poster

Stínu neutečeš

  • Česko

    Vnučka

    (neoficiální název)

Drama

Česko, 2009, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    *

    Mohlo to být docela dusný komorní dráma, ale naprosto tomu chybala atmosféra a nějaký napětí z toho co se všechno může stát, až se ukáže pravda v celé své nahotě. Bohužel režisérce nepomohli ani herci, Lanďák byl imrvere nalitej, to asi nebylo ani hraný a místy blábolil uplně z cesty. Jaroslava Adamová tam vrhala jeden zlý a tajemný kukuč za druhým, kolikrát mě to přišlo jako kdyby jí spíš sralo, že jí Laňdák o pauzách vychlastal láhvinku než by to bylo součástí příběhu. Asi se chtělo víc soustředit na samotu a ty tři lidi v ní a ne to ještě rozmělňovat po nepodstatných postavách a nepodstatných záběrech. A výměna herců by taky nebyla na škodu a taky trošku promazlit dialogy by bylo fajn. Škoda, z toho mohlo jít fakt pekelný dusno......mohlo.(4.1.2012)

  • zette
    **

    Motiv Evzenie k rozvodu po tolika letech mi unika. Kdyz neberu v potaz, ze Landovsky svou povahou hral snad sam sebe a zivot s nim si nedokazu predstavit:-). Namet vice nez zajimavy, cely pribeh je ale hodne plose odvypraveny a temer bez atmosfery. Za me promarneny potencial, na rezisersky debut ovsem zadna tragedie.(22.12.2014)

  • Tommassi3
    *

    "Takže můj děda není můj děda ??" ;) PěKNÝ prd !! Lenka ve svém debutu, v téhle naivní šmudle, v řemeslně zmatené inscenačce, která hloupě předstírá, že nespadá do tuzemského mainstreamu, a přitom se ještě cpe na plátna kin, naopak v důsledku jen dokládá největší bolest současné české tvorby, totiž povrchnost a bojácnost s níž rozehrává potenciálně silná témata, která však končí v černé díře vršících se anekdot jakoby ze života.. Podivná přímočará a špatně odehraná magnuskovina bez té jeho typické až dětinské umanutosti a zápalu s polívkovským Lanďákem hrajícím sebe sama po ukrajinsky a ohavnou spoustou nevyužitého a nedůsledného..(6.12.2016)

  • Nach
    ***

    Film, který mě přes zdejší hodnocení velice pozitivně překvapil. Vůbec není špatný. Jaroslava Adamová a Pavel Landovský dávají celému tomuto dramatu velice osobitou, depresivní atmosféru. Geniálně se podařilo vykreslit vztah, který prochází dlouhodobou krizí. A stres z minulosti, s nímž se dotyčný pár nedokázal nikdy vyrovnat. Ústřední dvojici jsem věřil vše od A do Z. Jejich divadelní herectví geniálně zapadalo do venkovských kulis a Helena Dvořáková všemu dávala auru nevinnosti, která pomalu zapadá do bahna hořké minulosti, které otřese jejími duševními základy. Škoda jen toho konce a ne příliš dobře našroubované katarze děje v podobě novinářky toužící po kvalitním článku. No a pak ten definitivní závěr, který jde vykládat dvěma způsoby. Jeden v podstatě jako hořký happyendem smíření starého páru. Či zločinem, kterým se jedna postava snaží vyřešit svůj problém (nechci spoilerovat). Ať tak nebo onak, tento příběh si zasloužil lepší závěr. Ve výsledku ovšem i tak děj chválím a za atmosféru a herecké výkony uděluji palec nahoru. 70%(23.4.2016)

  • SeanLSD
    ****

    O tom, ako sa rúca starostlivo budovaná fasáda rodinných tajomstiev pôsobením času a ich vlastného naliehavého bujnenia v zásuvkách zamknutých úst. O tom, ako tajomstvo násilím držané aj pred najbližšími, vrastie do človeka a nevie sa ho už vzdať. To je zrejme hlavná téma tejto, na české pomery nezvykle temnej drámy, pretože navodené konflikty a motívy z ďalekej minulosti sa ďalej nejako zvlášť nerozvádzajú - autorke nejde o vykreslenie minulých dejov, ktoré sa odohrali a viedli k neveselej súčasnosti tejto rodiny, ale práve len o aktuálny vývoj drámy medzi nimi, patologický v zabehaných koľajach, ktorý sa tlakom vystupňuje do krízy. Deje sa nevysvetlia do tej miery, aby sme plne pochopili ich pozadie, ich ignorovaním by sme mohli povedať, že ide len o klasický každodenný príbeh dominantnej pedantnej ženy držiacej všetko pevne pod kontrolou a jej muža, ktorý uniká tým, že nasáva, pričom ona to rieši tak, že do konfliktu zaťahuje ďalších ľudí, najlepšie z rodiny, aby nemohli nijako uniknúť. S oným pozadím a pátraním, ktoré vytvára nepretržité napätie snímku, je to však omnoho plastickejšie, i keď sa nakoniec vyjaví, že to vlastne nebolo tým najpodstatnejším... Oproti väčšine súdobých českých drám, ktoré plávajú po povrchu a svoj konflikt vystavujú okato na obdiv, STÍNU NEUNIKNEŠ znepokojuje svojou náznakovitosťou, nevypovedanosťou, majstrovskou evokáciou pocitov a budovaním napätia v tej - z pohľadu diváka - možno takmer triviálnej historke. Kým iné filmy sa snažia vytvoriť dramatický vír, debutujúca autorka Lenka Kny pracuje s nenápadnými bublinkami na povrchu, ktoré prezrádzajú neviditeľné vrenie pod hladinou... Ďalší nanajvýš pozoruhodný český debut v tomto roku ! http://www.nekultura.cz/film-recenze/stinu-neuteces.html(30.11.2009)

  • - Původní název byl Vnučka. (sator)

  • - Ačkoliv ve snímku hrají Pavel Landovský a Alois Švehlík postavy otce a syna, ve skutečnosti je od sebe dělí necelé tři roky. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace