Reklama

Reklama

Arbor

(festivalový název)
  • Velká Británie The Arbor
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Debutující režisérka Clio Barnardová ve svém originálně pojatém snímku ukazuje, kam až lze posunout hranice žánru dokumentárního filmu. Hlavní postavou snímku je mladá talentovaná divadelní autorka Andrea Dunbarová, která na sebe upozornila v roce 1980 velmi syrovou a zčásti autobiografickou hrou Rita, Sue and Bob Too. Děj této hry umístila do prostředí chudého předměstí britského Bradfordu, plného domácích hádek, věčně opilých a vulgárních otců, frustrovaných matek a dětí ocitajících se na hraně zákona. Podobně neveselý osud potkal i samotnou Andreu Dunbarovou, která zemřela v pouhých devětadvaceti letech a zanechala po sobě tři malé děti, jež měla se třemi různými otci. Autorka snímku její osud rekonstruuje s pomocí herců, do jejichž úst vkládá autentické audionahrávky, které během dvouleté práce získala od členů a známých Dunbarovy rodiny. Svůj pozoruhodný snímek, prodchnutý znepokojivou atmosférou, doplňuje o záběry lokální televize z počátku osmdesátých let, na nichž vidíme skutečné členy rodiny Dunbarů. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (5)

marvan 

všechny recenze uživatele

K výběru tohoto filmu na MFF mě vedla poznámka v programu o originálním pojetí snímku, které bylo, jak se posléze ukázalo, na úkor kvality. Hlasové záznamy aktérů životního příběhu Dunbarové jsou přednášeny z playbacku herci, což jim ubírá na autentičnosti, stejně tak inscenace ukázek z her Dunbarové v ulicích rodné čtvrti působí artistně než sdělně. Problém spočívá, dle mého názoru, v tom, že tvůrci sami nevědí, jaký postoj ke složitým životním osudům protagonistů zaujmout a nechávají se svým tématem vláčet. Obzvláště sebelítostivé výlevy Andrey, neschopné jakékoli sebereflexe, zcela zjevně nějakou tvůrčí korekci potřebovaly. ()

Splasher 

všechny recenze uživatele

Při vší úctě k panu marvanovi by si měl udělat v postavách pořádek. Jinak si nedokážu vysvětlit jeho poslední větu o sebereflexi autorky div. hry Arbor (zřejmě myslel její dceru Lorienne). Mně to originální pojetí přišlo hodně dobré, stejně jako herecké výkony. Off record: K navštívení nějaké divadelní hry od paní Dunbarové by mě asi nikdo nepřinutil. ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

The Arbot je konceptuálně jedním z nejodvážnějších filmů, které jsem kdy viděl. A vzhledem k tomu, že v současnosti žiji v Anglii, prociťoval jsem film ještě mnohem osobněji. Škoda, že fascinující gimmick ztratí s minutáží trochu svého kouzla. Ale přesto s tímto dokumentem navštívite místa kam se nikdy nebudete chtít vydat, potkáte lidi, které nikdy nebudete chtít oslovit... a hlavně si uvědomíte, že stále existují originální filmy. 80 % ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama