Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Půvabná Ellen Berentová a úspěšný spisovatel Richard Harland se náhodou potkají při cestě vlakem, kde si Ellen právě čte jeho novou knihu. Jejich vzájemné sympatie přerostou v milostný románek, k překvapení všech se brzy také vezmou. Po svatbě se Richard snaží pečlivě rozdělovat svůj čas mezi psaní románů, manželku a postiženého bratra, ale Ellen je čím dál víc zatrpklejší. Nejspíše proto, že poprvé v životě ucítila obrovskou vnitřní potřebu vlastnit milovaného člověka. Všichni lidé kolem Richarda se tak najednou stávají jejími úhlavními nepřáteli, protože ji okrádají o manželův čas... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (74)

misterz 

všechny recenze uživatele

Žiarlivosť je najhorší smrteľný hriech... Film-Noir s brilantne vymysleným scenárom a veľmi sympatickými hercami. Najviac ma však oslovilo, ako príbeh ústrednej dvojice Ellen a Richarda postupne naberal na intenzite a zaujímavosti, od pomalšieho a romantického zaláskovania až po thrillerovo napínavý koniec. Navyše ako sa menili tieto žánre, tak sa menila aj atmosféra, ktorá smerom ku koncu pekne gradovala a temnela, čo samozrejme súviselo najmä s postupnou charakterovou zmenou hlavnej hrdinky. Jediné čoho ľutujem je, že to nebolo čiernobiele, celková sivosť a vizuálna pochmúrnosť by sa do atmosféry snímku veľmi hodila. Určite viac ako takáto pastelková vizáž. Ale aj tak to vidím na silný nadpriemer, vrelo odporúčam. 85/100 ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Milujem Noir filmy a tento je výnimočný. Nízke hodnotenie však kvôli hluchým miestam. Krásna, ale chladnokrvná vrahyňa v podaní hviezdnej Gene Tierney Z hľadiska estetiky obrazu je tento farebný film-noir úplne výnimočnou záležitosťou. Farebné filmy noir štyridsiatych a prvej polovice rokov päťdesiatych využívali rovnako ako tie čiernobiele obvyklé charakteristické prvky pre tento subžáner - tému zločinu, zneisteného hrdinu, či sexi deštruktívnu femme fatale. Nie prekvapivo ich však nevzniklo veľa. Kriminálna melodráma o krásnej žene, ktorá sa nechce s nikým deliť o svojho manžela, medzi nimi dominuje ako divácky veľmi úspešné. A to napriek tomu, že noirové filmy - hoci najviac rezonovali duchom doby - nepatrili medzi tak populárne žánre ako muzikál či romanca. ()

Reklama

raroh 

všechny recenze uživatele

Tedy takto přepjatě romantická atmosféra (včetně úderů tympánů) by sedla spíše do zlaté éry literárního směru ve 30. letech 19. století než o sto let později, ale funguje i tak skvěle, obohocena o freudiánské a jungovské aspekty. Jen ten malý srub byl malý pro lidi z neskromného světa, ostatně jako celý snímek. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Feministická verze Dreiserovy Americké tragédie? Hell yeah! Vždycky mě baví filmy, a pokaždé to u nich píšu, které klamou tělem a svoji tematickou podstatu odhalí divákovi až třeba v polovině děje. Ta kombinace Technicoloru a melodramatického milostného vzplanutí tak nejprve připomíná nejlepší kousky Douglase Sirka. A právě ta postupná transformace z melodramatického Sirka do psychoticky archetypálního Dreisera mi činila až překvapivé divácké potěšení. Gene Tierney je ve své roli skvělá a její pomalá cesta do záhuby dodává filmu neustálou dynamiku až do samého konce. 8/10 ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Gene Tierneyová se už Premingerovou Laurou zařadila po bok nejpozoruhodnějších femme fatale - Lauren Bacall a Rity Hayworth - a Smrtelným hříchem svoji pozici jen posiluje. Stahlova psycho(pato)logická studie je z žánrového hlediska zajímavým filmem. Je to jeden z mála barevných pokusů o film-noir a tomuto zařazení odpovídá spíš vnitřně, než vnějšně. Nedočkáme se hry světel a stínů, všudypřítomné umělé mlhy, nezvyklých úhlů kamery ani extrémního počasí. Chybí i nadsazená rétorika hlavních hrdinů. Co ale zůstává je osudová přitažlivost mezi ústředním párem, femme fatale, která je ochotná pro svůj cíl obětovat kohokoli (všimli jste si někdy mimochodem, jak za ženskými hrdinkami filmů noir někdo neustále zvedá praporek s nápisem "Freud"?), a také fakt, že je celý příběh vyprávěn retrospektivně. I když v tomto ohledu bych řekl, že by lepší (a poněkud logičtější) variantou bylo, kdyby byl závěrečný soud rámcem vyprávění, spíše než tlachání dvou nedůležitých vedlejších postav na verandě chaty. Film by si to mohl dovolit, protože hraje stejně celou dobu s otevřenými kartami. A to je ostatně pro noir také netypické - většina zápletek žánru se točí okolo detektivního pátrání, jehož esencí je závěrečné překvapivé odhalení. Ať se Leave her to Heaven od konvencí odklání v tom či onom ohledu, v každém případě jde o parádní film. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (6)

  • Originální název filmu "Leave Her to Heaven" pochází ze hry Williama Shakespearea Hamlet. (ČSFD)
  • Roli Ellen měla původně hrát Rita Hayworth, ale odmítla. (ČSFD)

Související novinky

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Reklama

Reklama