poster

Whoever Slew Auntie Roo?

  • Velká Británie

    Who Slew Auntie Roo?

Horor / Thriller

Velká Británie, 1972, 91 min

  • kaylin
    ***

    Film „Whoever Slew Auntie Roo?“ není vyloženě hororem atmosférickým, kde byste byli napjatí celou dobu jeho sledování. Jste napjati z toho, jestli skutečně dojde na naplnění původního příběhu z pohádky „O perníkové chaloupce“, respektive jak to vlastně tvůrci adaptovali. A není to špatné. Ta konfrontace mezi dětmi a jejich opatrovnicí má něco nepříjemného do sebe.(8.7.2017)

  • Oskar
    ****

    Konejšivý mateřský hlas zpívá ukolébavku. Kamera zabírá panenky a mnohé další hračky, rozmístěné po pokoji, a slavnostně ustrojenou starší paní u dětské postýlky. Dozpívá, popřeje holčičce dobrou noc, tiše se vytratí z místnosti a teprve když nahlédneme přes ohrádku, spatříme, že v postýlce neleží spící dítě, ale jeho mumifikované ostatky. Slibná úvodní scéna, což? :-) Páteř filmu tvoří pohádka o Jeníčkovi a Mařence. Každý rok vedení sirotčince vybere několik dětí, které jsou za odměnu pozvány na Vánoce ke známé filantropce paní Forestové. Děti sice jejímu zámku neřeknou jinak než Gingerbread House, Perníková chaloupka, ale s vděkem od staré dobračky přijímají dárky a cukrovinky. Dva sourozenci, Katie a Christopher (Mark Lester z Olivera) nebyli vybráni, ale jako černí pasažéři se do Perníkové chaloupky dostanou také. Nikdo samozřejmě netuší, že paní Forestová uchovává v tajné místnosti za skříní dcerku, jejíž smrt si klade za vinu, ani že malou Katii považuje za reinkarnaci své Katherine a nehodlá ji jen tak pustit z domu... Je to zvláštní film. Předně mi v žánrovém vymezení v hlavičce chybí "Komedie", protože tou je Auntie Roo především. Strašidelná, černá a vykloubená komedie, přirozeně. Návaznost na žánr psycho-biddy je jasná a film se někdy promítal jako dvojprogram s What´s the matter with Helen?, který k volné sérii také patří. Kromě režiséra mají oba filmy společnou famózní Shelley Winters. Její paní Forestová není ježibaba, jak si ji obvykle představujeme. Je to milá a empatická paní, které jen po smrti dcerky trošku haraší v hlavě. Děti má upřímně ráda a dobrodiním se snaží zaplnit prázdné místo ve svém srdci. Teprve když si umane, že si zmíněnou holčičku nechá a její bratr se odmítne smířit s tvrzením, že se prostě ztratila, začne paní Forestová jaksepatří vyšilovat. Film není přehnaně brutální a nevěřím, že by na někoho mohl působit jako horror. Bude to znít divně, ale má dokonce takovou hřejivou vánoční atmosféru praskajícího krbu, který zahřeje, když všude venku mrzne. Pro někoho možná příliš ujetá, ale veskrze příjemná věc. Moje titulky najdete zde 80%(29.8.2010)

  • Karamanlis
    ***

    Whoever Slew Auntie Roo je na nervy brnkajúci thriller, v ktorom atmosféra pozvoľna hustne a dianie systematicky naberá na obrátkach. Všetky ústredné postavy, svojim spôsobom vrátane aj tých detských tu majú viac či menej pokrivené charaktery a je tu obtiažne nájsť niekoho s vyslovene kladnými pohnútkami či bezchybnou mentálnou kondíciou.(10.12.2018)

  • Bloody13
    ***

    Tentokrát žádný horor, nýbrž poctivé "psycho-biddy". V něm bohatá, ale osamělá starší žena unese dvojici sourozenců a schovává je ve svém rozlehlém domě. Nedá se ale přímo mluvit o psychickém či fyzickém teroru jako tomu bylo v příbuzném What Ever Happened to Baby Jane? Zdejší anti-hrdinka je dobrosrdečná a milující děti, jen se nedokáže smířit s minulostí a hrozící samotou. Snímek není nijak napínavý, ale taková scéna na půdě s hračkami nebyla marná. I díky sváteční atmosféře si ho umim představit o Vánocích ve večerním vysílacím čase na programu ČT2.(4.8.2011)

  • (mOnkey)
    ****

    Ten film mate tělem. To, co se zprvu tváří celkem vážně, překlene někdy po první polovině v celkem zběsilou a hlavně poměrně dost vtipnou černou komedii, která nepolevuje ani v závěru (medvídek!). Za to vděčí převážně hlavní protagonistce, Shelley Winters, které sice, jak už zmiňuje Oskar, straší ve věži, ale jinak má děti opravdu ráda. Za celou dobu tak prakticky neuvidíte, že by svým nedobrovolným zajatcům chtěla jakkoliv ublížit, snaží se jen získat jejich náklonnost tím, že je obskakuje, stará se o ně a zároveň tím doufá, že se jí podaří oprostit od své minulosti. Podobně ujeté a bizarní jako korejská variace na Jeníčka a Mařenku.(2.8.2011)

  • - Podle pamětí Judy Cornwellové požadovala Shelly Winters poté, co se doslechla o kladných recenzích na její výkon ve snímku Na větrné hůrce (1970), aby byla Judiina role zredukována na minimum. (hladass)

  • - Podle slov režiséra Curtise Harringtona byl Hugh Griffit alkoholik, kterého jeho žena na natáčení doprovázela každým dnem, aby zajistila, že nebude pít. (hladass)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace