Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V této dramatické mozaice podle románu egyptského spisovatele Nadžíba Mahfúze sledujeme osudy několika obyvatel na předměstí Mexico City. Jednotlivé příběhy hlavních postav jsou představovány postupně - Rutilio, majitel místního baru, zasloužilý otec rodiny, který ve svých padesáti letech objeví své homosexuální sklony; Susanita, stárnoucí slečna, majitelka nájemního domu, která stále čeká na toho pravého; Alma, místní kráska, která má problémy s drogami a prostitucí; její matka, která se živí vykládáním karet a mnoho dalších. Film je jedním z nejoceňovanějších mexických filmů vůbec, posbíral mnoho domácích i mezinárodních cen. (xjane)

(více)

Recenze (40)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pokud národní mexická kinematografie adaptuje román egyptského spisovatele Nagíba Mahfúze, nositele Nobelovy ceny za literaturu, a u nás je vnímán především jako film, který vystřelil Salmu Hayek do hvězdných výšin, je poněkud pokrytecké předstírat, že takový projekt je nám kulturně dostatečně srozumitelný. Protože není. Román Zuqâq al-Midaq (1947) nikdy česky nevyšel, tudíž o tom, jak se povedlo převést reálie z arabského světa na mexické předměstí, můžeme jen cosi předpokládat. Výsledná recepce pak jen sleduje snahu vhodně reagovat na film, který byl úspěšný na festivalech. Všechno je jen iluze, stejně jako přání ovdovělé paní domácí znovu se provdat. ()

Toj 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsem vidět fakt nepotřeboval... Jediné, co tohle nějakým způsobem odděluje od naprosto nezajímavého filmu, který se povrchně dotýká některých témat (homesexualita, prostituce, finanční bída, věkové rozdíly, stáří..), je lehce mozaikovita struktura filmu... Ale co si budeme povídat - rozdělit film do čtyř částí, které se prolínají, ale vlastně nijak nezatřesou s jednoduchou chronologickou narací jednoho jednoduchého děje a několika málo dějů okrajových, není zas takové umění... Motivace postav je nejasná, ale ne takovým tim způsobem, že bych měl chuť pátrat a pronikat do hloubky, ale spíš se mi chce jenom nadávat na konstruovanost... Konec je podle mě totálně stupidní a dává tušit, že film skutečně v sobě mnohé neskrýval... Z mého pohledu se jedná o velmi konvenční a nezajímavý film... ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Silně přeceňovaný mexický zástupce, který se nechce tvářit jako laciná epizoda z otravné telenovely. Jenže nejednou k takové sklouzává. Chyběly mi pořádné emoce, i propracovanější dramatická linka. V mexické mozaice se vystřídá několik méně či více zajímavých postav, které neustále něco hledají a v něčem tápou, ale v drtivé většině padají na hubu. Stárnoucí panna Susanita lásku, majitel baru Rutilio vlastní orientaci, snílek Abel svou ztracenou milou, José Luis zase pořádné děvky.. Neúnosná stopáž, podivné chování některých postav, přepjaté herectví i naprosto nevěrohodné kroky hlavní hrdinky (jinak krásné Salmy Hayek). Takhle si opravdu nepředstavuji příběh, ve kterém se odehrává skutečný život. *** a víc ani ránu!! ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Má to všetky znaky typickej mexickej telenovely - od komplikovaných príbehov o nešťastnej láske, cez chovanie sa postáv až po hrozné herecké výkony a nepridáva tomu ani dabing. Miestami to naozaj vyzerá na hodnotnú drámu, no vždy sa tam po čase objaví niečo, čo to zhodí na úroveň telenovely. Takže priemer. ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Podruhé je stejně dobrý jako poprvé... kam se hrabe Almodovar v zfilmovávání neuvěřitelných příběhů uvěřitelně, ... to ostatně jde mexičanům skvěle (amores peros) - nahustit tolik zajímavých dějů do jednoho filmu,všechny propojit, až je to nepravděpodobné a přitom pravděpodobné jak jen to jde, to vše obalit opravdu "zázračnou" atmosférou, která možná pramení z konfrontace naivnosti a iluzí lásky s morbidností a špínou života. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • Film byl natočený podle stejnojmenného románu (1947) nositele Nobelovy ceny Nadžíba Mahfúze. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama