poster

Holy Motors

  • Francie

    Holy Motors

  • Německo

    Holy Motors

  • Slovensko

    Holy Motors

  • Kanada

    Holy Motors

  • Nizozemsko

    Holy Motors

  • USA

    Holy Motors

  • Irsko

    Holy Motors

  • Austrálie

    Holy Motors

  • Velká Británie

    Holy Motors

Drama / Fantasy / Komedie

Francie / Německo, 2012, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Johny_fork
    ****

    Mám pochopení pro rozporuplné hodnocení Caraxova filmu, jelikož tohle není dílko, které bych promítnul v sobotu večer svým rodičům. Holy Motors je určen divákům, kteří nemají problém s tím, vítězí-li forma nad obsahem, divákům, kteří rádi přistoupí na režisérovu hru a budou pátrat po důvodech a smyslu jeho obrazů. Pro mě je snímek poctou herectví jako takovému a zároveň pocta samotnému lidskému bytí, kde všichni hrajeme své role v neustále se opakujícím cyklu dne, života, životů, role, jež jsou řízeny pomyslnými božími motory. "Kamery se staly tak malými, že nejsou vidět."(16.12.2012)

  • garmon
    ****

    Až do půlky je v tom znát nově objevená linie Cremaster 3 a vůbec Matthew Barney... Jen bez té okaté zednářskosti a ve svižnějším, stále lehce reklamním tempu. Pak už se to nese v epice podobné Mauvais sang. A PS: je fajn, že tu pro mě někdo jako uživatel verbal poodhalil "existenci vysoce umístěných homoentit", a stanovil, že o velikosti díla by měl rozhodnout "zdravý, heterosexuální divák". Dodal bych, že ten divák by měl být blond - to se vyplácelo už v himmlerovské eugenice...(17.3.2015)

  • salalala
    ***

    Hodně zvláštní film a jednoznačně bizzare roku. Carax je výborný režisér, to je asi jediné, na čem se diváci shodnou. Obrazová kompozice i barevné cítění je fantastické a na některé scény je radost se dívat. Tím to ale asi končí. Pak se začínají názory diametrálně lišit a mám dojem, že o to jde. Holy Motors nepochybně smysl má, nemyslím si, že Carax by ten film natočil jen tak, problém je ho rozklíčovat. Má to být satira na společnost? Má to být drama? Nebo snad podobenství? Těžko říct a možné je asi cokoli. Lavant tu jednoznačně kraluje a celý film je jeho, všechny role si užívá a odvádí opravdu prvotřídní výkon. Ostatní jsou jen do počtu, i když třeba Kylie Minogue nebo Eva Mendes potěší a příjemně překvapí. Jinak ale jde o skutečně zvláštní zážitek, který někomu bude lézt extrémně na nervy, druhý u něj bude chrochtat blahem. Já jsem rozpolcený, proto musím zůstat na třech hvězdách, protože tu jsou momenty, které se mi hodně líbily (kráska a zvíře, žebračka), na druhou stranu tu jsou chvíle, které šly mimo mě (úplný konec s opicemi a mluvícími auty, umírající stařík). Dávám 50% s tím, že kdybych se na to ještě někdy podíval, můžu klidně přidat, nebo ubrat.(22.11.2012)

  • Crawler-D
    **

    Totální vyšinutí z vazby klasického filmového diskursu, které připomíná ledabylé přepínání televizních programů. Člověk se zastaví u jednoho kanálu a sleduje dění bez znalostí kontextu - začátku i konce. Takový obraz vytváří Holy Motors, když jednotlivé nápady rámuje tajemnými herci projíždějícími po městě v bílých limuzínách. Jsou to snad boží vyslanci? Nebo jsou to nadlidské persóny, které zajišťují extatické dění v mrtvém, vyprázdněném a laxním světě? Fakt, že se avantgardně vzpírá nějaké interpretaci, mi nedovoluje pocítit náklonnost k filmu. Jako dílo, které vypovídá o hraní rolí, je příliš svobodomyslné a nespoutané a bez jistot. Zdánlivá nedomyšlenost se má stát hybnou silou ve snaze pohnout myslí a zájmem otupělého diváka, pro kterého je krásou anorektická, odhalená a vystylovaná modelka, který sobecky přehlíží chudobu, který nezvládá rodinný život, který by místo řešení problémů zabíjel atd. Kdo chce, najde si své (krom uniformity).(4.8.2013)

  • CBD
    ****

    Některé filmy po vás vyžadují, abyste jim dali čas. Čas k tomu, abyste se zbavili počátečního pocitu nepochopení a rozladění. Čas k tomu, abyste je s nutným odstupem docenili. Já osobně do této kategorie řadím Holy Motors. Dnes už na tuhle francouzskou bizardnost par exelance vnímám jako jeden z nejlepších filmů festivalu.(8.8.2012)

  • - Hudba, která doprovází vynoření M. Merde (Denis Lavant) z kanálu, je slavné téma z japonského filmu Godzilla (1954), což samozřejmě odkazuje na jistý význam možných dopadů lidské civilizace. (Aelita)

  • - Roli "šéfa" s mateřským znamínkem na obličeji měl původně místo Michela Piccoliho ztvárnit sám režisér Leos Carax. Když od toho upustil, chtěl, aby Michel Piccoli v titulcích vystupoval pod pseudonymem Marcel Tendrolo, což se však dozvěděla média, a tak k tomu nedošlo. (JoranProvenzano)

  • - Film obsahuje mezihru – Intermezzo nebo Entracte, kdy Oscar (Denis Lavant) hraje na harmoniku v prázdném chrámu a postupně se k němu přidávají další hudebníci. Je to odkaz na slavný němý avantgardní dadaistický film Reného Claira Mezihra (1924), který byl samotný natočen jako mezihra baletu Erika Satieho "Relȃche", což znamená "Představení zrušeno". (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace