poster

Stínu neutečeš

  • Česko

    Vnučka

    (neoficiální název)

Drama

Česko, 2009, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mylouch
    **

    Dojem zvedá citlivě uměřená ♫ hudba M.Pavlíčka, naopak obecně jsou neúměrné podobné převody home-made projektů na plátno. Přitom samotný námět má potenciál na skutečně velký film. Přestože filmu nelze upřít snahu o český originál, o to víc mrzí scénáristicko-režijní zbrklost, postrádám více dramatična již ve fázi scénáře. Je škoda, že zejména P. Landovského již nezastihlo natáčení na absolutním vrcholu, aby filmová spolupráce mezi ním a režisérkou mohla dostat větší hloubku. Severočeský návrat je ale hezkým uzavřením oblouku jeho herecké práce od Soukromé vichřice. Přívoz, jenž sám o sobě vykoná spoustu dramatické práce, a Vik (Švehlík) zřejmě jako odkazy na Páralova a Jirešova "Mladého muže"(23.1.2012)

  • sharky
    **

    42% Jako 20minutové školní cvičení by to bylo zajímavé, jako celovečerní film je to tragické. Za prvé je to natočené neskutečně amatérsky. Kamera snímá z divných úhlů, že se dá těžko vstřebat, co se přesně děje, navíc se kameramanovi pěkně třese ruka (točit na ruční kameru je mnohem těžší než na tu klasickou a do málokterého filmu se to hodí, nedšlšjte to, když to neumíte). Ale největší problém je ve střihu, záběry na sebe vůbec nesedí, působí to dojmem, jako by každý druhý zůstal na podlaze střižny a filmu byla jen půlka. Stejný problém mám i dialogy, nějak nesedí k sobě a furt jsem měl pocit, že něco chybí, ztrácel jsem se v ději. čekal jsem na nějakou pointu, hlubokou myšlenku, nic z toho se ale nekoná. Nejvíc mě zklamal hrozně laciný závěr, který už jsem tak od půlky předpovídal ale furt se mi nechtělo věřit, že to tak fakt skončí. Největší problém z celým filmem mám v tom, že je šíleně nudný. Děje neni víc než na 20minutový kraťas. Autorka už asi hodně zoufale tápala, co tam ještě dát, že přidala i neskutečně trapnou scénu masturbace halvní hrdinky, přirtom se nabízelo tolik možností jak propojit linii s přitelem v zahraničí í s příběm prarodičů, ale to zůstalo zcela zahozeno v pozadí. Jediné pozitivum filmu je perfektní casting a herecké výkony všech zúčatněných. I když teda alois švehlík moc nevypadá jako landovského syn (v reálu je mladší jen o tři roky).(9.12.2009)

  • Nach
    ***

    Film, který mě přes zdejší hodnocení velice pozitivně překvapil. Vůbec není špatný. Jaroslava Adamová a Pavel Landovský dávají celému tomuto dramatu velice osobitou, depresivní atmosféru. Geniálně se podařilo vykreslit vztah, který prochází dlouhodobou krizí. A stres z minulosti, s nímž se dotyčný pár nedokázal nikdy vyrovnat. Ústřední dvojici jsem věřil vše od A do Z. Jejich divadelní herectví geniálně zapadalo do venkovských kulis a Helena Dvořáková všemu dávala auru nevinnosti, která pomalu zapadá do bahna hořké minulosti, které otřese jejími duševními základy. Škoda jen toho konce a ne příliš dobře našroubované katarze děje v podobě novinářky toužící po kvalitním článku. No a pak ten definitivní závěr, který jde vykládat dvěma způsoby. Jeden v podstatě jako hořký happyendem smíření starého páru. Či zločinem, kterým se jedna postava snaží vyřešit svůj problém (nechci spoilerovat). Ať tak nebo onak, tento příběh si zasloužil lepší závěr. Ve výsledku ovšem i tak děj chválím a za atmosféru a herecké výkony uděluji palec nahoru. 70%(23.4.2016)

  • insurgentes
    **

    Tento film jsem nedokoukal, protože zkrátka nemá tak dobře vystavěnou strukturu, aby vtahoval do děje. Od jisté chvíle mi začalo být úplně jedno, co ta bába vlastně proti němu má. Tušil jsem, že čím důležitěji se ono tajemství tváří, tím patetičtější kravina to nakonec bude. Páni tvůrci, pokud ste chtěli napínavý film, tak to takhle prostě ne. To napětí se musí nějak budovat, musí dojít k nějakým zvratům atd. Pár dementních retrospektivních prostřihů á 10 minut prostě won´t do the job.(17.11.2011)

  • Jinny
    **

    Lenka Kny předvedla standard televizních filmů na ČT v neděli v osm. Téma vyrovnávání se s minulostí si zdá se čeští režiséři poslední dobou oblíbili, v tomhle podání je ovšem výsledek velice rozpačitý. Mladá právnička kupodivu vůbec neřeší, že její dědeček kdysi na Ukrajině se vší pravděpodobností vraždil židy, zato se celý film diví, proč se s ním chce babička rozvést, ačkoliv je zřejmé, že ti dva si navzájem ze života udělali peklo (manipulativní ženština versus ožrala). Snaha o to nepostavit se na něčí stranu se tu mění v bezradnost. Děj se navíc odehrává ve třech lokacích (kéž by to jistil zručně napsaný scénář) a všechny postavy kromě ústřední dvojky jsou víceméně šablony. P.S. S arogantními slovy o tom, že na to, jaká byla tehdy doba, se vymlouvat nedá, si dovolím nesouhlasit.(11.12.2009)

  • - Ačkoliv ve snímku hrají Pavel Landovský a Alois Švehlík postavy otce a syna, ve skutečnosti je od sebe dělí necelé tři roky. (Olík)

  • - Původní název byl Vnučka. (sator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace