Reklama

Reklama

Konzumní děti aneb Komercionalizace dětství

  • USA Consuming Kids: The Commercialization of Childhood

Film Consuming Kids (Deti konzumu) vrhá zúfalo potrebné svetlo do praktík neúprosnej multimiliardovej marketingovej mašinérie, ktorá teraz predáva deťom a ich rodičom všetko. Od nezdravého jedla a násilných video hier až po falošné vzdelávacie produkty a autá. (oficiální text distributora)

Recenze (78)

filmharmony 

všechny recenze uživatele

...jak můžeme tvořit lepší svět pro všechny, když ze všech nových lidiček uděláme robotické konzumenty? ...nad tímto faktem zůstává rozum stát... a narůstá vztek... když slyším mluvit zástupce marketingových společností, jak melou všichni jedno a to samé (a to proto aby neztratili práci - jak by potom mohly svým robotickým potomkům kupovat to, co sami prodávají formou vědecké manipulace?), je mi opravdu smutno... co za šílenství jsme stvořili? cool děti versus hladem umírající děti... rodiče jsou bezmocní... ano, protože musí vydělávat... ze života se staly koňské dostihy bez ohledu na to, že málokdo chce dostihovým koněm být a natož ještě vyhrávat... nemáme čas, svobodu, přirozenost... produkujeme a vychováváme otroky konzumu,kteří pro vlastní uspokojení drancují zem, zabíjejí zvířata pro své žaludky i potěšení a pak se zabíjejí navzájem, protože se nudí nebo potřebují přetloukat vlastní hrůzný vnitřní svět čímkoli, co je k mání... čistokrevný horror... ale my se usmíváme, tvrdíme, že se máme fajn a že jsme v pohodě... a co se stane, když na celém světě vypne elektrika? hádám, že většina konzumních zemí spáchá sebevraždu, zatímco ti, kterými opovrhujeme nebo je litujeme, protože nic nemají, budou žít dál a určitě si poradí... ať žije Nový světový pořádek... ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Prvních dvacet minut je nuda, ale pak se objeví zajímavé informace. Neuromarketing prováděný na dětech, měření počtu jejich mrkání. Obchodníci s reklamou pro děti jsou opravdu podobní pedofilům v tom, jak dětem rozumí. Výrobek je ceněn ne co umí nebo jak chutná, ale na základě společenského mínění. Děti už nechtějí jen značky, ale designové výrobky. Došlo k hluboké přeměně jejich psychiky a stárnou stále rychleji. Chlapci mají být agresivní a mužní. Vychováváme superkonzumenty. Překvapil mě údaj, že každé třetí americké dítě narozené po roce 2000 trpí cukrovkou. ()

