poster

Holy Motors

  • Francie

    Holy Motors

  • Německo

    Holy Motors

  • Slovensko

    Holy Motors

  • Velká Británie

    Holy Motors

Drama / Fantasy / Komedie

Francie / Německo, 2012, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    ****

    Film, o kterém více než o jakémkoliv jiném platí, že krása je v očích pozorovatele. Nenabízí totiž jasný příběh, nemá jednoznačné vyznění. Nevím, jestli to měla být komedie, drama, psychologický film, satira nebo cokoliv jiného. Nevím, jestli to byla ukázka krize osobnosti, kdy se člověk vzdaluje své vlastní identitě; milostný příběh zaměřený na to, jak přemíra práce ničí vztahy; snaha představit divákovi rozmanitost Paříže a lidských osudů v ní; metafora na to, jak člověk nezná lidi žijící kolem něj; film o touze člověka žít vícero lidských osudů; náhled na to, jak rozdílný mohl být náš život, kdybychom se vydali v nějakém okamžiku jinou cestou; výpověď toho, co stojí člověka být hercem; zdůraznění psychologického tvrzení, podle kterého každý člověk v každém dni, s ohledem na své okolí v daném okamžiku, hraje rozdílné role; sen, který se člověku zdá za jednu noc... Vlastně jsem měla pocit, že sleduju dvouhodinový showreel Denise Levanta. Ale nesmírně krásně natočený a tak zvláštním působem poutavý, že ho už teď chci vidět znovu. Poznámka: S odstupem času musím říct, že jsou Holy Motors snímkem, ke kterému se myšlenkami vracím více než 95 % filmů viděných za poslední rok. Což jejich kvalitu, myslím, jen potvrzuje. [47th Karlovy Vary International Film Festival](4.7.2012)

  • eurika
    *****

    Caraxov bizarný svet ma naplno pohltil. No a raz už muselo prísť aj to, že Monsieur Merde sa vráti späť! (kto videl Tokio!, dobre vie o čom hovorím). Je fakt smutné, ak niekto tvrdí, že jediná zaujímavá a dobrá vec na Holy Motors je Eva Mendes. (??). To snáď nie! A Lavant je potom asi celý čas neviditeľný. No nech si už hovorí kto chce, čo chce, Holy Motors (spolu s The Master a Post Tenebras Lux) jednoznačne patrí medzi tohtoročné naj. Kiež by bolo takých čo najviac.(10.12.2012)

  • Aelita
    ****

    Holy Motors, Hol(l)y Wood, Holy Heaven, Holy Hell ... Věčně živý sen a věčná Božská tragikomedie. Holy Motors jako čistá symbolika života člověka, jenž hraje různé životní role na prknech, která znamenají svět, a poslední dobou se cítí být unavený, možná spíše vyčerpaný, vyhořelý, nebo přesněji postrádá pocit přítomnosti boha-svědka-diváka, pro kterého stojí za to hrát i tragédie, i komedie. Pořád to ale je čistě symbolický, vykalkulovaný, skoro studený a právě takový ... intelektuálně (ne)zaujatý příběh. A teprve ten konec, ta scéna ve vlastním domě pozdě večer po práci u okna a s ženou a dítětem, ta šílená smutná osamělost, bezvýchodnost a přitom smířenost a odevzdanost a přece přesto lidská láska, pokud je láska milovat svůj druh jako zvíře zvířata, ačkoliv víme a sníme o božství a o tom, aby nás ten Divák pochválil a přijal k sobě nebo spíše zprostil té dlouhé vícerole, krátce řečeno teprve ten závěr, znásobený dialogem nebeských limuzín, mne přelomil do emoční citové roviny. Jednoduše řečeno, sama jsem začala cítit tu únavu a smutek a osamělost a dálku Dokonalosti, abych neřekla Boha, s kterým jsem ve při.(30.1.2013)

  • Radko
    ***

    Poznámka k tejto časti gudualinovho komentára: "Tenhle film můžete buď milovat, nebo nenávidět - nic mezi tím. Ti, co dávají alibisticky 3*, obelhávají buď sebe nebo ty druhé. ". Lenže, čo ak mám z filmu práve len priemerný pocit ? Na úžasnú prvú polovicu nadväzuje akási romantická linka s príšernou pesničkou na streche ošarpaného obchodného domu s lacným posolstvom o stratenom dobrodružstve lásky, oddaniu sa prežívania naozajstných citov a ich uprednosťovaní pred zničujúcim kolobehom práce a nasadzovania si rôznych masiek v záujme udržania sa na mieste (samo) živiteľa rodiny. V kontexte diela, snažiaceho sa postihnúť zmätený dnešok v komplexnosti jeho plytkosti a dočasnosti, mi táto časť nechýbala a spolu s niekoľkými nadbytočne predlžovanými momentami - ničnehovoriacimi kudrlinkami umenia pre umenie dávam filmu hodnotenie zodpovedajúce čistému priemeru. Nie je to alibizmus, sebaklam ani zámerné klamanie iných - len pocit z videného.(23.2.2013)

  • Philcze
    ****

    Až do poloviny naprosto dokonalá dramedie plná svěžích bizarních výjevů a skvělého proměnlivého herectví Denise Lavanta. Od vynikajícího intermezza už však jen fádní, a především nudná exhibice, která recykluje svůj vlastní koncept až na dřeň. Je to obrovská škoda, zvlášť, když má ten film velmi funkční a relativně srozumitelnou myšlenku a netrpí ani příznaky tvůrčí onanie. Zkrátka je to jen od půlky docela nuda, a to jsem od festivalového WTF roku 2012 tedy doopravdy nečekal. UPDATE o měsíc později: Z Holy Motors mi v paměti po měsíci zůstalo jen to nejlepší a retrospektivně i části, které nenadchly, působí alespoň velmi zajímavým dojmem. Hvězda nahoru a nemůžu se dočkat až to uvidím podruhé. Recenze zde 75% (KVIFF 2012)(4.7.2012)

  • - Scéna s těly Oscara (Denis Lavant) a Kay M (Eva Mendes) pokrytými sensory bývá vysvětlována jako podobenství moderního člověka zmítajícího se ne v soukolí stroje jako Charlie Chaplin ve filmu Moderní doba (1936), ale závitech neviditelného webu. (JoranProvenzano)

  • - Leos Carax si všiml, jak často jsou limuzíny využívány při svatbách a komentoval to slovy: "Jsou zastaralé jako staré futuristické hračky z minulosti. Myslím si, že symbolizují konec jedné éry, éry velikých viditelných strojů." (JoranProvenzano)

  • - Úvodní scéna filmu je inspirována příběhem E. T. A. Hoffmanna o muži, který ve svém pokoji objevil tajné dveře vedoucí do opery. Postavu ztvárnil sám režisér Leos Carax. (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace