Režie:
Mel BrooksScénář:
Mel BrooksKamera:
Joseph F. CoffeyHudba:
John MorrisHrají:
Zero Mostel, Gene Wilder, Dick Shawn, Kenneth Mars, Renée Taylor, William Hickey, Mel Brooks, Andréas Voutsinas, Lee Meredith, Bill Macy, Estelle Winwood (více)Obsahy(2)
Gene Wilder a Zero Mostel mají dokonalý plán, jak vydělat peníze na Broadwayi. Nejspíše proto v jejich divadelním představení vystupuje tančící Hitler. Úředník Leo Bloom, objevil, že divadelní producent Max Bialystock zpronevěřil peníze. Při kontrole jeho dokladů pochopí, že se dá vydělat i na největším divadelním propadáku. Producent ovšem nesmí vracet peníze. Tato myšlenka spojí oba muže dohromady. Začnou hledat nejhorší hru, kterou by mohli uvést na jevišti. Tu jim poskytne německý emigrant, jenž napsal hru o Adolfu Hitlerovi. Bývalého nacistického vůdce představuje jako geniálního vypravěče anekdot. Bialystock a Leo Bloom ještě ke spolupráci přizvou De Bricea, osvědčeného likvidátora divadelních her. Z hereckého konkursu na roli Adolfa Hitlera eliminují všechny uchazeče, kteří něco umějí. Zdá se, že všechno promysleli velmi pečlivě... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (111)
Podobný trapas, ako som zažil na predstavení slovenskej verzie muzikálu Producenti s Hrycom, Skrúcaným a Labudom. Po prvý raz som mal vtedy potrebu odísť v prestávke preč a potom sme ľutovali, že sme neodišli. Ale to bolo oveľa dlhšie ako tento film. Akoby sa potreba filmových postáv urobiť veľmi zlý muzikál naplnila aj v samotnom scenári. Vysmiať sa fašizmu je pekný nápad, ale forma je tak strašne rozpačitá a zdĺhavá, že pri tom zanikne absolútne všetko ostatné, čo tam mohlo byť zaujímavé. ()
Producenty z roku 1968 jsem viděl až po Producentech z roku 2005. Obě zpracovaní mají své kouzlo a humor, někde je lepší rok 1968 a někde rok 2005. Pro obojí je společná výborná myšlenka. Gene Wilder (Leo Bloom), tento milý a roztržitý hrdina (pro mě) z 80. let zemřel den poté, co jsem film viděl a ohodnotil. Ať odpočívá v pokoji mistr jemného a šaramantního humoru. ()
Prvních 20 minut jsem se jenom smál. Potom sice kadence vtipů značně opadla, ale i tak si celý film drží velmi nadstandardní úroveň. Rozkošně panovačný Mostel, nesnesitelně dětinský Wilder a výborné dialogy - to jsou asi hlavní přednosti této skvělé komedie. Možná nejlepší, co kdy Mel Brooks napsal. ()
Ještě ne parodie, jako spíše satira na divadelní prostředí. I když nemohu říct, že bych se nesmál, je znát že se Mel Brooks teprve rozjíždel a kadence vtipů na filmovou stopáž není nijak velká a potenciál většiny postav vyznívá do ztracena. Kdyby byl celý film stejný jako ujetý nácek Kennetha Marse, byla by to skutečná bomba. 60%. ()
Film, který nedokážu zhodnotit. 90 procent by stálo za pár facek, je to uřvaná, exaltovaná trapárna plná plytkého humoru. V těch 10 zbývajících procentech jsou ale ukryty skutečné perly - vynikající hudební kousky (Love Flower), hlášky ("Hitler with a song in his heart"), úžasně kontroverzní choreografie tanečních scén, u kterých jsem se několikrat zakuckal smíchy ... "Němý film" podruhé rýžuje na podobném schématu a jako celek je rozhodně lepší a vyrovnanější (možná je to tím, že to Brooksovo pitvoření lépe sedí ke konvenci klasické grotesky). Podruhé bych se na to dívat nechtěl, už teď ale vím, že se k některým scénám budu v budoucnu vracet. ()
Reklama