Režie:
Rafael LewandowskiKamera:
Piotr RosołowskiHudba:
Jérôme RebotierHrají:
Borys Szyc, Marian Dziędziel, Magdalena Czerwińska, Wojciech Pszoniak, Sławomir Orzechowski, Bartłomiej Topa, Jerzy Janeczek, Krystyna Wiśniewska (více)Obsahy(2)
Pawel nedávno dosáhnul 30 let a žije se svým otcem Zygmundem. Společně dováží second-handové zboží ze severu Francie na jih Polska. Na zpáteční cestě z jedné z „obchodních cest“ je Pawel šokován odhalením fotografie svého otce na přebalu polských bulvárních novin. Vedle jeho jména je titulek „zrádce“. Zygmund, hrdina v boji proti totalitě a uznávaný člen pracovního hnutí „Solidarnosc“ z 80. let, je nyní náhle obviněn, že byl tajným informátorem komunistického režimu s krycím jménem KRTEK. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (20)
Krtek ,který byl na můj vkus zakopanej hluboko v zemi. Drama, kde hrají prim dva hlavní herci na které se prostě dobře kouká a snímek nijak nedramatizuje nemožné.Bohužel se v tomhle snímek spíše sune a nenabídne nic moc.Prostě jen čekáte,kdy syn Pavlík najednou těm pomluvám na svého otce začne více věřit a tím spadla opona.Pak už jen běžná formalita vydírání,ale to už máme v samotném konci.Žádná hitparáda to není.Sleduje se to dobře,ale absolutně nic moc svěžího do "komoušského" spektra nepřinese a do toho rodinného to velký dráma taky ne.55% ()
Vždycky jsem rád, když se organizátorům nějakého festivalu podaří do Prahy přitáhnout režiséra nebo jiného tvůrce filmu. Lidem co připravovali festival 3Kino patří díky nejen za kvalitní programovou dramaturgii, ale i za dovlečení Rafeala do kina. Velmi sympatický režisér se po projekci rozpovídal a určitě mu dávám za pravdu, že na filmu je poznat, že ho dělali francouzsko - polský oči. K samotnýmu filmu mám jednu výtku, nelíbila se mě závěrečná scéna, rozumím tomu, že asi byla potřeba, ale nehodila se mě do zbytku filmu. Příběh je postaven na vztahu otce se synem do kterýho se promítá nedávná komunistická minulost Polska. Film nežaluje jednotlivce, ale systém a díky kvalitním hereckým výkonům, dobré kameře a ano Rafaele i dobré režii, to dělá celkem dobře. ()
Poláci opět vrací úder naprosto bezprecedentním příkladem kvalitní filmařiny, která se sice tváří na špionážní thriller, ale během sledování pochopíte, že jde o hodně slušné rodinné drama. Celý film jsem žil v napětí, co se z postavy Mariana Dziędziela vyloupne a jsem hrozně rád, že jsem si na to hodinu po půlnoci počkal. Krycí jméno Krtek vzorově představuje současné polské stigma, které nám je tak moc blízké, jako je samotné Polsko. Tudíž hodně. A i proto filmu dávám slušné čtyři hvězdy, které dokazují, jak dobře na tom polská kinematografie v dnešní době je. ()
Poláci mají v poslední době dobrý koule, a uměj točit. Nejen film. Ale i pivo. A tenhle film, je natočenej jako dost dobrý pivo. Ne že by mě vyloženě bavil. Ale je prostě dobrej. Jako jsou dobrý polky. Asi. Nebo cikánky. Jako černý. Ne že by polky byly černý. Černý jsou vzrušující. Uměj zahřát. A tenhle film zahřál. Vy jste neměli cikánku ? Ani jinou Černou ? No doprdele..Tak to asi nevíte co mám na mysli.. ()
Až zas bude Hřebejk točit o české minulosti, ať si pustí tenhle film o vině a nejistotě, minulosti ovlivňující současnost. Jednoduše, drsně, jasně. Uvěřitelně. Postavy nejsou žádná paka jako z českých filmů, není nutné si vypomáhat emigrantem a rvát sem kulervoucí scény z Národního muzea. Syrové a prosté drama, založené na vztazích, uvěřitelných charakterech, prokreslenosti postav i prostředí a na tématu samotném, pojatém z vnitřního pohledu hrdinů. K tomu přispívá i minimalistická hudba a nevtíravá kamera, která dovedně využívá zimní exteriéry. Poláci prostě tu filmařinu umí. ()
Reklama