poster

Nevědomí

  • USA

    Oblivion

  • USA

    Horizons

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Oblivion: Nevedomí

  • Nizozemsko

    Oblivion

  • Velká Británie

    Oblivion

  • Nový Zéland

    Oblivion

  • Austrálie

    Oblivion

  • Irsko

    Oblivion

  • Kanada

    Oblivion

Sci-Fi / Akční / Dobrodružný / Mysteriózní

USA, 2013, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    ***

    Vysokorozpočtový Moon. Velmi přesně nadefinovaný (nic sice nedává čistě logicky smysl, od toho tu však sci-fi nejsou) soubor obhájených vykrádaček, ale na rozdíl od Jonese zcela bez života a emocí. Opravdu mě to mrzí, protože v tom filmu je všechno statisticky v pořádku. Až na tu maličkost, že mě nezačal zajímat. Jen těžko se ten neustálý odstup vysvětluje... Je to ještě znatelnější než u TRONa, ale Kosinski načrtá zajímavé prostředí i námět, k vidění však nabídne jen jakousi prázdnou nádobu, která teprve čeká na to, aby jí někdo vdechl život. To chápu u filmové počítačové hry, ale tentokrát rozhodně ne.(15.4.2013)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Opravuji drony poničené mimozemšťany u hydrověží již příliš dlouho na to, aby mne překvapilo, že občas potkám sám sebe. A jelikož s Vicky tvoříme velmi efektivní tým, tak nám naše nadřízená Sally občas pustí film. A zrovna tohle Nevědomí mne hodně bavilo. Bylo na co koukat, krásně to dunělo a i lenivý mozek to dokázalo občas uvést do stavu činnosti zaznamenatelné na přístrojích s vysokým rozlišením. Co chtít více? Snad jen o něco méně pitomý konec, který zlehka parafrázuje cimrmanovský Vichr z hor - nejsem tvůj syn, ale tvoje babička. Jinak ale hodně zábavné.(25.10.2013)

  • Xmilden
    ***

    Zpočátku dává Kosicki vzpomenout na Tron:Legacy. Tom Cruise je akční jistota Hollywoodu již několik let. Neřekl bych že dějové zvraty byly tak jasně čitelné dopředu jak se tady píše. Nevědomí je fajn sci-fi , ale téměř u každé scény máte pocit že tohle jste viděli už v tom nebo v onom filmu. Závěrečných 30 minut si divák dokáže docela v pohodě poskládat sám. Super inteligentní inteligence v budoucnosti dokáže vysávat z planety vodu, ale nedokáže zjistit bombu na palubě vesmírné lodě. 65%(22.4.2013)

  • Eodeon
    ***

    je-li film až s odstupem času vyhlášen coby "klasický", jako se tak označují kupříkladu Sunset Blvd. nebo Psycho, nejde o nic než čirou chválu a vyjádření úcty dílům, která zůstávají přístupná a atraktivní i pro několik následujících generací diváků. pokud se slovem "klasický" pojmenuje film úplně nový, dostává ten termín paradoxně negativní konotace. Nevědomí je snímkem klasickým právě v tom špatném smyslu, kdy bez významných stop po invenci čerpá výlučně z osvědčených postupů hollywoodského vyprávění a koncepce syžetu do té míry, že byl překonaný dávno před svým vznikem. bez ozvláštnění a variací struktury jako takové, namísto pouhých kosmetických detailů v oblasti stylu, bohužel film selhává i v těch ohledech, ve kterých by důsledné dodržení hollywoodského "návodu k použití" mělo za dobré výsledky obvykle ručit. Nevědomí je až příliš předvídatelné a nedovede proto vzbuzovat napětí ani překvapovat, přestože na principu postupného odhalování řady tuhých vrstev mystérií je film vybudovaný. ironicky, snímek se mi jevil nejzajímavější v první cca třetině, kdy se diváci terpve pozvolna seznamují s fantastickým světem post-apokalyptické budoucnosti a s pravidly, která v něm fungují a která musejí respektovat hrdinové. jakmile se pravidla dle očekávání začnou "proměňovat", není těžké domyslet téměř každé rádoby šokující odhalení s ostudně velkým předstihem. odstraníte-li v těchto okamžicích emoci, zůstane jen sentimentální patos, nezvučné hlášky a nepřesvědčivé herectví. především Olga Kurylenko svým (ne)herectvím škodí už tak mizerné věrohodnosti celé řady scén. naopak subtilní projev Andreji Riseborough si troufám nazvat tím jediným životným prvkem filmu. na Kurylenko je sice krásný pohled a nejspíš pouze proto byla do filmu obsazena, ale působí jako mrkací panenka; ornament pro povrchní a účelový film, který nesvedl zužitkovat ani tolikrát kreativněji využitý model mýtického vyprávění a prototypického, prozřetelností samou vyvoleného hrdiny. vylíčím-li ústřední zápletku slovy: padlý hrdina zázrakem lásky opět povstane proti útlaku a jakožto nový sionistický spasitel zachrání svět před anonymním hrozbou z vesmíru, pak nepopisuji pouze základní kostru příběhu, ale víceméně v úplnosti vystihuji vše, co film může po tématické stránce divákovi dát: bídná klišé, za kterými není ani stopa po jakkékoliv oduševnělosti.(15.5.2013)

  • castor
    ****

    Tahle stále spolehlivá star z Top Gunu a hollywoodský dříč, který zas a znovu cení zuby a mhouří oči, si zase jednou narcistně krade celý film pro sebe. A pořád na to bezpečně má. Nevědomí nechce být jen popcornovou jednohubkou, chce se svézt na aktuální vlně komplikovaných sci-fi příběhů á la Počátek, Zdrojový kód, Moon, Prometheus (každý s rozličnou kvalitou). Částečně se mu to daří, jindy mu jde důrazně po krku vlastní scénář. Země to má spočítané, lidstvo se přesunulo na stanici Titan. Vetřelci nejprve rozsekali Měsíc a pak následovala jejich invaze na modrou planetu. Na zdevastované Zemi přesto zůstává několik Homo sapiens (samozřejmě tu nejsou sami), mezi nimi jsou dva technici Jack a Victoria. Přes den mu ona vaří kafe, u počítače mu pak coby svému poslání oddaná profesionálka kryje záda, zatímco on rozdává široké úsměvy a v terénu dá víc na instinkt než na předpisy, aby si večer mohli vyměnit pár dojmů a skončit nazí v bazénu. Zbývá jim čtrnáct dní služby, a je jasné, že se něco musí přihodit – do cesty chladné Victorie se postaví něžná Julia, kterou zná Jack ze svých snů. A samozřejmě přibude efektních explozí a rozmáchlých záběrů poletující kamery. Výsledek sebou přináší několik snaživých dějových zvratů, takřka žádný ale nedokáže ohromit nebo strhnout. Navíc se tvůrci bojí osobitějších variací. Vypadne tak z toho poměrně chladná látka s opravdu výbornou výpravou a kamerou. A strhující hudbou podobně jako u režisérovy prvotiny Tron: Legacy. Znovu elektronický doprovod (tentokrát od uskupení M83) sice na samostatný poslech nevidím, ale do filmu zapadá náramně. Stejně jako předchozí „přelomové“ použití elektronického techno doprovodu od Daft Punk. Škoda, že se režisér Joseph Kosinski bojí emocí. Pevně věřím, že by sice dokázal jen s pomocí obyčejného plechu, kusu dřeva a skleněných střepů vyhrát nějakou prestižní designérskou soutěž, ale jeho vyhlazené obrazy bohužel nemyslí na postavy z masa a kostí. Dál točí podivně sterilním způsobem, kdy je fascinovaný audiovizuálním pojetím své látky až zapomíná na podporu příběhu a jednotlivých vztahů mezi postavami. Zvlášť když má na plátně nejen Cruise nebo Morgana Freemana, ale i duo Andrea Riseborough se sexy britským přízvukem a Olga Kurylenko se sexy ukrajinským výrazem. Naleštěné a nedotažené, přesto pořád slušné.(20.4.2013)

  • - Pôvodne získala práva na film spoločnosť Disney Pictures, avšak keď zistila, že natočenie snímky s ratingom PG bude vyžadovať rozsiahle zmeny v deji, rozhodla sa práv vzdať v prospech Universal Pictures. (beso74)

  • - Tom Cruise (Jack) nakrúcal všetky kaskadérske scénky sám. (marciano)

  • - Joseph Kosinski prirovnal lietadlo používané Tomom Cruisom (Jack Harper) k vážke. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace