Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapitán Finlay z policejního oddělení vražd ve Washingtonu vyšetřuje vraždu Josepha Samuelse, jehož tělo bylo objeveno ráno v hotelovém pokoji. Nalezené stopy vedou mezi skupinu demobilizovaných vojáků Leroye, Montgomeryho, Floyda a Mitchella, s nimiž se nejspíše naposledy večer setkal. Největší podezření padá na nenápadného Mitchella. Kapitán Finlay ale musí najít motiv vraždy… (Česká televize)

(více)

Recenze (27)

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 2/10 Efekty 6/10/// +anitisemitismus v příběhu, detektivní postupy -téměř bez hudby/// No chtěl jsem se na to mrknout kvůli Lexu Barkerovi, ten se však na plátně jen mihnul a tak mě zbyli jen herci, dramatický příběh a krimi zápletka. Není to špatné, film nenudil, ale také ničim nepřekvapil. Neměl ani přehnaně velkou atmosféru, prostě jen mírný nadprůměr./// Celkem 55%/// ()

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Film bol natočený na motívy poviedky „The Brick Foxhol“ spisovateľa Richarda Brooksa, ale poviedka bola o vražde homosexuála opitými vojakmi, ktorí čakali na demobilizáciu z armády po 2. svetovej vojne. Vzhľadom k tomu, že téma homosexuality v USA bola v štyridsiatych rokoch veľmi citlivá, bol scenár prepracovaný na riešenie otázok proti rasizmu a antisemitizmu. To bola pre Američanov v tom období téma do bitky. Išlo o prvý film s touto témou a chcel ukázať Američanom, ktorí sa radili medzi víťazov vojny, ich vlastné rasové problémy, predovšetkým v armáde. Vrah vraždil totižto z čistého antisemitizmu.Mottom tohto filmu môže ostať, že vojaci po vojne stratili nepriateľa a tak si ho našli a predovšetkým, že nenávisť je rovnako nebezpečná, ako odistená zbraň. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Přes veškerou snahu o hru se světly a stíny (kterou levnou zadní trumfnou Němci svými wallaceovkami) celý film vypadá jako ilustrovaná rozhlasová hra - několik pokojů, několik retrospektiv v baru, asi dva záběry z ulice. Téma rasismu je zde na úrovni své doby a kdyby film točil Dmytryk dneska, asi by koukal, jak se svět posunul. Ale ani tak mne prostě film nenaladil, abych se chtěl dívat dál - úvodní scéna si totiž opět hraje se světlem, stínem a tmou, ale vlastně nevím, kdo s kým se pere, nevím proč, ti vojáci jsou vesměs nesympatičtí všichni, takže mne jednotlivé postavy a vývoj děje ani moc nezajímali. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Klasicky film noir -detektivka. Prilis vela sa rozprava, akcia takmer ziadna,a prilis poznat lacne kulisy. Robert Mitchum bol samozrejme pre mna noirova ykona /jo, jo Hampry Bogart, vy veru nie/, ale chyba vyraznejsie tempo. Dialogy su malo cynicke. Za najlepsimi zarezmi zanru film -noir ako White Heat, Sunset Boulevard, Double Idemnity veru film Crossfire dost vyrazne zaostava. 48 % ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vojaci po vojne, ale stále v uniformách, stratili svojho nepriateľa. Tak buď sa idú ožrať do krčmy, alebo naháňajú ženy (to ide aj spolu) alebo si nájdu nepriateľa nového. No a to tiež tak trochu film otvára otázku, nakoľko vôbec vojna skončila a mám pocit, že sa s touto otázkou trápime dodnes. Záverečné odhalenie vraha kapitánom Finlayom pripomenie premýšľanie jedného neskoršieho poručíka v kabáte z LAPD a vrah tak nemá šancu. Film sa trochu vlečie, ale pri takejto stopáži to nijak zvlášť neprekáža. Je to celé postavené na interiérových dialógoch a bola by z toho svojho času fajn divadelná hra. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (9)

  • Robert Mitchum nenávidel natáčanie filmu a neskôr tvrdil, že jeho rolu mohol hrať ktorýkoľvek iný americký herec. (westerns)
  • Vďaka kameramanovi J. Royovi Huntovi sa atmosférické, nenápadné osvetlenie filmu podarilo dosiahnuť rýchlo a efektívne. To vysvetľuje, prečo natáčanie trvalo len 24 dní. Výsledkom bolo aj to, že mnohí považujú tento film za jeden z vizuálne najpôsobivejších filmov noir, aké boli kedy natočené. (westerns)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno