Režie:
Zdeněk ZelenkaScénář:
Hana CielováKamera:
Karel FairaislHudba:
Jiří ŠkorpíkHrají:
Dagmar Havlová, Viktor Preiss, Filip Cíl, Jakub Grafnetr, Tereza Ramba, Jan Šťastný, Svatopluk Skopal, Václav Knop, Eva Režnarová, Ladislav Ondřej, Martin Kraus, Jan Unger, Veronika Kánská (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Na studijní stáž do Kanady odlétá mladý gymnasista. Strašně se těší, a ani nevnímá podvědomý strach rodičů, a nejvíce pak své matky. Když se pak daleko „za velkou louží" stane tragédie, obrátí to život všech aktérů tohoto příběhu naruby. Zamíchá jejich osudy, životy, pocity, náladami, i budoucností... Ale nepředbíhejme... Scénář televizního filmu napsala zkušená scénáristka Hana Cielová. Základní zápletka filmu vznikla podle skutečné události, o které se doslechl dramaturg Bedřich Ludvík a vyzval autorku Hanu Cielovou, zda by podle ní nenapsala televizní film. Hana Cielová reálnou situace domyslela a uzavřela do dramatického příběhu, který zasáhne všechny diváky bez rozdílu věku... Po delší odmlce se před kameru České televize vrací Dagmar Havlová. Roli jejího manžela zahraje Viktor Preiss. Jejich syna zahrají hned dva herci - Filip Cíl a Jakub Grafnetr. Jeho přítelkyni hraje Tereza Voříšková. Režisérem je Zdeněk Zelenka. (Česká televize)
(více)Recenze (102)
Kanadskou noc ČT odvysílala symbolicky den po udělení cen Elsa. A myslím, že má Kanadská noc zaděláno pro rok 2009 na úspěch. Počítají se pořady odvysílané od 1. července 2008 do 30. června 2009. V jednoduchosti je síla. Scénář Hany Cielové je věrohodný. Příběh kompaktní. Od symboliky jmen občanských – Vránovi, přes symboliku indiánských jmen –Jelen, Velký černý pták. Herecky stoprocentní – od rolí studentů (Ladislav Ondřej, Tereza Voříšková) až po epizodku doktora Sváti Skopala. A ústřední dvojice Viktor Preis a Dagmar Havlová excelentní. Hlavně ta proměna pohodových rodičů ve zničené rodiče. Scény po pohřbu nejpůsobivější. Hudba – kapitola sama pro sebe. Den před uvedením Kanadské noci v ČT jsem viděl Hlídače č. 47 a od úvodních tónů jsem identifikoval Jiřího Škorpíka. Jeho podmanivá aranžmá tak působila podobně jako bych si po soundtracku Hooka pustil další williamsovský kousek Sám doma, nebo Jurský park. Jen tak mimochodem, shodou okolností od středy poslouchám denně 4Tet, jehož hudebním producentem je Jiří Škorpík… ()
"To je něco indiánského, viďte?" Upoutavková masáž ČT proklamovala návrat nejvíce přeceněnované české herečky, který se však nekoná. V tomhle televizním snímku prokazuje snad jedinou novou schopnost a to správně vyslovovat anglická slovíčka. Stejně trapně působí i hloupý, prázdný scénář, který si na hloubku jen hraje a režisér Zelenka ho svou neschopností jen podtrhuje. Kýčovitá hudba a telenovelácké zvraty dělají s tohohle televizním filmu méně než průměrný televizní počin. PS: Všimli jste si té chalupy, kde Preiss chytá ryby s novým synkem? Objevila se již v Můj otec a ostatní muži. Kterého producenta to je? :-) ()
Tentokrát jste mě pane Zelenko nepotěšil a ani já vás nepotěším. Hned v úvodu mi to začalo být jasné ,když jsem spatřila "velkého černého ptáka". ...no a jak to bylo dál? Hudba tak "testkná"..... Dáša s Viktorem ,seč se snažili co mohli ,působili trochu upoceně a chvílemi lehce amatérsky. Hlavně ten Klárčin záchvat byl další chvílí ,kdy jsem si říkala ,že s Kanadskou nocí končím.....jo a pan Skopal ,to mělo být co? ()
Celý film je postavený len na rodičovskom smútku, máme sledovať teda herecké výkony Preissa a Havlovej, či to zvládnu zahra, čo je pre nich na jednej strane hračkou (hoci sem tam prichádza neznesiteľná hystéria), ale na strane druhej to dejovo nesmeruje nikam. Ostatní herci sú inak prehliadnuteľní, nemajú priestor, taká Voříšková sa len tak mihne. ()
Velká očekávání nakonec nebyla zcela naplněna, Havlová nezklamala, je zajímavé jak po třináctileté přestávce, před níž nebylo jediné herecky vděčnější role dokáže plátno rozzářit jako hvězda první velikosti. Preiss moc nepřekvapil, podal jedenz příjemně profesionálních výkonů. Nejvýše bych však hodnotil začínajícího Filipa Cíle, jež svou roli sehrál nezvykle citlivě a dojemně. Faraisl zde opět dokazuje, že náš film získal nemsírně vnímavého kameramana s opravdovým filmovým viděním. Film je však stahován dolů hlavně scénářem, který nedokázal správně vytěžit silnou látku, film příliš často sklouzává k melodramatu, první polovina je velmi nezvládnutá a nerealistická a zlom k ekonci vypadá také velmi kostrbatě. Ale i tak se najdou momenty, které působí svěžím dojmem, jenže to film nedělá ničím vyjímečným, nadprůměrný je jen po stránce herecké a obrazové. ()
Galerie (16)
Photo © Česká televize
Reklama