poster

Milovaní

  • Les Bien-aimés

  • slovenský

    Milovaní

    (festivalový název)
  • anglický

    Beloved, The

    (festivalový název)

Komedie / Muzikál

Francie / Velká Británie / Česko, 2011, 139 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • liborek_
    **

    Oproti velmi povedeným Písním o lásce je nejnovější film dvojky Honoré-Beaupain dost podstatný kvalitativní sešup. Řekl bych, že tahle francouzsko-česko-britská polévka je hustší než boršč a přitom chuťově plytčejší než tofu... Pár osobních dojmů: Do skoro dvouapůlhodinového filmu nacpat tolik vedlejších dějových linek a přitom ani jednou z nich pořádně nezaujmout, je docela výkon. A nic na tom nezmění ani to, že se film má odehrávat v průběhu padesáti let. Vedle Paříže se na chvíli ocitneme v Praze, Londýně a New Yorku, stihneme "naši" srpnovou okupaci i nálety 9/11, nahlédneme pod pokličku nevázané promiskuity, nejběžnějších sexuálních orientací a pohlavních chorob, poslechneme si pár písniček o lásce a... konec... Tolik řečí a tak málo emocí. Slibované melodrama, slibovaná elegie na ženskost a vášeň se rozpustili v chaotickém míchanci bez silného jednotícího motivu. Zážitek se redukoval na ojedinělé scény, které aspoň na chvíli dávaly zapomenout, že osudy jednotlivých postav jsou nám vlastně zcela lhostejné. Přitom stačilo (podobně jako např. v Písních o lásce) zkrátit stopáž o 40 minut a zaměřit se skutečně pouze na vztahy hlavních postav, které by byly propracovanější - např. na úkor nepotřebných úliteb Formanovi ve formě odkazů na okupaci ČSR či na úkor ne úplně smyslné epizody s Hendersonem. Pocit nostalgie nevyvolám tak, že na diváka chrstnu tisíce detailů a epizodek a celé to zakončím rádobyefektním návratem na stejné místo o padesát let později... Velké zklamání.(8.12.2011)

  • Quisp
    *

    Mají to v té Francii ale divné vztahy. Manželé se podvádějí a ještě si svou nevěru s úsměvem schvalují, pohledné mladice se zase zamilovávají do homosexuálních protějšků. Máme je litovat? Máme jim fandit? Ve filmu Milovaní neradno hledat nápovědu. Děj vedený odnikud nikam vláčí po vykonstruovaných zápletkách nesympatické postavy, které neumějí vyjadřovat emoce, a proto je musí při jakémkoli vyjádřit zpěvem. Rádoby muzikálové scény mimochodem pohřbívají už tak hlemýždí tempo filmu. Není zde katarze, není zde mnohými očekávaný svěží humor, potěší snad jen úsměvně civilní Miloš Forman v roli milého záletnického děduly. Obrovský francouzský krok vedle.(28.11.2011)

  • Slarque
    **

    Jakž takž ušly hudební výstupy, ale na muzikál jich bylo málo. Herečky jsou krásné, ale herce asi ve Francii nemají, takže v neúměrně plytkém scénáři musel vypomoci Čech a Američan. Mladého Čecha navíc hraje jakýsi Srb, který nemluví „česky“ o mnoho lépe, než jeho francouzská manželka. Žánrově se to sem tam tvářilo jako komedie, po chvíli melodrama, a tak nějak zmatečně to mezi těmito škatulkami přebíhalo. Kvůli herečkám jsem to z úcty dokoukal, ale tak málo děje na 139 minut? To nemohlo vyjít, ani kdyby film režíroval někdo schopnější.(26.11.2014)

  • fredisek
    ****

    Víc sexu, míň dramatu oproti Písním o lásce. Zajímavé bylo cestování časem i světem, rok '68 optikou Francouzů, hudba a hlavně ten propletenec vztahů, omylů, kroků vedle a naivních zamilování se. Ale to nejdramatičtější vlastně vyšlo naprázdno. Je vidět, že Honoré měl na projekt mnohem víc financí, takže film protáhl (dvě a čtvrt hodiny jsou na tenhle žánr moc) a výtvarnou stránku dovedl k dokonalosti. O něco lepší byly drsnější, lidštější a možná amatérštější Písně o lásce, ale opravdu jen o kousek. Ovšem když píseň o Praze (jakkoli smutnou) složí někdo jako Alex Beaupain, tomu se říká pocta. Les Bien-aimés je jeden z mála romantických filmů, který dokáže říct I don't love you, a myslet to vážně.(26.11.2011)

  • koog
    ****

    Tu pravou lásku potkáme jen jednou za život. A pokud ji ztratíme, zvládneme žít dál, ale nezvládneme se pohnout z místa. Opravdu krásný film. Depresivní a přitom tak milý, s pravou francouzskou lehkostí a šarmem. Hudba je nádherná a pro mě se stane srdcovou záležitostí stejně jako třeba Amélie z Montmartu. Chiara Mastroianni je okouzlující žena, herečka a zpěvačka. Jedna výtka - škoda, že to nemá příjemnější stopáž, je to místy maličko utahané.(25.11.2011)

  • - Catherine Deneuve (Madeilene) a Chaira Mastroianni (jako dcera Věra) jsou ve stejném příbuzenském vztahu i ve skutečnosti. (Michelle75)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace