poster

Holy Motors

  • Francie

    Holy Motors

  • Německo

    Holy Motors

  • Slovensko

    Holy Motors

  • Kanada

    Holy Motors

  • USA

    Holy Motors

  • Irsko

    Holy Motors

  • Austrálie

    Holy Motors

  • Velká Británie

    Holy Motors

Drama / Fantasy / Komedie

Francie / Německo, 2012, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hous.enka
    **

    Souhlasím s tím, že Leos Carax nedělal nic jiného, než že uplynulé desetiletí chodil hodně do kina. Jak jinak by totiž mohl natočit něco tak... hmmm... divácky neatraktivního, nekoukatelného, ač se ve filmu objeví vše, co má současný divák rád (fantasy skřítek, umírání různých lidí, tajemní řidiči, tajemná auta, podivné děti, krásná Eva Mendes nebo erekce Denise Lavanta, eh, ne, ta už tam být nemusela). V průběhu promítání z kina odcházeli lidé, nejvíc jich odešlo během intermezza. Takže pokud budete chtít odejít, odejděte zhruba po hodině filmu, je to ten nejvhodnější okamžik. My zůstaly...(30.4.2015)

  • MontyBrogan
    ****

    Človek hrá jednoducho v živote rôzne role. Či už sa mu to páči, alebo nie. Niekedy menej logické, inokedy viac. Niekto prezlieka kabáty len zriedka, druhý sa tým doslova živí. A natočiť o tom takúto absurdnú drámu je skvelý nápad. No snažiť sa ju ohodnotiť mi príde podobne zvláštne, ako sa na ňu (ne)pozerať. Nakoniec som to však urobil aj tak. Nech ma čsfd, spolu s ostatnými stránkami, ktoré mám vedľa seba v záložkách, kľudne zato poohovára niekde na pozadí... P.S.: Nepáčil sa mi len ten erotický tanec v svetielkujúcom latexe a opice na konci. Moc doslovné! Ostatné časti filmu by som si naopak pozrel kedykoľvek znovu.(12.1.2015)

  • salalala
    ***

    Hodně zvláštní film a jednoznačně bizzare roku. