Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (495)

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Vůbec ne špatné... Hlavně vorlovina skrz na skrz. Míra stylizace některých (vlastně skoro všech) charakterů zde sice tentokrát už opravdu hraničí s dobrým vkusem, stále je to ale přesně v mezích tématu, které si režisér vybral tentokrát. Na mušku si vzal předsudky v naší společnosti a zkaženost mediálního prostředí. A ať se vám to líbí, nebo ne... Trefuje se opět mistrovsky. A připočteme-li velice solidní herecké výkony některých zúčastněných (Mádl, Matonoha a - hrůza, že to říkám, ale - Josef Carda), vychází mi z toho stále velice solidní řemeslo režiséra, který už dávno přestal řešit, co se o něm píše, protože si prostě točí to svoje. A točí to dobře.... ()

Karlos80 odpad!

všechny recenze uživatele

Primitivní, hloupé, trapné, vulgární, a opravdu úděsně natočené a ztvárněné, jak jsem viděl přehrávajicího a děsně nesympatického, navíc nezdravě machrujícího Mádla a ostatní (novodobé rádoby-umělce), musel jsem to v tom momentu přepnou, ne na tohle fakt nemám nervy a už vůbec ne na naše další bulvární celebřitky. Proti téhle naší prý údajně satiristické ultra-sračce o stavu naší společnosti, politiky, reklamy atd, je jakýkoliv starý béčkový film, '70 trash, uměleckým dílem. Vorle, Vorle, to si se zas jednou vyznamenal, ty bys měl spíš preparovat ptacto než dál něco točit. Ztráta času, v zájmu sebezáchovy se od tohodle držte dál, tohle mohl sponzorovat opravdu jen naprostej magor, nejspíš někdo z těch lidí, co se zde na ně nesla kritika (viz třeba židé, kteří pro lepší efekt v tom ještě v převážné většině i hráli), ale podle mně Vorel a spol nemají právo vůbec co kritizovat. Každý inteligentní člověk přece dnes už ví co se tu děje a kdo tu tahá za nitky, kdyby to bylo alepsoň podáno trochu jinou formou a s úplně jinými lidmi, tihle v žádném případě nebyli ti praví. To se radši podívám na dokumenty od Moora či Josepha:-). Ddt: Jeden z nejzažidovanějších českých filmů všech dob! ()

Reklama

Toj odpad!

všechny recenze uživatele

Rómové kradou, židé jsou bohatí, spisovatelé jsou ziskuchtiví, média lžou, lidé jsou hloupí, policisté jsou falešní, boháči jsou bez vkusu, ženy jsou štětky, politici jsou dosazení, křesťané jsou nenávisiví a všichni jsou zkorumpovatelní... Wow, Vorel je zřejmě génius, jak někdo dokáže, tak úžasně inteligentně proniknout hluboko pod povrch soudobé společnosti a vytvořit, tak úchvatně alegorické dílo? Pan Jan Novák z Horní Dolní, povoláním hospodský povaleč a pravidelný přispěvovatel do diskuze ke článkům na Novinky.cz, musí momentálně pukat závistí... O to víc zamrzí, když přiznám, že Vorla mám docela rád.. Jeho starší filmy bavily i se silně stylizovaným herectvím a měly něco do sebe... Tohle je odporný. K pochválení není téměř nic (snad něco málo z technického zpracování (digi kamera). Nejenomže přírodní Vorel ztratil veškerou soudnost a postrádá schopnost jakéhokoliv hlubšího vhledu, zároveň tahle pseudoalegorická blbost má naprosto nesmyslnou narativní strukturu - furt se něco děje, furt nás něco šokuje, ale dohromady se neděje vlastně nic. Svým způsobem umění... Nedělám si iluze o fungování současné společnosti v ČR, ale tenhle film mě urazil. Musel jsem sledovat nesourodou spatlanost různých nesmyslných předsudků a vykonstruovaných ptákovin. Pozor!!! Tenhle film nefunguje ani jako odpočinková ptákovina. Naopak má divácká zkušenost je, že film mě unavoval a cítil jsem se neuvěřitelně trapně za samotný film i za všechny herce, kteří se k tomu propůjčili. Vorel je blb... ()

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Tvůrci by se měli stydět za to, že tenhle film vůbec uvádějí do kin. Chápu, že to nemysleli vážně a měla to bejt legrace. Jenže já tomuhle druhu legrace fakt neholduju a to i přesto, že mi je jasný na co všecko chtěli útočit. Všecko je to tak hrozně umělý, že se upřímně bude bavit snad jenom v tu chvíil vyhulenej divák. Já bych tomu nakonec klidně i tu jednu hvězdičku dal, přesto že jsem jí tu nějakou dobu měl, jenže na druhou stranu si nepřeju, aby se tyhle filmy v budoucnu ještě někdy točili. A doufám, že to tvůrci taky pochopí. Jsou nějaký hranice, ale občas by se ty hranice přecházet neměly a to i v rámci komedií. A nabádat pak diváky, ať na to choděj do kina, to je vrchol, za který by se tvůrci měli spíš stydět. O to víc mě mrzí, že je film od režiséra, od kterého filmy mám rád, i když dost experimentuje. Tady to ale fakt přehnal. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

V podstatě to není o moc slabší než Cesta z města. Herecké výkony, kamera i "propracovanost" a "myšlenková konzistentnost" scénáře je asi tak na stejné úrovni. Proč tohle dostává odpady a takto sem tam i pět hvězdiček příliš nechápu, ale asi nejpravděpodobnějším vysvětlením bude fakt, že Cesta z města zkrátka rezonuje jakýmsi "poselstvím", zatímco tohle může rezonovat tak leda u skalních masochistů... ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Natáčelo se také v Heřmanovém Městci. (M.B)
  • Film je prvním českým snímkem natočeným na vysoce kvalitní digitální kameru Red One 4K, kterou si režisér Tomáš Vorel a kameraman Marek Jícha nemohou vynachválit. Snímaný obraz je ovšem natolik kvalitní, že výrazně vzrostly nároky například na pečlivost líčení a někteří si herci si museli nechat narůst pravé vousy, protože ty nalepené by šly ve filmu snadno poznat. (Niktorius)
  • Vrtulník, kterým odváží policie Grossmanna (Tomáš Matonoha) od hranic, je Robinson R44. (Cheeker)

Reklama

Reklama