Reklama

Reklama

Dluh

  • USA The Debt (více)
Trailer 1

V roce 1965 trojice agentů z Mossadu, Rachel, David a Stephan, má ve východním Berlíně splnit obtížný úkol. Je třeba postavit před soud nacistického zločince přezdívaného Chirurg z Birkenau. Nebezpečná akce zdánlivě končí ve chvíli, kdy je válečný zločinec při svém pokusu o útěk zastřelen. Rachel, David a Stephan jsou poté oslavováni jako hrdinové. Veřejnost však nezná celou pravdu. Ta se začíná ozývat o třicet let později, kdy vysloužilí agenti stále trpí pod tíhou dávného tajemství. Zavázali se nikdy neprozradit, co se tehdy v Berlíně odehrálo. Stále mají status národních ikon, Rachelina dcera dokonce o jejich misi napsala knihu. Jednoho dne přichází muž, který o sobě tvrdí, že on je tím, po kom kdysi pátrali. (TV Nova)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (406)

POMO 

všechny recenze uživatele

Veľmi slušné. Ako psychologická dráma, aj ako napínavý thriller. Ale lepšie by bolo pritlačiť a koncentrovať sa viacej na jednu, či druhú stranu. Film by si potom v kinematografii našiel výraznejšie miesto, napr. po boku dramatického Mníchova, či thrillerovej Valkýry, popri ktorých je takto ľahšie zapadateľný prachom. Madden sa za každú cenu snaží aj strhnúť amerického diváka, aj myšlienkovo naplniť toho európskeho, a tesne míňa trefu do čierneho. Záver ignorujte, ten je vyslovene nevhodný a spochybňuje aj moje štvorhviezdičkové hodnotenie. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Solídny špionážno-psychologický thriller s obstojnými hereckými výkonmi a tučnou atmosférou. Bohužiaľ, po hodine začne drhnúť tempo a dôchodcovský záver je na hrane nechcenej smiešnosti. Napriek tomu dobrý pocit z poctivej filmárčiny a schopnosti rozprávať komplexný príbeh. A je celkom sranda porovnať to s tematicky príbuznými Vaughnovými X-Men (aj tu produkoval a podieľal sa na scenári). 7/10 ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

