poster

Dvojitý čas

  • Česko

    Dvojitá hodina

    (festivalový název)
  • Itálie

    La Doppia Ora

  • anglický

    The Double Hour

Drama / Mysteriózní / Thriller / Romantický / Krimi

Itálie, 2009, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lucijelucije
    ***

    Lehce předvídatelný, ale líbilo se mi, jak film nabízel určité možnosti výběru, a hned poté je zase divákovi hezky vzal. Zklamal mě ten zvrat, který se tvářil důležitě, ale v konečné fázi vlastně šlo jen o kopií již dané pravdy, jen v jiném lehčím podání. Škoda, mohlo se ze zajímavého snímku vytvořit něco chytlavějšího a důmyslnějšího.(4.7.2015)

  • Maq
    *

    Film není dlouhý, a přesto mi připadal nekonečný. Asi nejsem vhodný typ pro tento druh narace. --- Možná se pletu, rozhodně nejsem divák s autoritativním přehledem, ale zdá se mi, že se zde poslední dobou prosazuje určitá tendence. Film rezignuje na silný příběh a vyplňuje čas odváděním pozornosti k něčemu, co má k hlavní lince přinejlepším mlhavý vztah. Uvážíme-li, že v tomto případě hlavní hrdinka od počátku přesně věděla co dělá, její komatické vize nemají žádný jiný účel než mást diváka a oddalovat rozuzlení. Kdyby se jí v komatu zdálo o rozmazávání hoven, na příběh by to mělo úplně stejný, totiž nulový, vliv. --- Podobný dojem jsem měl před pár dny z filmu El secreto de sus ojos, a rovnou do odpadu jsem před časem hodil Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Cítím se takovými filmy podvedený.(3.9.2015)

  • Malarkey
    ***

    Ze začátku naprosto standardní drama, které ale povyšuje fakt, že je z Itálie. To jsem si vlastně říkal, že v jejich případě je to spíš nadstandard. Pak se ale začnou dít divy. Hlavní představitelka protočí kolotoč bláznivých událostí a celý film ztratí tajuplnou atmosféru a stane se z toho velkokýč prvního stupně. Nemám rád slovo kýč, ale tady to snad ani jinak nejde. Musel jsem nad tím filmem přemýšlet jestli je debil ten tvůrce nebo jestli dělá tvůrce debila z diváka, protože takovéhle zvraty se opravdu těžké snáší. No a po tom nejhorším zvratu už to jde do kytek a nezachrání to ani hodně slušná hlavní představitelka.(2.2.2013)

  • Anderton
    ***

    V čom sa tento triler líši od tuctovej hollywoodskej hororovej a mindfuckingovej tvorby? Prečo sa dostal na filmové festivaly? Je to priemerný komerčný triler, akých vidíme v multiplexoch a na dvd za rok niekoľko a to, že je taliansky, z neho nerobí festivalový art film. Capotondi má evidentne napozerané, od Hitchcocka, cez noir, až po súčasnú pásovú tvorbu. Dokáže udržiavať diváka v napätí, jeho film má zmysel, ale nie je strhujúci a neponúka vlastne vôbec nič nové. Poriadnu atmosféru režisér vykúzliť nedokáže a lacné lakačky ju nenahradia. Na druhej strane som rád, že nás nečakal žiaden záverečný twist, ktorý by tie viaceré predchádzajúce zbytočne zauzlil a tak posledné dejstvo je už len také dokomrdácanie sa do očakávaného, ale jediného logického cieľa. Stavím dvacku, že v remaku bude hrať hlavnú úlohu Jessica Alba. A desať na Javiera Bardema.(31.1.2013)

  • Sidonka
    ****

    Ke konci už sice trochu překombinované, tvůrci si tak dlouho zahrávali s diváckými očekáváními až to skoro přepískli (nejprve s hrdiny prožíváme reálný milostný příběh, pak hrdinka oplakává údajně mrtvého přítele, pak je mrtvej najednou obživlej a ejhle stává se kriminálníkem, pak následuje několik dalších zvratů než zase vyjde najevo že je hrdinka vlastně v kómatu a vše byl jen sen), ale budiž, jako thriller dobrý, furt lepší než se dívat hodinu na nějakou tu přestřelku v autech.(1.2.2013)

  • - Herečka ruského původu Ksenia Rappoportová i představitel Guida Filippo Timi byli oceněni za svůj výkon na MFF v Benátkách, odkud si snímek odnesl i cenu za nejlepší italský film. [MFF Karlovy Vary] (POMO)