Dešti. ___Vlastně se mi líbily jen dva momenty: Ten, kdy se ti tři šašci vylodí a komicky provolávají slávu New Yorku. Dále pak hudební číslo v muzeu - nikoli však toliko kvůli krásné Ann Miller, nýbrž pro obsah textu písně její postavy, antropoložky, která pěje ódy na primitivního muže a načež si všichni ti Hollywoodští bělásci začnou oblékat Indiánské čelenky a tlouci do bubnů, což by dnes již bylo odstřeleno jako necitlivá kulturní apropriace nebo pokrytecký výsměch jiným kulturám. Metaironika mého formátu to však právě pro tyto důvody velmi rozesmálo a považuji tuto pasáž za nejpozoruhodnější moment filmu, který je jinak poměrně debilní a nezáživný. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ale jo, je to krásně barevné, za což zase může Technicolor, navíc je to docela zábavné a některé ty písničky jsou chytlavé, anebo alespoň docela chytré. Frank Sinatra zpívá úchvatně, ale o tom se asi moc nedalo pochybovat. Jen je to místy až tak moc radostné, že vás to může přestat bavit. Snaha námořníků si vrznout je ale v tomhle ohledu zábavná. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

♫ New York, New York, What a wonderful town ♫ Výborná muzikálová čísla a to nemluvím jen o pekelně chytlavém New Yorku, New Yorku (ne, to není ta slavná píseň, která je se Sinatrou často spojována a která vznikla až o 30 let později pro film s Robertem De Nirem), ale třeba taky o výborné taneční scéně v muzeu mezi dinosaury. I Frank, který to s choreografiemi většinou nepřeháněl, se tady celkem rozpohyboval, nejspíš i proto, že vedle Gena Kellyho člověk nemá moc na výběr :-) Za výbornou náladu, tři sympatické představitele, příjemný smysl pro humor (při narážce na Sinatrovu přítelkyni Avu Gardner se nešlo neusmát), smyčkovité vyprávění a právě ona výborná pěvecká a taneční vystoupení nakonec dávám 4*. ()

StanislachKo 

všechny recenze uživatele

Celé to pôsobí tak rozkošne naivne, skoro by sa dalo povedať, že až homo... Ale o čom to vlastne je? Trojica námorníkov má po dlhej dobe na mori jednu noc na vychádzku "on the town" (najväčším a teda najanonymnejším) a tak sa naháňajú za bohapustou j*bačkou. Iba je to pre všeobecnú verejnosť a divácku (ne)prezieravosť 50tych rokov schované za veľmi hravý zábavový muzikálový šat. A ja muzikály a najmä G.Kellyho móžem, takže u mně dobrý. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (6)

  • Muzikál byl revoluční nejen proto, že se z podstatné části točil v exteriéru, ale i kvůli hudebním číslům, která obsahovala zcela přirozené, spontánní taneční pohyby rozvíjející děj. Do té doby v muzikálech převládaly složité studiové taneční choreografie. (Komiks)
  • Režiséři Gene Kelly a Stanley Donen se hned v počátku vzniku projektu dostali do sporu s vedením MGM. Studio nechtělo, aby se film natáčel v ulicích New Yorku, a trvalo na natáčení na pozemcích MGM. Gene Kelly si ale stál za tím, že při natáčení potřebuje cítit atmosféru města. Tvorba snímku se tedy rozběhla přímo v New Yorku, jenže první dny provázelo filmaře špatné počasí. Studio si v tom našlo záminku a znovu Kellyho přesvědčovalo, aby se vrátil natáčet do studií. Ten to ale opět kategoricky odmítl. (Komiks)
  • Ann Miller se během natáčení hudebního čísla „Prehistoric Man“ podařilo shodit náročnou dekoraci v podobě kostry dinosaura, když se jí šaty při tanci zachytily o jednu z kostí. Natáčení muselo být kvůli rekonstrukci scény na den zastaveno. (Komiks)

Reklama

Reklama