(Součástí komentáře jsou SPOILERY.) Vagina dentata. Kdo pozná ženino tajemství (rosebud), už to nerozchodí. Zatímco muži jsou trestáni za svou slabost k opačnému pohlaví, žena se souží, neboť nedokázala falickou zbraní zastřelit své nemesis (dle informací, jak jsou nám předkládány, o ní Vogel ví nejvíc). Z výhod „mužského“ světa se tudíž třicet let těší neprávem, její legitimace neplatí. Jako kdyby vnitřní utrpení nebylo dostačující, konfrontace s jejím zhmotnělým podvědomím (propojení je zdůrazněno výskytem Vogela v Rachelině snu, pronikl tudíž nejen do jejího těla, ale i do mysli) ji stála krásu. Po zbytek života bude mít tvář zohyzděnou nepřehlédnutelnou jizvou. Zřejmě jde o jeden z důvodů, proč celá léta zůstává se Stefanem, kterého očividně nemiluje. Dalším důvodem, který je drží pohromadě, je sdílená lež – jako manželé snáze uhlídají, že ten druhý neprozradí, co by veřejnost neměla slyšet. Jejich soužití je tedy založené na nedůvěře. Eliminace mužů, resp. jejich mužství (Stefan je „pouze“ ochrnut od pasu dolů) představuje skutečný cíl mstitelské mise hlavní postavy filmu, Rachel, ženy poháněné vlastní frustrací: Musela popřít svou pravou identitu, odhalit pohlaví před sadistickým doktorem, čelit agresivním výpadům muže, který vlast vždy miloval více než ji… Podobně jako ve slasherech se z ní nakonec stává „final girl“, k čemu je jako jediná silná postava předurčena od začátku. Vogel má blíže hororovému monstru, Stefan mnoha kladnými vlastnostmi nevyniká a David hraje v milostném trojúhelníku od začátku submisivní roli (coby figurant při soubojích ztvárňuje oběť, jež končí na zemi, dokonce vaří). ___ Uvědomuji si, že při důkladnějším sledování (film jsem zatím viděl pouze jednou) by vyšla najevo vratkost mnoha zde prezentovaných názorů, stejně tak, že nejde o vzorový film pro zvolený typ čtení. Zároveň takovouto interpretaci umožňuje, na což jsem tímto „alternativním" komentářem hodlal poukázat především. A jinak – Dluh je thriller, který znamenitě pracuje s motivacemi postav (Jessica Chastain mě baví čím dál víc) a atmosférou (klasická ponorka), ale lépe funguje v první polovině a spíše v jednotlivých scénách (vlak) než v polovině druhé a zejména v závěru, kdy se vyjevuje rozpolcenost jeho dramatické struktury (film najednou řeší jiný problém) a samoúčelnost zprvu potěšivě odvážné vypravěčské podpásovky. 75% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Chcete li chytit rybu, musíte jí předhodit návnadu. Chcete li chytit řezníka z Birkenau, který po úspěšné atestaci v lágru tají svou identitu jako východoberlinský vaginář, musíte mu předhodit rybu jako návnadu. A tady přichází chvíle pro perfektně vycvičenou, všehoschopnou agentku, která je ochotna jít s rybou na trh. Holka je to drsná, skvěle připravená, její Krav maga je lepší, než u ostatních krav, akorát asi zrovna ležela doma s příjicí, když instruktoři Mossadu na hodinách vysvětlovali, že by si raději neměla při akcích pouštět kundu na špacír! A tak se nevybouřená kikina nechá opylovat vším, co ji pípne na radaru a obřezaná část komanda má o zábavu postaráno! Ne jako divák, který pak musí půl filmu čumět na nehtykousající melodrámu. Klavírní sonáty pro čtyři ruce, smutné oči agenta, který je zrovna na střídačce a tklivé trampoty milostného trojúhelníku, u něhož si přepona není jistá, který z odvěsen má pravý úhel. Ach jo! A to je přitom ta druhá půlka filmu, kterou nenapsala Rosamunde Pilcherová, docela napínavá, až by jeden i přimhouřil oči nad tím, že když se rozdávala logika, stál zrovna scénárista frontu na Ramba a při psaní jej pak potkávalo chvilkové pominutí syslů. No, dva a půl, ať nežeru! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak tenhle film je prej teď velkým hitem v Řecku, no ono vlastně i jinde, konečně je Evropa alespoň v něčem jednotná. Ne, dost už tradičně trapný srandy made in Enšpígl, je třeba nasadit kulatý brejle, prohrabnout dlouhý mastný vlasy, vymáčknotu beďary, přitáhnout 35Kg slovníků odborných výraziv, zatvářit se jako bůh filmu a začít psát komentář. Ten film nemá logiku, jak se Rachel dostala tak lehce na Ukrajinu, když v té době měla Ukrajina s Izraelem vízový styk a dost pochybuju, že by Ukrajinské úřady vydaly vizum bývalé agentce Mossadu, jak mohli jít na most na berlínskou hranici mezi říší kapitalismu a komunismu, mít pod sebou vojáky se sapíkama a ty po nich nehodit ani očkem ?? ........né dělám si prdel, já nejsem ten kterej hejká u Die hard 4, že je nereálná a nebudu to dělat ani tady. Jenom prostě, jak stačí změnit tón filmu, dosadit dramaticky supertalentované herce a najednou detaily a minelky nikoho nezajímají, ale běda jak je v kinech českej nebo superkomerční biják, to je zdejší kinder-elitka schopná vytknout i špatnou barvu ponožek jen aby zůstala image "já jsme přece chytrej a filmově vzdělanej divák s vytříbeným vkusem". Celkový vyznění tohoto filmu je docela dobrý, má v sobě určitou hloubku i když tak poloviční Macochy, herecky dokonalý, hlavně Jessica mě velmi zaujala. Jednotlivý scény jsou absolutní, ať už kompletní akce "únos" nebo jednotlivé pohledy mezi hlavními hrdiny, ale jednu výtku přece jen mám. Jak se kurva ty agenti dostali z Východního Berlína pryč ? Celou dobu nám bylo podsouváno že je po nich jde tajná policie a že Stazi byl bezchybně fungující policejní kat se všeobecně ví. A pak nic ? Se to přeskočilo ? A proč. Vždyt "unik z východního Berlína" moh bejt jeden z dalších vrcholů filmu a šizení diváka ja moc rád nemám. Nicméně celkově jsem odešel z kina spíš obohacen o kvalitní zážitek než ošizen, takže filmu vážu do dárkového balení 3*. Dobré poslední věty v komentářích : Gimp ()

Galerie (83)

Zajímavosti (10)

  • Velká část filmu byla natočena v Budapešti. (Malaga)
  • V jedné ze scén je vidět i německý sanitní vůz Barkas, všestraný užitkový automobil, vyráběný v letech 1957 až 1991. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama