Reklama

Reklama

Konzumní děti aneb Komercionalizace dětství

  • USA Consuming Kids: The Commercialization of Childhood

Film Consuming Kids (Deti konzumu) vrhá zúfalo potrebné svetlo do praktík neúprosnej multimiliardovej marketingovej mašinérie, ktorá teraz predáva deťom a ich rodičom všetko. Od nezdravého jedla a násilných video hier až po falošné vzdelávacie produkty a autá. (oficiální text distributora)

Recenze (78)

zette 

všechny recenze uživatele

Vynikajici tema v sotva prumernem dokumentu, s nim si filmovi tvurci moc prace nedali. Verim, ze v Americe je reklama jeste agresivnejsi nez u nas, vzit si za obeti deti..., to uz by se melo zakazat podobne jako reklamy na cigarety. Nekdy s obavou hledim do budoucnosti, co z dnesnich deti vyroste, kdyz uz od narozeni jim kdosi diktuje priority a jakysi zivotni styl plny konzumu, prebytku, utraceni a zadluzovani se. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Prvních dvacet minut je nuda, ale pak se objeví zajímavé informace. Neuromarketing prováděný na dětech, měření počtu jejich mrkání. Obchodníci s reklamou pro děti jsou opravdu podobní pedofilům v tom, jak dětem rozumí. Výrobek je ceněn ne co umí nebo jak chutná, ale na základě společenského mínění. Děti už nechtějí jen značky, ale designové výrobky. Došlo k hluboké přeměně jejich psychiky a stárnou stále rychleji. Chlapci mají být agresivní a mužní. Vychováváme superkonzumenty. Překvapil mě údaj, že každé třetí americké dítě narozené po roce 2000 trpí cukrovkou. ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Osobně si myslím, že rétorika tohoto dokumentu je opravdu odlišná od "emancipovaných mamin brojících proti každému novému GTA (ehm, je snad GTA hra pro malé děti?)", protože svou argumentaci nestaví na vlastních, silně zkreslených představách, ale většinu času prostě popisuje, jakými prostředky a s jakými záměry se snaží všemožní marketéři působit na děti a přirozeně předkládají i určité obavy, jaký to na ně může mít vliv v sociální oblasti. Ano, podobné principy se v reklamně užívají i na jiné cílové skupiny, ale v dokumentu je přímo vysvětleno, proč jeho tvůrci považují některé druhy marketingových komunikací cílených na děti za neetické. On je totiž opravdu rozdíl v tom, do jaké míry ovlivňuje reklama smýšlení dospělého člověka s utvořeným hodnotovým žebříčkem a určitými sociálními návyky a do jaké míry se tak děje u dítětě, které si tyto hodnoty a návyky teprve utváří. Snímek se bohužel nevyhnul klasickým odvolávkám na zkušenosti nejmenovaných osob ("znám spoustu lidí, kteří ....") a jiným logickým klamům, ale jde jen o jednotlivé výroky, jejichž nepřijetí argumentační základnu nijak nenarušuje. Tedy není důvod Consuming Kids okamžitě zavrhovat jako výplod konzervativních páprdů a nezkoušt se zamyslet nad tím, jestli opravdu není načase začít bít na poplach. ()

6thSun 

všechny recenze uživatele

Těžko říct, komu podobné dokumenty prospějí. Konzumně povrchní matky si, pokud se budou vůbec dívat, řeknou: "panebože, to je tak mocinky strašný!" a ráno dají svýmu dítěti k snídani tyčinku ve tvaru pohádkové postavy a na záda baťoh s potiskem Rebelky. Nekonzumní matky, pokud se budou vůbec dívat, to nijak nerozhodí, neb dávno ví své. Takže? ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hodně, především ve Spojených státech, problematické téma reklam útočících na děti je hodně vděčné téma. Každý dnes odsuzuje konzum, reklamy a vše okolo, ale málo kdo si uvědomuje, že Spojené státy si za svou situaci mohou sami svým jednáním a směrem svého vývoje, který nechtějí měnit. Rozhodně nejzajímavější jsou právě ty samotné reklamy, které Čech často nepamatuje... Jinak zpracování mohlo být mnohem lepší. Ke mě přijít dítě s tím, že Dior je nejlepší a chce jeho botičky na podpatku ve svých 5ti letech, tak si sundám svůj Diesel pásek z pravé kůže a dítě hodně rychle utíká:)) PS: dětství jsem strávil u televize a nikdy jsem podobné myšlení ani deziluzi nezažil. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama