Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

bari68 

všechny recenze uživatele

Kecy, kecy, ostro-kyslý humor zaoblený rádoby road-movie. V tejto hre ide, ale o niečo iné a postupne sa tu odkrývajú rodinné vzťahy a ich tajomstvá. Filmársky je to good, premyslené, s dobrou scenáristickou gradáciou,o hereckých výkonoch Janžurovej a spol. netreba dlho rozprávať, avšak dejová zábava sa tu odohráva pomalým tempom ktoré prevyšje art. ()

cross 

všechny recenze uživatele

Od Ene Bene určitě velký krok správným směrem, ale jinak standardně zábavná komedie s vynikajícími hereckými výkony a slušně pojatým stylem realizace (hudba, kamera..). Dal bych i vyšší hodnocení, ale na snímcích Alice Nellis mi něco hrozně vadí - možná styl vyprávění, možná drobnosti ve scénáři... Každopádně se tak pro mě stávají rutinní záležitostí, mezi žánry, nemastné neslané. A Výlet, který je sice mnohem chutnější než Ene Bene, se tohoto pravidla zatím striktně drží. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Keď hraje matka s dvomi dcérami vo filme matku s dcérami, tak to môže byť veľmi autentické. Bohužiaľ autentické sú aj hádky o všetkom možnom aj nemožnom, ktorých je príliš aj na takúto road-movie. Alice Nellis sa svojimi filmami často triafa do môjho vkusu, ale tu to bolo mierne vedľa. Niekoľko záverečných obratov bolo zaujímavých, tie pozdvihli film o jednu hviezdu. ()

pan.Kaplan 

všechny recenze uživatele

Road movie a lá Alice Nellis. Obdivuji paní Janžurovou, obdivuji T. Remundovou i Igora Bareše. Výlet nepotřebuje nákladné efekty, složité triky a kulisy. Skvělý scénář a herecké výkony tenhle film katapultují na výsluní českého filmu. A pochopitelně, jak už tu bylo řečeno, finále je famózní a mimořádně nečekané. 90% a 4* ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Tady to Alice Nellis skutečně vychytala. Ačkoliv je otázka nakolik je to její zásluha a nakolik těží z (jak jinak než) vynikajícího výkonu Ivy Janžurové v interakci s jejími skutečnými dcerami. Igor Bareš se taky nenechal zahanbit, a zalidněnost zvláštními postavičkami je přesně taková, jaká by vás napadla u sloganu "Road movie po česku, po žensku". Kdybyste si ten slogan měli představit v tom nejlepším smyslu, samozřejmě:) Mně to víc než vyhovovalo. 80% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film byl oceněn dvěma Českými lvy: Scénář (Alice Nellis) a Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli (Iva Janžurová). (M.B)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Natáčelo se v okolí Prahy, v Telči, Rakovníku i na Slovensku v Novém Mestě nad Váhom. (hippyman)

Reklama

Reklama