Režie:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Lauren German, Michael Biehn, Milo Ventimiglia, Michael Eklund, Courtney B. Vance, Ashton Holmes, Rosanna Arquette, Iván González, Jennifer Blanc-BiehnObsahy(1)
New York City, obyčejný den. Ovšem jen do chvíle, kdy je celé město paralyzováno nekonečnou sérií výbuchů. Skupinka několika rozdílných lidí nachází útočiště v suterénu obytného domu, kde byl (zásluhou paranoidního správce) vybudován provizorní protiatomový kryt. Jídla a vody je dostatek, strach, naprostá absence informací a sílící ponorková nemoc si však začínají vybírat svou daň a z bezpečného útočiště se tak velmi brzy stává klaustrofobická past. A venku zatím vyčkává "zlo", které předčí i ty nejhorší představy. Dokážou se naši hrdinové spojit proti společnému nepříteli a přežít? (Allien.9)
(více)Videa (9)
Recenze (631)
Psychologická sračka o bandě lidí, zavřených ve sklepě. Tak nesmírně vlekoucí, nekonečný film jsem už dlouho neviděl. Díky Bohu jsem měl časopis SPY a tak jsem si mohl číst. A nezachránilo to ani posledních 10 minut akce při klavirním doprovodu. A nejlepší na tom je, že se ani vůbec nedozvíte, proč jsou v tom sklepě a co se vlastně stalo :-) ()
Nechápu jak tohle mohlo projít kinem bez povšimnutí (pokud to v kinech vůbec bylo)! Úvod se sice netváří kdovíjak mistrně a první půl hodinku se utápí v rutinní kaši, ovšem to, co přichází záhy nemá v rámci žánru moc konkurence. Filmů kde se banda přeživších zamkne v místnosti, či baráku tu bylo už nespočet a téměř v každym byl minimálně jeden charakter, kterej vás od počátku sral, tady ale tokový otravný bytosti nevystupujou. Naopak se v otravný bytosti postupem mění a v samotnym závěru (cca půl hodiny před koncem) neváhají šokovat (mnozí namítají, že proměna postav je moc rychlá. Ono se to tak zdá proto, že film si neláme hlavu s časovými skoky vpřed a divákovi nic zbytečně nevysvětluje. Docela mě zaráží, jak všichni všechno chtěj mít na zlatym podnose). Po psychologický stránce a po stránce jednání postav je tohle prostě bezkonkurenční záležitost s výbornym hudebnim doprovodem (opakující se hudební téma neni vůbec na obtíž), skvělou kamerou a dokonce i herecký výkony vážně stojí za zmínku. První půlku jsem uvažoval o čtyřech hvězdách, polovina druhá ale nabízí absolutní psycho výlev, kterej všechno vynáší na zaslouženejch pět hvězd, a to i navzdory tomu, že film má asi tolik chyb, jako člověk, kterej tohle nepochopí. (for LIVINGDEAD: Příště by to chtělo nečíst časák a sledovat film, když už nic jinýho, alespoň by si věděl proč v tom sklepě byli, proč ten sklep je tak odolnej, proč v něm je tolik žrádla a možná by si pochytil pár spekulativních zmínek o tom, co se tam venku vůbec děje a proč. Ale aby si to nepochopil zle, nic proti tvýmu hodnocení, ale tvoje obhajoba je k pláči) ()
No, Eva by bola. Už len nájsť Adama. A je vymaľované. Alebo: Naša skvelá budúcnosť je na skládkach toxického/ jadrového odpadu! Výborný opis preusporiadania spoločnosti v zmenených životných podmienkach. Priamo od podlahy preberajú vládu v svete bez zákonov, techniky a moci tí, čo sú schopní okamžite plodiť. Alebo teda robiť tie veci, aby nový život vznikol. Pekne to v komentári vystihol užívateľ Maq, na ktorého skvelý komentár týmto odkazujem. Aha, a ešte ma napadla taká sranda, že sa v deji vyskytol aj západoeurópsky Palach. Nesúci svojou obeťou na pleciach žiariacu fakľu v mene hodnôt dnešnej buržoáznej spoločnosti. Máme to v sebe, nechať sa predať, máme to v sebe a je to v nás! Film odporúčam ako zaradiť do učebno- edukačných audiovizuálnych osnov všetkým humanitným odborom vysokých škôl. Pri pozeraní ma viackrát napadli geniálne knihy Ondřeja Neffa Tma a Tma 2.0, v ktorých opisuje, ako by vyzeral svet bez elektriny. Veľmi podobne ako v Divide. ()
Tajomný atmosférický projekt, ktorého hlavnou devízou je práve nepredvídateľný scenár a herci v čele s diabolským domovníkom Michaelom Biehneom. Film je príliš dlhý - dve hodiny -, vinou čoho v strede povážlivo stratí tempo a začne stagnovať, ale s blížiacim sa finále sa znova rozbehne a ponúkne viacero ťažie zabudnuteľných výjavov. Škoda však, že scenár viac neodpovedá na otázky - mať vo filme záhady je fajn, ale občas na niektoré otázky TREBA odpovedať a nemať film postavený IBA na tajomstvách a zahmlených (polo)odpovediach. ()
Tak predsa. Po Hitmanovi - najhoršie obsadenom filme v dejinách a goreovom plagiáte menom Frontière(s), sa Gensovi nakoniec podarilo natočiť dobrý film. Tak dobrý, že som sa rozhodol odpustiť mu jeho slabé miesta a diery v logike, pretože ten výsledný dojem je proste naozaj sila. Dekadencia v svojom najdoslovnejšom význame. Mal som na konci podobný pocit ako pri Friedkinovom filme Bug, alebo Cronenbergovom Pavúkovi. V živote by som si nepomyslel, že toto Gens dokáže. Ps: Obsah k filmu je zavádzajúci. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (18)
- Původně se spekulovalo, že film je adaptací počítačové hry Fallout. Zvěsti však byly okamžitě vyvráceny. (S.U.E.S.)
- Původně se měli ve filmu objevit také Melissa George, Seann William Scott, Robert Patrick nebo Raphaël Personnaz. (oje)
- Otváracia scéna, kde Eva (Lauren German) sleduje nukleárnu apokalypsu, bola natočená za deň. (Artass)
Reklama