Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mrazivě komické historky z Hitlerovic kuchyně aneb šest výjevů z Führerova života podle A. Goldflama.  Hitler a Stalin se náhodou potkávají při čekání na přestup na brněnském nádraží. Uchazeč o studium na vídeňské akademii výtvarných umění a mladý revolucionář spolu proberou své politické vize budoucí šťastné Evropy a nastoupí každý do jiného vlaku. Eva Braunová si půjčuje od paní Goebbelsové cibuli a proberou přitom chutě a zvyklosti svých "mužíčků". Vůdce rozdává svým pohlavárům lentilky, aby si tak nacvičili odchod ze světa pomocí otrávených bonbonů. A konečně znovu Hitler, tentokrát jako malíř kdesi v Jižní Americe, v objetí mulatky, kterou hodlá na sklonku života pojmout za svou choť.
To je jen několik situací, v nichž Arnošt Goldflam uvádí na scénu brněnského HaDivadla Adolfa Hitlera, Evu Braunovou a další postavy Třetí říše. Dělá si z nich legraci, při které ovšem mrazí. V roli Hitlera exceluje Petr Jeništa, který střídá polohy domácího tyrana a pantáty v papučích a hysterického vůdce. Evu Braunovou hraje neméně zdařile Jana Plodková - žena milující a obdivující svého vůdce se proměňuje v naivní slepičku toužící jet na výlet do Brzezinky. Goldflam, mistr perzifláže, pracuje mistrně s autentickými fakty (malý Georg Tabori, pozdější slavný dramatik, se ztratil tatínkovi na brněnském nádraží) i s historickými legendami - poslední aktovka zachycuje zestárlého Adolfa Hitlera jako malíře v Jižní Americe. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (34)

Aky 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je blbé. Nerad užívám takové výrazy, ale v této situaci není výstižnější. Skvělý námět, který by však vyžadoval, aby byl napsán mnohem mnohem vtipněji anebo nesrovnatelně hlouběji. Kdyby se povedlo obojí současně, mohlo by to být opravdu nadprůměrné. Herecky špatné, což je dáno už tím, že herci nemají co hrát a tak se nad bezduchým, plytkým textem uchylují k trapnému pitvoření. Veliká škoda promarněné příležitosti (zejména autorské), kterou nelze opakovat. Vlastně nevím, proč se držím i u té jedné hvězdičky. ()

Moly 

všechny recenze uživatele

Žel, těžko říci, jak by mé hodnocení vypadalo, kdybych už neměla to potěšení vidět hru v Moravském divadle (v hlavní roli s Dušanem Urbanem), leč stalo se. A v takovém případě nemohu dát více než jednu jedinou hvězdičku (přičemž Olomoučanům se hra povedla na alespoň 90%). Když dva dělají totéž, není to totéž. Zatímco Urban stylizuje svého Ádu do úlohy obtloustlého nekňuby, který si vlastně brzy získává vaše sympatie (snad to zní trochu děsivě, ale zkuste se o tom sami přesvědčit), z Jeništy nejde ani strach, ani legrace, ani humor, ani nic. Nepříjemný? Nejspíše ano. Vlastně docela rádi od obrazovky / z divadla utečete. A tak dále. Snad ani nemá cenu pokračovat. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Já přistupuji k lidem nezaujatě, bez předsudků. Jsem totiž pacifista." Když tuto zásadní informaci sdělil mladý Adolf mladému Josifu Vissarionovičovi, tak jsem začal tušit, že tato návštěva u Hitlerů bude zábavná. Z počátku tomu tak skutečně bylo, ale s přibývajícím časem se humorná nápaditost příliš viditelně vytrácela a originální nápad se nakonec spolehlivě utopil v průměrné inscenaci. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na brněnském nádraží se sejdou dva cizinci. Jeden z nich míří na vídeňskou akademii, kde se hodlá věnovat studiu umění, druhý míří do Švýcarska na tajné setkání ruských revolucionářů snících o lepším světě. Po přátelském rozhovoru se Adolf Hitler rozloučí se Stalinem a divák má pocit, že právě viděl začátek chytré mystifikace plné absurdního humoru. Bohužel každá následující scéna je méně vtipná a jeviště brzy zaplní bezradnost a křeč. Problém je už v samotném textu Arnošta Goldflama, herci a režie dílo zkázy už jen završují. Aby hra fungovala, muselo by se mnohem víc zapracovat na dialozích a jednotlivých obrazech. Celkový dojem: 35 %. Ke konci, když padaly zbytečné vulgarismy a herci herecké kreace vyměnili za pitvoření, už jsem vyloženě trpěl. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Aneb to nejlepší z domácích divadel? odpad! nebo humor na druhou? V tomto případě musí být hodnocení extrémní, neboť průměrné to není ani zbla. Navíc, když to srovnám s inscenací Goebbels/Baarová, raději volím přiznanou frašku, která nemá pocit, že je něčím víc a pouze pobaví díky svému hraničnímu humoru. ()

Reklama

Reklama