Reklama

Mytologie 

všechny recenze uživatele

Film úžasným způsobem popisuje způsoby, jakými pracuje reklama a marketing zaměřený na děti. Jak ovlivňuje prostřednictvím emocí jejich přání a preference ve prospěch určitého produktu a jak se jim daří samotné výrobky a značky protlačit do dětských pořadů. Moje dítě nebude mít ve svém pokoji alespoň do osmi let televizi. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Konzumní děti aneb komercionalizace nejen u dětí, ale celé společnosti, co k tomu dodat. Žijeme to v divné době, v globální přetechnizované, technokratické, konzumní společnosti. Že se tohle všechno děje už dlouho a to nejen v USA (v baště veškerého světového dění, které se přenáší jako epidemie na celý svět), aniž by si toho někteří možná všimli, to všichni víme o to víc nechutné a smutné je že v tomto neutuchajícím byznysu je využíváno právě bezbranných dětí nebo seniorů, tito dvě skupiny jsou jako kořist nejvhodnější a také nejzranitelnější. Možná si člověk řekne, že děti mají přeci rodiče a že ten a onen rodič za něj přeci zodpovídá, není to však tak jednoduché, rodič s ním jednak nemůže být pořád a nakonec i ten rodič leckdy a to úplně snadno podlehne této všudypřítomné masírce, buď na to mám a děcku to koupím, nebo nato nemám a nic mu nekoupím, o to horší a obtížnější je, pak to tomu děcku vysvětlit, viz příklad proč to Pavlík od nás ze školy má a my nebo já ne, my jsme nebyli v tomto ohledu o moc jiní, také jsem nedostal vše na co jsem si ukázal, dnes to ostatně u některých rodičů vidím jak se snaží děcku v obchodě kolikrát bezradně vysvětlit, proč právě ne, že už si něco podobného dostal, že to nebudeme kupovat dvakrát, že doma máme to a to a že když budeš hodný, dostaneš to zítra, jen zřídka kdy uslyšíme odpověď nemám-e peníze. Co to že si stále víc lidí myslí že reklama je jen obyčejný podvod, v Česku obzvlášť, viz třeba různé obchodní letáky nebo gigantické slevy 10, 20 až třeba 80%, denně se s tím setkáváme, ať už prostřednictvím televize, rádia, internetu nebo již ze míněných obchodů a supermarketů. Nenasytní obchodníci, psychologové, sociologové, dravé nadnárodní společnosti-korporace, prezentace něčeho, výbušný marketing nebo manipulace s veřejným míněním, např. propagace za kterou by se nemusel stydět ani její duchovní otec E. Bernays, agitace, to vše závíní jakousi novodobou "propagandou". Co ale s tím? Z dokumentu se to krom všeobecně známých fakt jaksi nedozvíme. Kam až to ale může směřovat? Existuje nějaký účinný obranný prostředek? Lidi magořej, reklama se projevuje i na samotném zdraví, přibývá obézních lidí, různých nových, někdy dokonce nevyléčitelných nemocí. Reklama je jako špatný sen, je prostě všude, reklamu beru, když je dobře udělána, když je s ní slušně nakládáno a když je šikovně využívána v nějaký užitečný prospěch, bohužel čím dál tím víc jsem toho dojmu, že je kolikrát až nechutně podbízivá, zneužívána v něčí prospěch apod. Zajímalo by mě kdyby se jednoho dne reklama neobjevila v televizi a na ulicích, co by to s lidmi vůbec udělalo:) ps; Po shlédnutí tohoto dokumentu, jsem opravdu rád za to v jaké době jsem vyrostl a za to že jsem vůbec zdráv, jen občas lehce unaven:-) Zajímavý komentář : Subjektiv a Freemantle----pod tuto větu, která hovoří za vše, bych se podepsal: Jejich výsledkem je všudypřítomná reklama, která má jediný cíl - podvědomě přeměnit děti útlého věku v profesionální konzumenty, zákazníky, kteří budou udržovat efektivitu trhu, zvyšovat prodej a plnit kasy společností. --- Když už tak pěkně od mala, vychovávat si novou klientelu. Komentář zde jako 24 v pořadí... () (méně) (více)

snob

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu nahá pravda, kterou žijeme všichni. Reklama je všudypřítomná. Reklama je součástí nás samých. Reklama je výsledkem lidské evoluce, chtělo by se říct. Na straně druhé militantní klika zakomplexovaných feministek, které jsou v některých ohledech děsivější než steroidy narvaný svalovec s kulometem nedbale hozeným přes rameno. Feministky matkami. Spojení, které zavání militantností. Matky feministkami. Spojení, které je schopné vyhladit přinejmenším čtvrtinu mužské populace (se zbytkem jsou v příbuzenském vztahu, ti se vyhlazení vyhnou). Světovládci nepotřebují génie, potřebují vojáky. Světovládci nepotřebují moudrého člověka, potřebují blbouna. Manipulace s blbounem je daleko jednodušší a tím i žádanější. A reklama už od narození člověku určuje jeho roli ve světě. Houpe se ti mezi nohama pindík? Nu tak zabíjej. Houpe se ti tam touha po pindíku? Nu tak tu máš infantilní výraz na plastové tlamě ve formě Barbie. Ta ti nadiktuje nakolik svět chce abys byla ale naprosto blbá. Reklama je vizitkou naší doby, protože nic křiklavějšího není. Ještě tak nějaká masová vražda na střední škole, ale to je vlastně jen výsledkem reklamního otupování. Dokument, který svou pravdou (všeobecně známou) šokuje. Dokument, který dává prostor matkám - hrdinkám. Celé online tady. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama