poster

Informátor

  • Hong Kong

    Xian ren

  • Hong Kong

    線人

  • Hong Kong

    Sin Yan

  • anglický

    Stool Pigeon

  • Slovensko

    Informátor

    (festivalový název)

Akční / Drama / Thriller

Hong Kong, 2010, 112 min

  • =woody=
    ***

    Hezkou filmovou noc přeji. Snímku Informátor se nedá odepřít jedna věc, a to je gradace. :-) Ze začátku hrozilo, že přepnu program, pak se začaly trošku vykreslovat postavy, a na závěr, my, co jsme vydrželi do konce, byli jsme odměněni vynikající masakrózní bitkou - od kamery, přes prostředí, až po průběh boje jednou z nejlepších, jaké jsem v poslední době viděl! Ta ovšem nezachrání celý film. Od čtvrté hvězdy mě navíc odrazuje příšerný dabing. :-( Mějte se filmově, Woo.(2.11.2011)

  • Shit
    ****

    Drsná tak trochu infiltrační kriminálka, kde nehraje moc velkou roli, kdo koho chytí nebo usvědčí, ale spíš jsou tu důležitý osudy jednotlivách postav, což na jednu stranu sice dá divákovi šanci se o těch postavách něco dozvědět a třeba jim fandit, ale na druhou stranu tu ale pak trochu chybí nějakej výraznější bod, kam by měl film celkově směřovat a je jen rozmělněnej do příběhů, který se propojujou(1.11.2010)

  • Vavča
    ****

    Dante Lam opět přináší drsnou kriminálku, kde si Nick Cheung pro změnu zahraje poldu, nikoliv záporáka. Zápletka o používání informátorů policií a mnohdy jejich neradostném osudu je výživná. Postavy vás celkem chytí a i jejich motivy jednání. Jen mi to přišlo až nějak moc prvoplánově tragické. Akční scény paráda, ale na můj vkus to postrádalo solidní závěr, gradace napětí hezky zvládnutá, dobrý hudební podkres i kamera. Na druhou stranu s odstupem musím říci, že dát tomu jen 3 hvězdy by byla nespravedlnost, Dante Lam je totiž v čele žánrového peletonu, pomáhá razit směr, ostatní mu jsou většinou v patách, jiní nevidí ani jeho záda.(30.10.2010)

  • JFL
    ****

    Dante Lam opakovaně potvrzuje pozici předního žánrového mistra soudobého hongkongského filmu, jehož filmy jsou sice podřízené normám čínského trhu, ale současně oslovují hongkongské publikum výraznými lokálními motivy a silným sepjetím s městským prostředím. Lam tedy zastoupil místo po Johnniem Toovi a Derekovi Yee, kterým sice před pěti deseti lety nesahal po kotníky, ale posléze Lam našel svůj styl a jmenovaní velikáni se naopak ve vidině početného publika vykašlali na kvality a lokální appeal svých děl. "The Stool Pigeon" podobně jako "Fire of Conscience" rozvíjí moralistní příběh o zločincích a policistech, kteří překročili své pravomoci; tentokrát podložený tématem důvěry a zrady, které vytváří napětí mezi postavami. Vyprávění stejnou měrou fascinuje a současně zanechává lehkou pachuť kvůli schematičnosti podřízené nárokům čínského trhu na jednoznačné soudy nad postavami. Podobně i akční sekvence sice na jednu stranu berou dech řemeslnou bravurou, dravě živelným stylem, nápaditou inscenací (famózní automobilová honička a bravurní závěrečná sekvence v nepoužívané škole) i plynulým provázáním atrakcí s charakterizací postav a poháněním konfliktů. Ale přes veškerou dokonalost vyvolává také trochu zármutek nad tím, že už se zřejmě nikdy nevrátí akce zlatých let Hongkongu tepající bezprstředností a přirozeným napětím, jež vycházely z natáčení přímo uprostřed kolemjdoucích. Město už je jen kulisa a ne přímo dějiště, byť tento fakt Lam dovedně maskuje až nevídaně hladkým vyprávěním.(10.5.2011)

  • Adrian
    *****

    Beast Stalker bol uspech, ktory mozno zaskocil aj samotneho rezisera. Fire of Conscience bol pokusom nadviazat na uspech v tradicnom ponimani "vsetkeho viac", co prispelo k vynikajucim akcnym scenam, ovsem pribeh bol preplneny vela postavami a stracal koherenciu vdaka viacerym nadbytocnym dejovym kluckam a predpovedatelnosti pribehu. Stool Pigeon je Danteho uspesnym navratom k silnym strankam Beast Stalkera, nielen pre angazovanie toho isteho ustredneho hereckeho dua a scenaristu, ale i pre kocenpciu celeho filmu. A hoc samotny pribeh, resp. jeho vyustenie je predpovedatelne (mozno i vdaka skutocnosti, ze ide o film spolufinancovany mainland Cinou, vdaka comu vsetky hlavne charaktery musia prist k zasluzenemu koncu), jednotlive dielce casti obsahuju vsetko potrebne v kvalitnom prevedeni - akcne sekvencie, ktore ku koncu nadobudaju na surovosti, zivelnosti, dravosti a spinavosti (i ked technika vynechavania frame-ov v scenach automobilovych nahanaciek zamrzi), prepracovane charaktery, ktore i vdaka dobrym hereckym vykonom pred divakom postupne zraju, resp. sa vyvijaju s pribehom (okrem ineho zaoberajucim sa tematom slubu vs zrady), a vybornu hudbu, kde hlavne trubkove solo zarucene spolahlivo buduje atmosferu beznadeje a oparu nezvratitelneho marazmu (ono, prave trubka takuto atmosferu uz uspesne budovala v americkych gangster dramach v 70´s - 80´s). Stool Pigeon nebrnka na socialne struny ako Beast Stalker, ale zazitok z jeho sledovania bol pre mna o kusok viac intenzivenjsi. 90%.(31.10.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace