Reklama

Reklama

Setkali se v ocelárně. On, dělník, co mu záleží na práci a partě, ona rozverná dívka, z jeho pohledu trošku frivolní… Takové zná moc dobře, podobné byly kdysi totiž i jeho bývalé manželky. Jana (D. Kolářová) povýší a po několika týdnech odchází do sekretariátu výrobního náměstka. Je uhlazená, v kostýmku, a tak, když Tomek (L. Munzar) přijde za náměstkem, nepozná v ní stejnou ženu, s níž se před časem vídal ve slévárně. A ona rozehraje hru – na svou sestru, dvojče. V roli sekretářky je seriózní, korektní až přísná, a taková se muži zalíbí. V zajetí svých předsudků a prvoplánového hodnocení ji pozve na schůzku… (Česká televize)

(více)

Recenze (15)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Oldřich Daněk, brilantní dramatik, který se pro své nepohodlné myšlenky z let šedesátých ocitl v nemilosti mocných, byl tehdy donucen k pragmatickým kompromisům, k nimž bezesporu náleží i tato televizní hra. Že nejde o žádné vrcholné literární dílo, je zřejmé: jako by tu Daněk na papír vyskládal slova, za nimiž už nic není. Dialogy, které si potom před kamerou vyměňují Kolářová s Munzarem nemají psychologickou hloubku, jsou jednodimenzionální. Ocelárna zoceluje. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Mistr dialogů Daněk zkrátka uměl, to snad ani není třeba zmiňovat. Takže jen zmíním, že obdivuji Danu Kolářovou, která v té době patřila k nejkrásnějším ženám před kamerou, že se nebála si nechat na hlavu nastrčit to krepaté pometlo v barvě pomočené slámy. I Kolářová s tou příšernou parukou vypadala značně fujtajblózně. ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Ocelárna a soudruhování jsou jen vnějškové kulisy pro rozehrání jemné psychologické sondy do života lidí, pro něž platí předlistopadové úsloví "mládí pryč a do penze daleko", jímž se hlásí do života nastupující střední věk. Ledacos uběhlo, ledacos se dá stále ještě stihnout. Plnost života je v jeho niterném prožívání, i tak jde formulovat poselství největšího českého dramatika druhé poloviny minulého století. ()

Cascabel 

všechny recenze uživatele

Na Oldřicha Daňka překvapivě akademická konstrukce, kterou ale stojí za to vidět kvůli výkonu Daniely Kolářové (a Dany Medřické, jejíž štěk má potenciál ukrást celou inscenaci). Naopak Luděk Munzar se do své role kupodivu nedokázal vžít. I vzhledem k šablonovitému výkonu Marcela Vašinky, se nemohu zbavit dojmu, že Daněk neměl při Druhé první dámě ani svůj režisérský den. Žánrově příbuzné inscenace Cesta na Borneo a Raněný lučištník jsou proti tomu klenoty. 2,5* ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Skvělé, prostě skvělé, to jsem se nasmála.. Mýma očima se nejedná o drama, ale o krásně napsanou a nádherně zahranou konverzační vztahovku, trochu romanci, trochu komedii a to drama bych dala až na poslední místo.. Daniela Kolářová je v tom převtělování fantastická a Luděk Munzar jí báječně sekunduje.. Původně jsem chtěla dát čtyři hvězdičky, ale když vidím to zdejší hodnocení, dávám bez uzardění pět, Oldřich Daněk za to stojí.. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno