poster

Nevědomí

  • USA

    Oblivion

  • USA

    Horizons

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Oblivion: Nevedomí

  • Nizozemsko

    Oblivion

  • Velká Británie

    Oblivion

  • Nový Zéland

    Oblivion

  • Austrálie

    Oblivion

  • Irsko

    Oblivion

  • Kanada

    Oblivion

Sci-Fi / Akční / Dobrodružný / Mysteriózní

USA, 2013, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ****

    Kosinskiho sci-fi svetom nejde neodpustiť príbehové nedostatky, ak sa vôbec o nejakých nedostatkoch dá rozprávať. Jeho vízie technickej a dizajnovej dokonalosti a ambientné precítenie “zvuku reality” sú natoľko unikátne, že potreba viesť diváka vývojom príbehu popri nich takmer stráca opodstatnenosť. Kosinski prekračuje našu snovú predstavivosť. Žiť v jeho svete by znamenalo nepotrebovať čuch. Oblivion navyše posúvajú kupredu nie streľačky, ale neočakávané zvraty, a atmosféru má prihliadnuc k minimalistickej výprave fantastickú (minimalistickou výpravou rozumej krásne, pusté exteriéry Islandu a Kalifornie, kde nič nebliká ani nesvieti). Zvukovo-hudobné aranžmá v bazénovej scéne, a vôbec bazénová scéna sama o sebe, urobila tento film a skoro aj mňa. Spomenúc na scénu obliekačky v Tronovi začínam dúfať, že Kosinski pokladá prvé kamene nového subžánru transcendentného ero-sci-fi (rozumej erekcia v mozgu). Ak raz Google (a ČSFD) ovládnu svet, budú im k tomu hrať M83.(16.4.2013)

  • kulyk
    ****

    Pomiňme, proč pejzatí kolotočáři obsazují do rolí gerojů ve všemožných skyfárnách tohoto šprtajzlíka. Nejspíše mají svůj skrytý záměr - asi aby řadový příslušník obšvicnuté armády vypadal o něco větší. Spíše by mě zajímalo, proč to pan Výletní plavba bere. Jestli mu to dělá dobře u thetana, připravuje se na veliké setkání s Hubbardem, hodlá se zalíbit ,,osmé dynamice".... no, jeho věc. Každopádně mi v podobných rolích přestává vadit. Obliblijón nepotvrdil, že nomen omen, zaplať auditing. Mohu doporučit s duší klidnou, jako hladina nad Karlíkem Zichů.(30.7.2013)

  • DaViD´82
    ****

    Náladotvorná otázky vzbuzující intimní první polovina s výjevy z denní rutiny postapo údržbáře je v ostrém kvalitativním kontrastu s druhou laciné akci poplatnou (hloupě) vysvětlující polovinou. Ta pohříchu ani neví, kdy to celé důstojně ukončit a do té doby sympatickému Cruiseovi klade do cesty emoční scény, ve kterých tradičně selhává čili ho rázem přehrává i to duo GLaDOS/Bob. Druhá půlka je prostě klasický produkt; což se o té první ani při nejhorší vůli říci nedá. Každopádně vizuálně, designově, zvukově i hudebně na výši jako máloco jiného v poslední době.(15.4.2013)

  • Eodeon
    ***

    je-li film až s odstupem času vyhlášen coby "klasický", jako se tak označují kupříkladu Sunset Blvd. nebo Psycho, nejde o nic než čirou chválu a vyjádření úcty dílům, která zůstávají přístupná a atraktivní i pro několik následujících generací diváků. pokud se slovem "klasický" pojmenuje film úplně nový, dostává ten termín paradoxně negativní konotace. Nevědomí je snímkem klasickým právě v tom špatném smyslu, kdy bez významných stop po invenci čerpá výlučně z osvědčených postupů hollywoodského vyprávění a koncepce syžetu do té míry, že byl překonaný dávno před svým vznikem. bez ozvláštnění a variací struktury jako takové, namísto pouhých kosmetických detailů v oblasti stylu, bohužel film selhává i v těch ohledech, ve kterých by důsledné dodržení hollywoodského "návodu k použití" mělo za dobré výsledky obvykle ručit. Nevědomí je až příliš předvídatelné a nedovede proto vzbuzovat napětí ani překvapovat, přestože na principu postupného odhalování řady tuhých vrstev mystérií je film vybudovaný. ironicky, snímek se mi jevil nejzajímavější v první cca třetině, kdy se diváci terpve pozvolna seznamují s fantastickým světem post-apokalyptické budoucnosti a s pravidly, která v něm fungují a která musejí respektovat hrdinové. jakmile se pravidla dle očekávání začnou "proměňovat", není těžké domyslet téměř každé rádoby šokující odhalení s ostudně velkým předstihem. odstraníte-li v těchto okamžicích emoci, zůstane jen sentimentální patos, nezvučné hlášky a nepřesvědčivé herectví. především Olga Kurylenko svým (ne)herectvím škodí už tak mizerné věrohodnosti celé řady scén. naopak subtilní projev Andreji Riseborough si troufám nazvat tím jediným životným prvkem filmu. na Kurylenko je sice krásný pohled a nejspíš pouze proto byla do filmu obsazena, ale působí jako mrkací panenka; ornament pro povrchní a účelový film, který nesvedl zužitkovat ani tolikrát kreativněji využitý model mýtického vyprávění a prototypického, prozřetelností samou vyvoleného hrdiny. vylíčím-li ústřední zápletku slovy: padlý hrdina zázrakem lásky opět povstane proti útlaku a jakožto nový sionistický spasitel zachrání svět před anonymním hrozbou z vesmíru, pak nepopisuji pouze základní kostru příběhu, ale víceméně v úplnosti vystihuji vše, co film může po tématické stránce divákovi dát: bídná klišé, za kterými není ani stopa po jakkékoliv oduševnělosti.(15.5.2013)

  • Gilmour93
    ****

    Estét tiše vrní, laskavý hnidopich promine.. Díky francouzskému kulometu M83 a Kosinskeho vizionářství je Oblivion jeden velký audiovizuální banket, co by bez velkého plátna ztratil 49 procent své účinnosti, možná i 52.. Je fakt, že když Mad Max Freeman začal vysvětlovat, přál jsem si zůstat v nevědomí, neboť od tohoto momentu se páka překlopila z celkem inteligentně působícího sci-fi do sezónního blockbusteru plného plotholes, ale čert je vem - plivačům na Promethea to alespoň omezilo tvorbu slin, Darth Sally z Jehlanu smrti dostala přes prsty a co oceňuji úplně nejvíc, neskončilo to odpovědí: „Daddy.“.. Apropo, přízvuk A.Riseborough mě rozpaloval víc, než drony palivový článek..(3.5.2013)

  • - Joseph Kosinski sepisoval „Oblivion“ jako krátkou filmovou povídku o 8 stránkách, kterou poté v roce 2007 předal jako obrazový román Barrymu Levinovi a Jessemu Bergerovi z nakladatelství Radical Publishing. Projekt byl následně vyvíjen jako ilustrovaná novela, která vyšla souběžně s filmem. (Scalpelexis)

  • - Medzi platňami, ktorými sa Jack v jednej scéne prehrabuje, môžeme zazrieť platne skupín Conway Twitty (Next In Line), Duran Duran (Rio), Pink Floyd (The Wall), Blue Öysters Cult a Asia. (Kub_ees)

  • - Joseph Kosinski prirovnal lietadlo používané Tomom Cruisom (Jack Harper) k vážke. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace