Režie:
Nicolas Winding RefnScénář:
Nicolas Winding RefnKamera:
Larry SmithHudba:
Cliff MartinezHrají:
Ryan Gosling, Vithaya Pansringarm, Kristin Scott Thomas, Yayaying Rhatha Phongam, Tom Burke, Gordon Brown, Oak Keerati, Byron Gibson, Sahajak Boonthanakit (více)Obsahy(2)
Před deseti lety Julian zabil policajta, ale podařilo se mu utéct. Dnes je z něj jeden z největších drogových dealerů v Bangkoku. Když Julianův bratr zabije prostitutku, policie si pozve na pomoc Changa – Anděla pomsty, který dovolí otci zavražděné, aby ho osobně zabil. Tím však rozpoutá peklo, protože do situace se vloží Julianova matka, šéfka jedné z nejmocnějších kriminálních organizací, která Juliana vysílá pomstít svého bratra. (oficiální text distributora)
(více)Videa (6)
Recenze (616)
"It's a little more complicated than that, mother." "Meaning what, exactly?" "Billy raped and killed a sixteen year old girl." "I'm sure he had his reasons." ____ Surreálný pseudo-art v té nejlepší formě, neskutečně vymazlený psychedelický bad-trip, audiovizuální gore terno, a v neposlední řadě famózní pocta tvorbě Alejandra Jodorowskyho a Gaspara Noého, ve který dánský král neo-noiru N.W. Refn nejlépe využil svou absolutní tvůrčí autokracii - jde spíš o takový tvůrčí fuck-off, v kterým si dělá co chce, a dělá to kurevsky dobře. Přestože snímek staví na poměrně jednoduché synopsi, jeho primární devizou je famózní nekonvenční forma, nekompromisně převažující nad obsahem, a disponující mnoha endogenními strukturami a metaforickými abstrakcemi - ty jsou ztělesněné v mnohdy nesouvisejících hypnotických obrazech, tzv. nespecifickém transferu, častokrát explicitně reflektující násilí, melancholicky rozjímavých pohledech, a zejména pak v neuvěřitelně podmanivé vizuální stylistice, která má úchvatné spektrální scenérie a kompoziční aranžmá jednotlivých barev. Celkový nekomfortní zážitek a psychosomatická arytmika je umocněna jako vždy fenomenálním ambientním podkresem Cliffa Martineze. Ryan Gosling zde navíc nejefektivněji využil své herectví očima.... Resumé? Provokativně iritující neo-noirový zážitek pro ty nejotrlejší a nejnáročnější diváky, na který jen tak nezapomenu - prostě a jednoduše jeden z nejvíc podceňovaných snímků posledních let. Vsadím se, že kdyby danou premisu zrežíroval kupříkladu David Lynch, Hitchcock, Coppola, Nolan, Fincher či jiný známější režisér, bylo by momentální hodnocení nejmíň o 30% výš.... VERDIKT: 8,6 bangkokských neonů z 10 [#LSDJEKÁMOŠNEŽRÁDLO] ()
Priznávam sa: zaspal som. A nehanbím sa za to. Nicolas Winding Refn, Ryan Gosling a Cliff Martinez spojili opäť svoje sily, aby som si tentokrát mohol v kľude oddýchnuť a vyspať sa. Pokiaľ tento film mal tak fungovať, tak sa mi ozvite zvýšim na plný. Keď skončil film vyvolal vo mne skutočne zaujímavú otázku. Neviem či som bol tak unavený z toho benchpressu, alebo z filmu. Každopádne ten film vám aj tak veľa nepovie. A Ryan Gosling tiež nie. Mimochodom aj keď tento film nemá skoro žiadne klady aj tak ho môžem odporučiť. Je to dokonalá uspávačka. 25% - 1* ()
Jeden z nejlepších průběhů „rodinné“ večeře ever (Gosling – Scott Thomas – Phongam), silné v detailech, jinak ale uloudaná story, která prostě nestrhne. Popsat děj je obtížné i snadné zároveň. Režisér Refn jakoby chtěl divákům schválně ubližovat, předkládá nijak se nevyvíjející sekvence, navnadí a pak zklame. Divácky nevděčný film hadr. Tichá podivnost uprostřed Bangkoku má být filmovým podobenstvím o mnoha tvářích pomsty. Hodně si hraje s barvami. Rudá temnota versus ulice plné šlapek a špíny. I stylizovaný vizuál se však začne zajídat. Stejně jako utrápené štěňátko s tváří Ryana Goslinga, který jako věčně zadumaný fighter tentokrát platí spíš za postávající rekvizitu. Což je škoda. Největším osvěžením tak pro mě nakonec byla Kristin Scott Thomas, neuvěřitelně cynická dlaždička, která jen tak mimochodem před synem pronese, že jeho zesnulý bratr měl větší péro.. Větší ho měl mít i režisér!! ()
Až na pár scén ma snímok vôbec neoslovil. Po obsahovej stránke je to veľká, ospalá slabota, čoho dôsledkom môže byť akurát tak len rýchle vyprchanie z hlavy. Na druhú stranu, nemôžem uprieť dobrú atmosféru (v porovnaní s Drive však nič moc) a snahu zabaliť film do akejsi originálnej umeleckej škatuľky, aj keď mne tu prezentované experimentovanie s farebným filtrom nesadlo, akurát ma z toho rozbolela hlava. 55/100 ()
Na rozdíl od Drive jsem tentokrát neměl ani na chvilku dojem, že sleduji (nebo se snažím sledovat) nafoukaný film o ničem, kdepak, nic takového. Jen Bůh odpouští je velmi stylová drsná povídka z asijského podsvětí, která diváka sice mate, ale není zmatená, která se dopředu sune hlemýždím, ovšem vytrvalým tempem a vře pod zdánlivě nehybnou neonově barevnou hladinou. Vadou na kráse je pouze ne zrovna přesvědčivý výkon Ryana Goslinga - nemluvné pohledy v jeho podání vypadají pořád stejně a nedokážu si z nich vůbec představit, co právě prožívá nebo nač nedejbože myslí. To Kristin Scott Thomas je samozřejmě úplně jiná herecká liga a její panovačná, pomystychtivá mafiánka je díky ní nezapomenutelná. ()
Galerie (106)
Zajímavosti (24)
- Film se z valné většiny natáčel chronologicky a scény se často stříhaly ještě v ten samý den. (HellFire)
- Jméno Chang v thajštině znamená slon. Ten je v Thajsku považován za posvátné zvíře. Zastánci budhismu věří, že slon je otcem samotného Budhy. (HellFire)
- Jméno ústřední písně "Tur Kue Kwam Fun" lze volně přeložit jako "Ty jsi můj sen". (leBIGmac)
Reklama