Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ze uz u nas vzniklo priemernych filmov, ktore mozeme lopatami prehadzovat. Nie je to vyslovene spatny film, ale chyba hlavna dejova linia. Za dejovu liniu rozhodne nepovazujem cestu z A do B, riesenie medziludskych vztahov a pripadne lacne zmykanie emocii pocas cesty. Allice Nellis proste NIECO vyrazne chyba, tazko presne napisat co. Zas dalsi krasny dokaz toho, ze o natoceni kultov typu Spalovac ..... alebo novodobe Kladivo ..... mozeme aj s reziserkou Alice Nellis len snivat : 52 % ()

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Typický divný český film. Nekonečná, nudná výprava, podkreslená příšernou hudbou. Kdyby byla aspoň v češtině, ale opravdu mi nesedne kombinace filmu z rádoby staré školy a někdy až hardrockovými skladbami v angličtině. Zbytek, jak jsem už říkal, nudná výprava, nudné postavy, nudné příběhy. Snaha o humor ve formě nekonečného kecání na mě osobně nefungovala. Ne, film mě prostě nebavil. ()

Reklama

HappySmile 

všechny recenze uživatele

Každý to známe, jak to dopadne, kdž se sejde celá rodina - samé handrkování a popichování, prostě blázinec. Ovšem přestože před ostatními se snažíme vypadat v pohodě, každý z nás si prožívá svůj vlastní příběh, kde většinou není všechno úplně růžové. A přesně o tomhle je Výlet. Chvíli humorný, chvíli smutný, někdy dokonce drama. Dohromady je to vyvážený mix všeho. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Tahle cesta obyčejné české rodiny na mě působila velmi ubíjejícím dojmem, nebavila jsem se, o postavy jsem se nezajímala a dost mě iritovala nevhodně zvolená doprovodná hudba. Pochvalu si ovšem zaslouží jak bezvadná paní Janžurová, tak její dcery i "zeť" Igor Bareš. Celkově ale bohužel velké zklamání a důkaz, že mi více sedí Alicina pozdní mainstreamovější tvorba. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Velice příjemné "road movie" s velmi nestandardním osazenstvem. I po několikanásobném shlédnutí neztrácí film nic ze svého kouzla. Postavy, hrané jakoby mimoděk, působí na diváka velice silně a dovolují mu sžít se s kterýmkoliv z nich. I přes některá slabší místa (zapadnutí v bahně...) nemůžu dát méně než 5*. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Natáčelo se v okolí Prahy, v Telči, Rakovníku i na Slovensku v Novém Mestě nad Váhom. (hippyman)
  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)

Reklama

Reklama