Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (234)

Radko 

všechny recenze uživatele

Časť po štátnu hranicu - pomerne vydarený pohľad na klamné a sebaklamné vzťahy vnútri rodiny. Po príchode na Slovensko: všetko zle. Prestal som vo filme "zo života" spoznávať tvár krajiny a ľudí, s ktorými som pravidelne v kontakte. Zápletka a jej riešenie sa snažia zaujať za každú cenu. Okolie Nového Mesta nad Váhom poznám a nespoznal som ho. Charakteristické črty či rozpory boli vo filme vynechané. V tomto zmysle je mi ľúto, že režisérka odstúpila od pôvodného zámeru natočiť slovenské scény v Starej Turej! (podľa nej obsah mesta nezodpovedal jeho názvu, Turá vôbec nebola vraj vôbec stará a sídlisko mali dokonca na hlavnom námestí). ()

pan.Kaplan 

všechny recenze uživatele

Road movie a lá Alice Nellis. Obdivuji paní Janžurovou, obdivuji T. Remundovou i Igora Bareše. Výlet nepotřebuje nákladné efekty, složité triky a kulisy. Skvělý scénář a herecké výkony tenhle film katapultují na výsluní českého filmu. A pochopitelně, jak už tu bylo řečeno, finále je famózní a mimořádně nečekané. 90% a 4* ()

Reklama

Radiq 

všechny recenze uživatele

Pěknej janžurovej návrat na plátna kin a docela solidní výtvor Alice Nellis. Nejvíce samozřejmě pobavila jemně černohumorná stránka filmu. Z těch drama věcí mi bylo spíš úzko, ale ženská režisérka vyloženě volá po tom, aby tam byly ty vztahové věci, které osloví právě hlavně ženské publikum. Za mě: ještě že tam byl ten Igor Bareš, protože jinak tam bylo docela dost přebabováno. Tohle je film, za kterej se česká kinematografie nemusí vůbec stydět. Přesto ale zůstane někde vzadu v mojí hlavě, protože v ní mám víc místa na jinej typ filmů. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Film nastavuje neúprosně zrcadlo současnosti. Vším prostupuje přítomnost absurdity a PRÁZDNOTA. Jak se takový film liší od filmu před 50 lety! Žádné ideály, žádné pevné body, které všichni respektují. Zde jsou lidé ponecháni ve své zdánlivé "svobodě" sami sobě a jsou stejně nešťastní a možná ještě nešťastnější než dříve... Po formální stránce (včetně hereckých výkonů), jde o takřka bezchybný, důsledně realisticky -místy až naturalisticky nechutně- pojatý snímek. Avšak po stránce obsahové je to úpadkové. Jakýsi dokument rozkladu. Tím smutnější. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Velice příjemné "road movie" s velmi nestandardním osazenstvem. I po několikanásobném shlédnutí neztrácí film nic ze svého kouzla. Postavy, hrané jakoby mimoděk, působí na diváka velice silně a dovolují mu sžít se s kterýmkoliv z nich. I přes některá slabší místa (zapadnutí v bahně...) nemůžu dát méně než 5*. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • V rámci propagační jízdy ve dnech 16. a 17. 3. 2002 proběhla „Výletová road-show“, promoakce a pozvání na film za účasti režisérky a hlavních představitelek snímku po městech kopírujících pomyslnou trasu „Výletu" - Beroun, Žebrák, Hořovice, Příbram, Milevsko, Tábor, Jindřichův Hradec, Telč, Třebíč, Kyjov, Veselí nad Moravou, Uherské Hradiště a Uherský Brod. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Iva Janžurová dlouho odmítala hrát v tomto filmu spolu se svými dcerami (Theodora Remundová, Sabina Remundová), protože se bála toho, že by její dcery byly nařčený z toho, že si je jejich matka prosadila do filmu. S rolí souhlasila až poté, co ji režisérka Alice Nellis přemluvila s tím, že ve filmu potřebuje využít jejich reálného rodiného vztahu. (Chevees)

Reklama

Reklama