Reklama

Reklama

Musíme si promluvit o Kevinovi

  • Velká Británie We Need to Talk About Kevin (více)
Trailer

Eva (Tilda Swintonová) se kvůli svému synovi vzdá nadějné kariéry, ale již brzy po porodu zjišťuje, že v jejich vztahu není něco v pořádku. Kevin (Ezra Miller) se od raného věku agresivně vymezuje vůči svému okolí a především vůči své matce a jeho nenávist v pubertě kulminuje v nejvyšším zločinu vraždy. Ani ve vězení jej však matka neopouští a vzájemný vztah plný nepochopení, zklamání, nenávisti… a lásky… tak pokračuje dál. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (509)

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Zjednodušeně řečeno je to film o hodně divném dítěti a jeho problémových vztazích v rodině. Nic víc. Samozřejmě je to zabaleno do více filmového obalu - rodinného dramatu, ukázky finální tragédie a následného sociálního odloučení. Bohužel mě ale film vůbec nevtáhl a ačkoliv jsem si sice říkal “co s tím harantem sakra je”, tak jsem se do filmu hlouběji nedostal. Pro určitou skupinu diváků nejspíš větší zážitek, ale tady šel film mimo mě. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Matka a syn. Jsou jako dva trosečníci, na ostrově, plném nedůvěry a vzájemného odcizení. Jako dva boxeři v ringu. Navzájem si vyměňují tvrdé údery. Cesta, která může skončit velmi tragicky. Stačí se podívat, kolem nás, stává se to dost často, hlavně poslední dobou. A pak už je úplně zbytečná otázka: Kevine, proč? ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Malé děti jsou děsivé. Nejen na Hallooween. Drama skotské režisérky Lynne Ramsayové je vlastně „jenom“ vyhrocenější verzí amerických rodinných filmů o problémové mládeži. Neopouští klasické situace typu „změna prostředí mu prospěje“, ale dovádí je do extrémů hraničících s alegorií, jejíž vyznění je ovšem diametrálně odlišné než v chlácholivých titulech tohoto typu. (Škoda, že nebyl rozvinut potenciál výstupů z fikce, projevující se například během scény v restauraci, kdy Kevin nelítostně vystihne klišé podobných „sbližujících“ rozhovorů.) Abstraktní prostor rodiny nevytváří pocit bezpečí a jistoty, Eva naopak netuší, co od svého vlastního dítěte čekat. Synovo chování nedokáže odhadnout, což vede k jejímu vnitřnímu neklidu, působivě zachycenému impresionistickými záběry na pomezí filmové avantgardy, i ke vnějšímu neklidu jejího okolí. Protagonistka se společenské šikaně, teroru podobně systematickému, jakému musela čelit ze strany Kevina, brání pasivním pokáním. Pokorné přijetí údělu nachází opodstatnění díky zakomponované křesťanské symbolice (kristovská poloha hned v úvodu, jméno Eva), přesto mi přístup „utrpení vykoupené utrpením“ přijde vůči hrdince velmi krutý. Zneklidňující a bolestivý je pro ni viditelně již porod. Mateřství ji připravuje o soukromí, možnost seberealizace i přízeň manžela, který je poněkud ploše vykreslen jako absolutně nechápavý a nečinný element, vytvářející pouhé zdání harmonie. Film bez uhýbání tvrdí, že syn je pro Evu jako zaschlá krev. Špína, kterou nedokáže smýt, vtírává připomínka hříchu tělesného aktu, který zde má čistě reprodukční funkci (po obou scénách pohlavního styku následuje těhotenství). Film je vinou svého ostentativního negativismu nepřesvědčivý jako realistické drama, jako antikoncepce však svůj účel plní bezchybně. 80% Zajímavé komentáře: mcb, DavidS., pezz ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

Výborná adaptace výborné knihy, při které mi bylo jako matce malého dítěte hodně nepříjemně. Umění režisérky Linne Ramsay spočívá hlavně v tom, že všechno zlé a děsivé se odehrává mimo kameru a divákovi to tak o to víc nahání husí kůži. Osobně nesouhlasím s názory některých uživatelů, že malý Kevin se jim zdál až moc zlý a démonický - z osobní zkušenosti můžu potvrdit, že některé děti jsou už odmalička opravdu zlé, škodolibé a kruté a záleží především na rodičích, jestli jim ukážou správné hranice a vzorce chování. Filmová Eva (výborná Tilda Swinton) byla jako matka nevyzrálá, nezkušená a bojácná, čehož Kevin naprosto využíval a zkoušel, kam až se dá dojít...trochu mi vadila přemíra červené barvy, která byla někdy až zbytečná (úvodní rajčatová scéna?) a chyběly mi dvě důležité scény z knihy (konfrontace s otcem a scéna z vězení, kdy Kevin Evě předal "speciální" dárek). Srovnání film/knížka (Lionel Shriver) - 4/6. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Netuším prečo, ale "Kevinovo" správanie ma nijak mimoriadne nezasiahlo. Je to zrejme tým, že dnešný svet je plný takýchto "detí", nezaradených v spoločnosti, ktoré sú z "neznámeho" dôvodu neovládateľné, neprispôsobivé, neochotné, ktorým z očí doslova "kuká" zlo. Taktiež som spočiatku priveľmi nedokázal súcitiť s matkou, ktorá to rozhodne s týmto vypočítavým "parchantom" nemala ľahké. Omnoho viac ma zaujali reakcie okolia, ktoré sú s môjho pohľadu, nie celkom oprávnené. Som totiž v domnení, že nie vždy môže rodič za charakter osobnosti vlastného dieťaťa. Proste sa len narodil "zlý jedinec", ktorý sa rozhodol že to pár členom rodiny, či okoliu, napriek snahe rodičov vo výchove, "pekne osolí". Určite aj vy poznáte rodiny, kde rodičia urobili pre svoje dieťa všetko, no napriek tomu je ich syn - kokot. Rovnako ako Kevin ... Za záver nemožno inak, iba prihodiť jednu ☆ navyše. ()

Galerie (82)

Zajímavosti (10)

  • Eva se v supermarketu schovává u plechovek, na jejichž etiketách je nápis "Rajčatová polévka mamky Ramsayové". To odkazuje na příjmení režisérky filmu. (Morien)
  • Úvodní scéna se odehrává na festivalu La Tomatina ve městě španělském městě Buñol. Na festival později ve filmu odkazuje plakát, který visí na zdi v cestovní kanceláři za Evou. (Morien)
  • V původní knize použije Kevin jako vražednou zbraň místo luku kuši a své oběti měl předem vybrané. (buzzwoody)

Související novinky

Bílá velryba jako sci-fi thriller?

Bílá velryba jako sci-fi thriller?

07.10.2012

Nedávno jsme viděli klasiku Hermana Melvillea ve fantasy verzi a dopadlo to strašně (viz Věk draků). Sci-fi variace by ale mohla dopadnout lépe, protože režii si vezme na starost Lynne Ramsay (foto)… (více)

Natalie Portman tasí kolt a dekolt

Natalie Portman tasí kolt a dekolt

28.05.2012

Zahraje si totiž ve westernu Jane Got a Gun. Ten napsal Brian Duffield a přestože jeho údajně vynikající scénář rozpoutal v Hollywoodu rvačku a metání tučnými honoráři, nakonec skončil na „černém… (více)

Reklama

Reklama