Režie:
Freddie FrancisScénář:
Jimmy SangsterKamera:
Arthur GrantHudba:
Elisabeth LutyensHrají:
Janette Scott, Oliver Reed, Alexander Davion, Maurice Denham, Sheila Burrell, Liliane Brousse, John Stuart, Sydney Bromley, Marianne Stone, John Bonney (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Když John a Mary Ashbyovi zahynuli při leteckém neštěstí a jejich syn Antony spáchal sebevraždu, Eleanor i její bratr Simon se se smrtí rodičů a bratra jen těžce vyrovnávali. Po osmi letech se Antony Eleanor náhle zjeví v kostele během vzpomínkové mše. Simon však Eleanor nevěří a považuje ji za duševně chorou. Eleanor je rozhodnuta skoncovat se životem a jen Antonyho návrat ji v tom může zabránit. Rodinný majetek se má podle závěti už brzy začít rozdělovat... (dopitak)
(více)Videa (1)
Recenze (17)
Opět jeden film, který nemá s kategorií horor nic společného. Ovšem jako rodinné drama s přesahy do thrileru nemá skoro chybu. Sledujeme rodinku Ashbyů s odměřenou snobskou tetou Harriet, bláznivou Eleanor, která vidí a slyší co ostatní ne a floutkem, opilcem hajzlíkem Simonem, který se třepe na rodinné dědictví. Když se vrátí nečekaně Tony, který měl být mrtvý, začnou se klidné rodinné vody proklatě čeřit, objevují se rodinná tajemství a postavy odkrývají své konstlive ve skříni. Je to sice z principu trochu nuda (tyhle rodinné filmy moc nemusím), ovšem skvělé herecké výkony v čele s Oliverem Reedem z toho dělají snesitelnou a ve finále parádní podívanou. ()
„Paranoiac“ je rozhodně horor, který stojí za to si připomínat. Jeho atmosféra je nesmírně hutná, a to i proto, že zde nejsou scény navíc. Celou dobu máte pocit, že všechno, co sledujete, je naprosto nezbytné pro to, aby bylo možné dosáhnout požadovaného cíle, tedy vyvrcholení v těch naprosto finálních minutách. Ano, asi začnete tušit trochu dříve, kdo je vrahem, ale to v tomhle případě vůbec nevadí. Skvělý, atmosférický horor s menším množstvím postav a na malém prostoru, na který dnešní filmaři mnohdy vůbec nedosáhnou. ()
Typický "hammerák", v tomto prípade nie gotický horor, ale thriller/dráma so súčasnosti. Vypointovaný príbeh z prostredia bohatšej famílie a psychopatickými sklonmi aj vdaka vhodne zvolenej stopáže nenudí, práve naopak, postupne k záveru pekne graduje. O. Reed už v mladosti dokazoval, že je talent, a záporné role mu skvele sedia. Ani táto rola nie je výnimkou. Hodnotenie: 70% ()
Hammer. Zvratů víc než u Hitchcocka, každou chvíli nečekaný obrat - a to jsem si na začátku říkal, že rozklíčovat tenhle film by nemělo být tak těžké. Chyba lávky, bylo to přece jen složitější. No jo, na začátku jsem chyboval v ledasčem - třeba se mi zdálo, že na to, že jde o film od Hammeru, nějak snímku chybí atmosféra. Pak utíkala minuta za minutou a já se nořil do příběhu jedné nešťastné rodiny, kde každý je nějakým způsobem divný, abych nakonec zjistil, že atmosféra je tak hutná, že by se dala krájet, vyklubal se z toho hodně solidní psychothriller s hororovými prvky a gradoval až do působivého závěru. Pochvalu si zaslouží herci, snad všichno, kdo jsou pro příběh nějak důležití: Alexander Davion jako znovunalezený Tony má takovou tu slušňáckou vizáž, za níž se může něco skrývat, a vypadá jako Norman Bates; Sheila Burrellová coby odměřená tetička Harriet taky nezklamala a Janette Scottová snad ani neumí být jiná než roztomilá. Všechny ale zastíní Oliver Reed, kterému podobné role sedí daleko víc než ti ultra kladní hrdinové, v nichž si vůbec není tolik jistý a bývá nepřesvědčivý. Tady je jeho opilý magor Simon brilantní a uzurpuje si pozornost v každé scéně, kde vystupuje. Dobře napsaný i zrežírovaný snímek přináší několik skutečně působivých scén - ať už je to auto na útesech, nebo šílenec s hákem ve strašidelné kapli za doprovodu dunivé varhanní hudby. Vřele doporučuju, zdejších 76 procent je naprosto zasloužených, kladiváři se vytáhli a znovu nastolili základní otázku: Kdepak asi začíná hranice šílenství...? ()
Na zaciatku som mal pocit, ze pojde iba o menej sofistikovanu verziu Diabolique. Tvorcovia vsa vytahovali jeden prijemny zvrat za druhym a nakoniec som vazne netusil ako to skonci.Velmi pekne zamotana a Oliverom Reedom skvele zahrana zalezitost. A mam pocit, ze zapletka sluzila ako zaklad pre prvu celovecernu Adamsovu rodinu. Skoda prepaleneho zaveru. Silnych 7/10 ()
Reklama