• IvonaK
    ****

    Kéž by to tak fungovalo i v reálném životě. Protože jakmile by se obyčejná dívka stala filmovou hvězdou, tak nějákého obyčejného kuchtíka by poslala k vodě. To je hlavně vidět u těch českých miss. Má třeba přítele, ale jakmile soutěž vyhraje a dostane se do vyšší společnosti, tak si raz dva nabrnkne nějákého bohatého hokejistu a na svého přítele co je třeba automechanikem už si ani nevzpomene.(28.5.2019)

  • Mariin

    Dobový pohled (1937): Film bez nároků na uměleckou hodnotu, některé dobré morální prvky. Umělecky vyspělejší diváci nebudou spokojeni.(26.1.2009)

  • NinadeL
    ***

    V dnešním pohledu na Kariéru matky Lízalky chybí především fakt, že i tento film vychází z populárního románu, který nejprve vyšel časopisecky. Samozřejmě na stránkách Hvězdy československých paní a dívek v roce 1935 (ve stejném roce vyšlo i knižní vydání), tedy v době, kdy se chystal jiný velký hit, Světlo jeho očí. Andersův humoristický románek z periferie si vysloužil smíšené reakce, pozitivní převažovaly, ty negativní se obávaly vlivu řeči periferie v tištěné podobě na čtenářky. To si vysloužilo samostatný článek Matka Lízalka na pravopisném soudu, ve kterém redakce časopisu musela vysvětlit podstatu a důležitost zachovaní nespisovné řeči. Pokud tedy máte i dnes chuť se zabývat lidem z periferie a jeho sny o filmovém plátně, neváhejte. Protože tolika odkazy na Garbo, Dietrich, Gabla nebo Pickfordku nehýří jiný český film. A věřte, že v Andersově textu je jich ještě více a nechybí ani hvězdy naše.(13.6.2020)

  • troufalka
    ***

    Byť nejde o žádné veledílo, dokáže krásně pohladit na duši. Duo Nedošínská/Pištěk mě spolehlivě dostalo.(7.12.2017)

  • Marthos
    ***

    Neslavná sláva. Cesta na výsluní, kterou mezi vábivá světla filmových reflektorů a mezi ty, kdož žijí na vysoké noze absolvuje veskrze naivní proletářská dceruška, nakonec skončí ve jménu zdravého rozumu – tedy tam, kde začala. Andersův ryze nenáročný románek se ovšem stal vhodnou (a nutnou) náplastí pro komerčního radu dr. Jana Reitera, který nutně potřeboval vyrovnat ztráty, do nichž ho dostal komerčně neúspěšný film Harmonika. A přestože má Matka Lízalka k dokonalosti daleko a v lecčems je už spíš úsměvná než zábavná, uchovává pro současného diváka, hledícího na svět před pětasedmdesáti, osmdesáti lety poučenýma očima, výrazné principy prvorepublikové humanity a dává jasně na srozuměnou, že kdo míří vysoko, padá nízko.(3.10.2008)