poster

Stínu neutečeš

  • Česko

    Vnučka

    (neoficiální název)

Drama

Česko, 2009, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sharky
    **

    42% Jako 20minutové školní cvičení by to bylo zajímavé, jako celovečerní film je to tragické. Za prvé je to natočené neskutečně amatérsky. Kamera snímá z divných úhlů, že se dá těžko vstřebat, co se přesně děje, navíc se kameramanovi pěkně třese ruka (točit na ruční kameru je mnohem těžší než na tu klasickou a do málokterého filmu se to hodí, nedšlšjte to, když to neumíte). Ale největší problém je ve střihu, záběry na sebe vůbec nesedí, působí to dojmem, jako by každý druhý zůstal na podlaze střižny a filmu byla jen půlka. Stejný problém mám i dialogy, nějak nesedí k sobě a furt jsem měl pocit, že něco chybí, ztrácel jsem se v ději. čekal jsem na nějakou pointu, hlubokou myšlenku, nic z toho se ale nekoná. Nejvíc mě zklamal hrozně laciný závěr, který už jsem tak od půlky předpovídal ale furt se mi nechtělo věřit, že to tak fakt skončí. Největší problém z celým filmem mám v tom, že je šíleně nudný. Děje neni víc než na 20minutový kraťas. Autorka už asi hodně zoufale tápala, co tam ještě dát, že přidala i neskutečně trapnou scénu masturbace halvní hrdinky, přirtom se nabízelo tolik možností jak propojit linii s přitelem v zahraničí í s příběm prarodičů, ale to zůstalo zcela zahozeno v pozadí. Jediné pozitivum filmu je perfektní casting a herecké výkony všech zúčatněných. I když teda alois švehlík moc nevypadá jako landovského syn (v reálu je mladší jen o tři roky).(9.12.2009)

  • SeanLSD
    ****

    O tom, ako sa rúca starostlivo budovaná fasáda rodinných tajomstiev pôsobením času a ich vlastného naliehavého bujnenia v zásuvkách zamknutých úst. O tom, ako tajomstvo násilím držané aj pred najbližšími, vrastie do človeka a nevie sa ho už vzdať. To je zrejme hlavná téma tejto, na české pomery nezvykle temnej drámy, pretože navodené konflikty a motívy z ďalekej minulosti sa ďalej nejako zvlášť nerozvádzajú - autorke nejde o vykreslenie minulých dejov, ktoré sa odohrali a viedli k neveselej súčasnosti tejto rodiny, ale práve len o aktuálny vývoj drámy medzi nimi, patologický v zabehaných koľajach, ktorý sa tlakom vystupňuje do krízy. Deje sa nevysvetlia do tej miery, aby sme plne pochopili ich pozadie, ich ignorovaním by sme mohli povedať, že ide len o klasický každodenný príbeh dominantnej pedantnej ženy držiacej všetko pevne pod kontrolou a jej muža, ktorý uniká tým, že nasáva, pričom ona to rieši tak, že do konfliktu zaťahuje ďalších ľudí, najlepšie z rodiny, aby nemohli nijako uniknúť. S oným pozadím a pátraním, ktoré vytvára nepretržité napätie snímku, je to však omnoho plastickejšie, i keď sa nakoniec vyjaví, že to vlastne nebolo tým najpodstatnejším... Oproti väčšine súdobých českých drám, ktoré plávajú po povrchu a svoj konflikt vystavujú okato na obdiv, STÍNU NEUNIKNEŠ znepokojuje svojou náznakovitosťou, nevypovedanosťou, majstrovskou evokáciou pocitov a budovaním napätia v tej - z pohľadu diváka - možno takmer triviálnej historke. Kým iné filmy sa snažia vytvoriť dramatický vír, debutujúca autorka Lenka Kny pracuje s nenápadnými bublinkami na povrchu, ktoré prezrádzajú neviditeľné vrenie pod hladinou... Ďalší nanajvýš pozoruhodný český debut v tomto roku ! http://www.nekultura.cz/film-recenze/stinu-neuteces.html(30.11.2009)

  • Ony
    **

    Babička je senilní a zlá, takže zabývat se jejími nápady = nic víc než mít záminku pro natočení tohoto filmu. Podobných vychytávek je ve scénáři víc a bohužel k nim musím připočíst i závěr, od kterého jsem si bůhvíproč dovolila něco očekávat. Určitě se ale dají najít i klady, především depresivní atmosféra venkovské samoty (kameraman Diviš Marek se nezapře) a Pavel Landovský (jeho postava je jako jediná vyšinutá správným způsobem). Během projekce jsem cítila spíš nervozitu než napětí, ale i to se počítá; na nudu si stěžovat nemůžu. Co mě ale rušilo, byly zbytečné a směšné scény. Z toho, jak se vždycky tvářili osudově, když pluli na tom voru, jsem málem mlátila hlavou o zem. Navíc všichni divně mluví a ta holka je divná celá. Ještě otázečku: Proč krájela ten dort?(8.12.2009)

  • zette
    **

    Motiv Evzenie k rozvodu po tolika letech mi unika. Kdyz neberu v potaz, ze Landovsky svou povahou hral snad sam sebe a zivot s nim si nedokazu predstavit:-). Namet vice nez zajimavy, cely pribeh je ale hodne plose odvypraveny a temer bez atmosfery. Za me promarneny potencial, na rezisersky debut ovsem zadna tragedie.(22.12.2014)

  • insurgentes
    **

    Tento film jsem nedokoukal, protože zkrátka nemá tak dobře vystavěnou strukturu, aby vtahoval do děje. Od jisté chvíle mi začalo být úplně jedno, co ta bába vlastně proti němu má. Tušil jsem, že čím důležitěji se ono tajemství tváří, tím patetičtější kravina to nakonec bude. Páni tvůrci, pokud ste chtěli napínavý film, tak to takhle prostě ne. To napětí se musí nějak budovat, musí dojít k nějakým zvratům atd. Pár dementních retrospektivních prostřihů á 10 minut prostě won´t do the job.(17.11.2011)

  • - Původní název byl Vnučka. (sator)

  • - Ačkoliv ve snímku hrají Pavel Landovský a Alois Švehlík postavy otce a syna, ve skutečnosti je od sebe dělí necelé tři roky. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace