Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Píše se rok 1911. Profesor Marie Joseph Esperandieu, odborník na starý Egypt, koná experimenty na základě své knihy o posmrtném životě. Nešťastnou náhodou se mu podaří oživit pterodaktyla, který se po 135 milionech let vyklube z vejce v Přírodovědném muzeu a uletí. Pterodaktylus napadne taxi s bývalým prefektem Raymondem Poitrenaudem, který si veze tanečnici ze šantánu. Taxi skončí v Seině. Nazítří je tisk plný zpráv o prefektovi a tanečnici i o obřím ptákovi. Vyšetřováním případu je pověřen potřeštěný inspektor Léonce Caponi, velký milovník jídla. V té době se prostořeká a svérázná cestovatelka a spisovatelka Adéla Blanc-Sec vydává do Egypta k vykopávkám. Chce uzdravit svou sestru dvojče Agátu, která je už několik let v kómatu. Při tenisu jí jehlice z kloboučku probodla lebku. Adéla hledá mumii Patmosise, největšího lékaře starého Egypta a osobního ošetřovatele faraona Ramsese II. Chce ho oživit podle Esperandieuovy knihy. Je zadržena jako vykrádačka hrobů a odsouzena k smrti. Před zastřelením se jí podaří uniknout a po dobrodružných peripetiích se s mumií vrátí domů do Paříže. Profesor Esperandieu naláká ve svém bytě pravěkého ptáka na maso. Přichází k němu Caponi a k svačině si dá vajíčko. Pterodaktylus zvyklý chránit svá vejce, je napadne, zdemoluje celý byt a uletí. Caponi nechá Esperandieua zavřít do vězení. Adéla si v novinách přečte, že je Esperandieu odsouzen k trestu smrti a rozhodne se ho v přestrojení z vězení opakovaně dostat. Nepodaří se jí to. Do Paříže je povolán z Afriky slavný lovec šelem Justin de Saint-Hubert, aby pterodaktyla zneškodnil. Šílený lovec však nadělá víc problémů než užitku. Mezitím profesor Ménard a vědec z botanické zahrady Andrej Zborowski, který je do Adély zamilovaný, objeví v muzeu zbytky vejce pterodaktyla. Zborowski v botanické zahradě naláká pterodaktyla na sezení na zbytcích skořápky jeho vejce. Adéla si ptáka ochočí a osedlá ho. Odletí na něm k popravišti, kde vyrvou Esperandieua ze spárů smrti. Lovec šelem však pterodaktyla zastřelí. Umírá i profesor Esperandieu, který s ním byl spojen. Adéla dopraví profesora rychle do svého bytu. Esperandieu z posledních sil probudí mumii Patmosise a umírá... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (236)

klerik 

všechny recenze uživatele

Pri ANGEL-A aj JOHANKE Z ARKU ma zamrzel rozpačitý postoj publika. Ale pri Adel chápem, že nejde o film pre každého. Predovšetkým sa asi nečakalo, že to bude tak bláznivé a tak pitoreskné. Ale v rámci svojho ringu je to stále znesiteľný film o bláznivej hrdinke, s nevyváženým scenárom. Už trochu ale cítiť, že Luc má príliš voľné ruky... Podstatne zmysluplnejšie ako ARTHUR A MALTAZARDOVA POMSTA. A odhalenie pár celosvetových tajomstiev fakt potešilo... aj niekoľko šikovne zrežírovaných scén... ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Nemůžu za to, je to legrační !! A po pěti tisíci letech se přeci můžu trochu pobavit, ne ?!" - "Jenže tohle není humor !! To je laciný vtip !!" ;) V momentě, kdy se na plátně objevuje mumie, kterou Adéle mylně pokládá za faraonova osobního lékaře, mě tahle Bessonova vpravdě béčková rádoby taškařice začíná opravdu bavit a všímám si dokonce pár vtipných replik i scének, přičemž ty úplně finální s Titanicem a odkazem na pyramidu před budovou Louvru bych označil za geniální, což však už nemůže můj dojem z Tajemství mumie příliš zlepšit, protože do titulků zbývá slabých dvacet minut a předně předcházející děj opravdu vyznívá jako laciný vtip, a jeden tak nedokáže uvěřit, že právě toto "veledílo" je spojeno se jménem francouzského šílence, v tom dobrém smyslu slova, Luca Bessona !! Stejně jako Besson mě tentokrát zklamal dokonce i Eric Serra a jeho soundtrack, ačkoliv ani ten by při vší snaze s tímto propadákem nic nezmohl !! ()

Reklama

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Náhodně jsem na Tajemství mumie narazil na filmbox extra, když jsem si při snídani zapl telku. Nestihl jsem prvních 15 minut, ale velmi rychle jsem se v nenáročném ději zorientoval :). Mě tahle pohádka ve stylu mumie celkem bavila. Naprosto pohodové fantasy, u kterého si člověk odpočine, užije si pěkné efekty, zasměje se a nemusí řešit žádné složitosti v ději. 3* je naprosto přesná známka. Luc Besson by ale potřeboval natočit nějakou pecku, kde jsou časi Leona a Páteho elementu?! ()

StrYke 

všechny recenze uživatele

Už mám upřímně po krk tohohle debilního subžánru, který se proplétá s komedií, fantasy a dobrodružným žánrem. Podělali díky němu Mumii - Hrob dračího císaře i Harryho Pottera - všechny díly od Ohnivého poháru. Ne, z něj nikdy móda nebude a byl bych opravdu rád, kdyby tvůrci přestali kurvit zajímavé nápady nebo nám je alespon necpali! Mimochodem, těšil jsem se na mumie a ne na nějakýho pterodaktyla! ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Když to vidíte v rámci období největšího Bessonova kreativního útlumu, přijde vám to jako nejlepší film na světě, ačkoli to, stejně jak Arthurovská trilogie, vzniklo především za účelem propagace Bessonovy CGI produkční divize Digital Factory. Naštěstí se zde ale vrátil ke svému pojetí světa, ve kterém jsou všichni lidé opilé děti a jediný, kdo je v něm jakž takž schopný nějakých výsledků jsou jankovité ženy, které, jak známo, oproti chlapcům dospívají dříve. A Bourgoin je v roli Adele úžasná. Ostatním Adélám (Adéla ještě nevečeřela, Život Adele, Adelheid) nedělá tahle ztřeštěná ženština vůbec žádnou ostudu. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (4)

  • Pôvodný komiks, na základe ktorého vznikol aj film, bol v roku 1976 súčasťou obrázkovej prílohy novín SudQuest. O pár mesiacov sa z diela vykľul samostatný hodnotný komiks. (Greenpeacak)
  • V 85. minutě prochází Adéle Blanc-Sec (Louise Bourgoin) se sestrou Agáthou (Laure de Clermont) v Louvre podél slavného obrazu „Vor Medúzy“ (1818–1819) od francouzského malíře Théodora Géricaulta (1791–1824). O chvilku později kamera zabere další slavný obraz „Portrait of Madame Récamier“ (1800) autora Jacques-Louis Davida (1748–1825). (Petsuchos)
  • V 11. minutě je záběr na zcela odhalenou velkou egyptskou Sfingu, která ale byla úplně vykopána až v roce 1925 a děj filmu se odehrává v roce 1911. (Petsuchos)

Reklama

Reklama