Režie:
Stanley DonenScénář:
Frederic RaphaelKamera:
Christopher ChallisHudba:
Henry ManciniHrají:
Audrey Hepburn, Albert Finney, Eleanor Bron, William Daniels, Claude Dauphin, Nadia Gray, Georges Descrières, Jacqueline Bisset, Yves Barsacq (více)Obsahy(1)
Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
"Postaráš se, aby Carol nevypadla z okna nebo nesnědla kus židle? Ano, miláčku? Můžeš?" Jak je super období zamilovanosti, ještě lepší je naplnění lásky společným soužitím a vrcholem je manželství s dětmi. Já jsem bejval takovej romantik, ale pak jsem se čelně střetl s realitou a při sledování tohoto snímku jsem přivítal skutečnost, že v tom nejsem sám. A přitom jsem si užíval každou chvíli s Joannou (roztomilou i protivnou) a moc mě nebavily chvíle s Markem. Přisuzuju to tomu, že jsem vždycky byl genderově nevyváženej, ale s tím už asi nic neudělám. ()
,,Čo sú to za ľudia, čo dokážu sedieť oproti sebe a nerozprávať sa?" ,,Manželia." Romantická tragikomédia, obsahovo a herecky precítená, odvíjajúca sa v sympatických retrospektívach, ktoré nám umožňujú nazrieť do kľúčových životných okamihov ústredného páru. Zručne a zároveň ľudsky predostiera základné stupne vývoja vzťahu – od spontánnej, mladistvej lásky cez dozrievanie a prehĺbenie citov až po odcudzenie a sklamania prameniace z nevery či odlišných životných očakávaní. Vďaka sviežej forme využívajúcej prelínanie časových rovín má divák možnosť intenzívnejšie vnímať zmeny v charakteristike a správaní postáv, sleduje variabilitu ich vzťahu a vzájomných citov. Pôvabný, iskrivý film s vycibrenými dialógmi, presvedčivými hereckými výkonmi Audrey Hepburn a Alberta Finneyho, ktorý napriek zmesi horkosti a melanchólie vyžaruje úžasné fluidum a pozitívnu energiu. ()
Tuto spíše dramatickou road movie jsem stále odkládala, dobře si vědoma toho, že to bude bolet, a taky že jo. Ne že bych si dělala nějaké iluze o manželství, ale oba hlavní představitelé tu nádhernou chladnost, nevraživost a odcizenost zahráli tak dobře, že mě popadla deprese. A z té deprese mi ještě vosk ze svíčky vytekl na postel a já teď zaboha nevím, jak/jestli to půjde dolů.. prostě dráma, ale vraťme se k filmu. Líbí se mi příznačný název, život jako cesta, dva lidi, kteří ví, že k sobě patří, ale musí si stavět do cesty různé překážky a... úžasně propletené dějové linky minulosti a přítomnosti. To poslední bych vyzdvihla asi nejvíc, neustálé střídání děje, jak manželé rekapitulují svůj život, hledají místo, od kterého to šlo do háje.. a přitom cítí, že nikoho lepšího k sobě nenajdou. Protože stejně tak, jako neexistuje bod "a žili spolu šťastně až do smrti..", neexistuje ani bod "a tady už to bude jen zlé a horší.." Tak to vidím já a Mancini to dopoví ;-). ()
Zub času, uf, fakt že hej. Ani úplne Áčkoví herci ( Audrey A Albert ) neutiahli statický a teatrálny film, takže jediné, čo si zapamätám je: "Ty, vieš, čo je to manželstvo (ON) ? Povedz mi to, či si obaja myslíme to isté (ONA) ?! Manželstvo je, keď žena požiada muža, aby si dal dole pyžamo a je to len preto, lebo ho potrebuje vyprať. (ON)" Hudba pána Manciniho, legendy, je po pol hodine melodramaticky totálne otravná. ()
Krásný a příjemný filmeček o lásce a příběhu jednoho manželství. Road movie z nádherné Francie odehrávající se v různých časových rovinách báječně propojených. Snímek plný bezva nápadů a hravých detailů a skvělých Audrey Hepburn a Alberta Fienneyho. Ke konci chvílemi trošku zdlouhavé, ale moc hezky se mi na to koukalo. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (15)
- Audrey Hepburn (Joanna Wallace) sa bála vody, takže scéna, v ktorej ju Mark (Albert Finney) hádže do vody, musela byť natočená s niekoľkými plavčíkmi stojacimi tesne vedľa záberu kamery. Jeden zo záberov bol zničený, pretože plavčík skočil Audrey na pomoc príliš skoro. (TheRoller)
- Audrey Hepburn bola prvou a jedinou voľbou režiséra Stenleyho Donena pre rolu Joanny Wallace. Keď jej poslal základné informácie o filme, Audrey rolu odmietla kvôli avantgardnému štýlu natáčania, ktorý sa jej nezdal zaujímavý. Navyše, už mala za sebou snímku s podobnou štruktúrou, tá však nebola úspešná. Režisér sa však nevzdal a potom, ako jej poslal celý scenár, sa Audrey film veľmi zapáčil a rolu prijala. (TheRoller)
- Auto zo “súčasných scén“ je Mercedes 230 a patrilo režisérovi Stanleymu Donenovi. (TheRoller)
Reklama