poster

Povolání vrah

  • Francie

    Assassin(s)

Drama / Krimi

Francie, 1997, 128 min

  • borsalino
    ***

    Mé očekávání nebylo naplněno, film má sice zajímavý námět, ale brzy se kamsi vypaří a to, co zůstává, nestojí za mnoho. Snad šlo více o psychologické drama v podobě předávání "řemesla" dalším generacím, což bylo dostatečně zvrácené, aby to šokovalo, ale zoufale nedotažené. Druhým momentem je psychologická proměna "žáka" z běžného lotra na vraha, což také nějak nedopadlo. A krimi to není ani náhodou, vzhledem k tomu, že četné vraždy nikdo nevyšetřuje, mrtvoly se válí všude možně a nikomu to nepřipadá divné. A přitom si myslím, že by to chtělo zajímavý námět jen trochu lépe rozvinout. Slabá tři.(15.8.2012)

  • MUNRO
    **

    Tohle mě tedy vůbec nebavilo.Jde o hodně komorní drama,nudné s hudbou připomínající spíše české kriminálky 70 let.Docela se divím,že Kassovitz po téhle nudě dokázal natočil brilantní Purpurové řeky.Mimochodem právě Kassovitz mi připadal jako největší slabina celého filmu.A ještě ten dabing Lukáše Vaculíka...(31.8.2014)

  • Nick Tow
    ***

    Wagner sa takmer celý život venuje náročnému povolaniu a keď jedného dňa pochopí, že je čas zraziť opätky a odpochodovať do penzie, rozhodne sa odovzdať štafetu svojho remesla niekomu mladšiemu. Každý majster predsa túži vychovať svojho nástupcu a pokračovateľa. Problémom je, že Wagner sa venuje ozaj neobvyklému remeslu: je totiž nájomným vrahom. Raz ho však osud zvedie dohromady s istým Maxom, mladým zlodejom a z Wagnera sa konečne môže stane "inštruktor". Kassowitz rozpráva svoj príbeh nevzrušivo, chladne, doslova inštruktážne a tak je jeho najsilnejšou zbraňou cynizmus, okorenený dávkou spoločenskej nekorektnosti. Keď sa ale príbeh začne lámať do druhej polovice, akoby ho vzal do rúk iný režisér: Pribúdajú obrazové metafory a intertextuálne odkazy, cynizmus a nadhľad sa zvoľna prepadáva do mierne ťažkopádnej a prudko predvídateľnej drámy. Čoraz intenzívnejšie vstupovanie do filmovej metareality - sprostredkovanej citovaním televíznych programov plných agresivity, násila, sexu či tuposti po čase začne liezť na nervy. Vieme, čo nám tým chce rejžo povedať, len nechápeme, prečo to robí tak okato a neoriginálne. Vidieť teenagera s pištoľou v ruke, tesne po tom, čo chladnokrvne zastrelí človeka, ako spokojne sedí ďalej v byte nebožtíka a prepína v telke programy /násilie, prestrelky, sex/ mi príde viac ako "prefláknuté". Nevyvážený čudný film pre nevyvážených čudákov.(11.11.2007)

  • Slarque
    ***

    Zajímavé drama o trojici vrahů, které ovšem celkem kašle na logiku a soustředí se pouze na trojlístek zabijáků a na to, aby všem divákům bylo jasné, že za jejich skutky může sledování televize (platí asi jen pro ty dva mladší). Z herců je suverénně nejpřesvědčivější veterán Michel Serrault, zato Kassovitz mě zaujal pouze svou nápadnou podobou s Johnem Turturrem. Jeho práce za kamerou je lepší než před ní, ale tak dobré jako Purpurové řeky to ještě není.(28.8.2005)

  • Malarkey
    ****

    Tak nějak jsem se poslední dobou zakoukal do francouzských filmů. Dokáží zaujmout, jsou nekompromisní a mají smysl pro všemožný humor. Tenhle je především nekompromisní. Co mě na něm ale štvalo byla hromada nelogičností, které tu uživatel Enšpígl už vypsal. Každopádně tento příběh vraha nebyl popsán proto, aby se snažil film představit v dokonalé rovině, ale aby ukázal povolání, které si člověk nevybere. A musím říct, že mi ho ukázal skutečně tak nekompromisně, jako jsem dlouho ve filmu neviděl.(4.12.2011)

  • - Film byl na filmovém festivalu v Cannes v roce 1997 diváky vypískán a kritika ho zcela zatratila. (Snorlax)

  • - Filmový kritik listu Le Figaro označil tento snímek za "nejubožejší film od vynálezu filmu". (Snorlax)