poster

Smrtelný hřích

  • USA

    Leave Her to Heaven

  • Slovensko

    Smrteľný hriech

Drama / Film-Noir / Thriller

USA, 1945, 110 min

  • Matty
    ****

    I když je příběh ve své podstatě naivní a některé logické kiksy bijí do očí, nemohl jsem se od toho odtrhnout. Částečně zásluhou režie, špičkově gradující každou scénu, částečně díky Gene Tierneyové, jež hraje sto a jeden důvod, proč se neženit. Malinko, s přibývajícími minutami ovšem čím dál více, mě iritovala neschopnost manžela, vzdorovat nátlaku své manipulativní, sebestředné, zákeřné a všehoschopné ženy. Když na něj během extra výživné soudní pře začal nevybíravým způsobem útočit manželčin bývalý snoubenec, aniž by obhájce cokoliv namítl (a narušil tím houstnoucí atmosféru), nebylo již pochyb, kam tento prostý (nikoliv emocí prostý) příběh náleží, totiž do červené knihovny. Vizuálně pěkně řešené scény, často na hranici kýče (leč rozdýchatelného), jdou ruku v ruce s letmým načrtnutím charakterů. S označením film-noir bych otálel již kvůli barevnosti verze vysílané na ČT. 75%(31.5.2008)

  • Kimon
    ***

    Tak tomu se láska NEŘÍKÁ, Rob Royi !! To je pouhá chorobná závislost na jiné osobě, závislost psychicky nevyrovnaného upnutého jedince, který si neprávem uplatňuje právo "přivlastňovat" jiného jedince natolik, že mu odebírá jeho vlastní právo volně a svobodně žít. To není láska, ale psychická nemoc předurčena k odbornému léčení. Tož asi tak, Rob Royi. Láska znamená dávat i brát, i tolerovat či odpouštět. Ne ovládat, manipulovat a vždy vítězit. V lásce se "vítězství" totiž velmi snadno obrací proti "vítězi"!! ... a to natrvalo. To však neznamená, že bychom se měli lásce bránit, vyhýbat a dokonce se neženit či nevdávat, Matty. Chce to jen z obou stran větší toleranci, vlastní sobeckost omezit na minimum a snažit se pochopit druhého a vyjít mu vstříc. Věřte, je to tak. :-) Mám za sebou desítky let manželství, i když také nebylo stále harmonické, vím že je to tak. Trvale harmonické snad ani neexistuje, to se tak jen tváří ti, co oslavuji diamantové svatby, aby nám nezkazili představy o manželství. I počasí není stále slunečné. Problematika a úskalí lásky je věčné téma, které ani po letech nerezaví. Stále se opakuje, stejně jako my odcházíme a opětovně se nezkušení rodíme. Myslím tedy, že i po těch mnoha letech, kdy film vznikl nám má co povědět. Jen nám to dnes povídá již poněkud zastaralým způsobem vyjadřování. Z hlediska tématu bych filmu věnoval 5 hvězdiček, stáří a tomu odpovídající dialogy či některé herecké výrazy sráží mé hodnocení na 3 hvězdy.(29.3.2011)

  • misterz
    ****

    Žiarlivosť je najhorší smrteľný hriech... Film-Noir s brilantne vymysleným scenárom a veľmi sympatickými hercami. Najviac ma však oslovilo, ako príbeh ústrednej dvojice Ellen a Richarda postupne naberal na intenzite a zaujímavosti, od pomalšieho a romantického zaláskovania až po thrillerovo napínavý koniec. Navyše ako sa menili tieto žánre, tak sa menila aj atmosféra, ktorá smerom ku koncu pekne gradovala a temnela, čo samozrejme súviselo najmä s postupnou charakterovou zmenou hlavnej hrdinky. Jediné čoho ľutujem je, že to nebolo čiernobiele, celková sivosť a vizuálna pochmúrnosť by sa do atmosféry snímku veľmi hodila. Určite viac ako takáto pastelková vizáž. Ale aj tak to vidím na silný nadpriemer, vrelo odporúčam. 85/100(25.9.2017)

  • Martin741
    ****

    Reziser John M. Stahl /Stary Heidelberk, Foxes of Harrow 1947/ natocil film noir, ale nie tentokrat detektivku, ako je tomu v noire dobrym zvykom, ale vlastne spolocensku konzervacku o mylostnom vztahu jeho k nej a jej k nemu. Dej plynie pomaly, a ked myslim pomaly, tak hodne pomaly, ale tempo rozhodne nie je ospale. Vyborne je zobrazene premena idylickej selanky na nocnu moru s pomaly az hororovou atmosferou. Herci ako Gene Tierney /ve Viru 1949, Laura 1944/ slapu vyborne, a hlavne tato herecka bola vskutku skvela, dalej dobre hrali aj Cornell Wilde /Vysoko V Horach 1941, The Naked Prey 1966/, Jeanne Crain /Muz bez hvezdy 1955/ a videl som tuna aj hororovu legendu Vincenta Price -a /Pit and the Pendulum 1961, Maska Rude Smrti 1964 a Dum Voskovych figurin 1953/. Vacsina noir filmov je cierno -bielych, ale tento je farebny, naposledy sa mi to stalo u noiru Niagara Falls myslim. 82 %(6.9.2016)

  • zette
    *****

    Vyborna dramaticka romance o chorobne zarlivosti. Krasne prostredi a zajimave postavy. Kolorovana verze sice smetla noir zanr pod stul, i tak se jedna o velice kvalitni film. Avsak patou hvezdicku pridavam za neskutecne krasnou Gene Tierney, kterou jiz od Laury povazuji za jednu z nejhezcich herecek v historii Hollywoodu!(19.8.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace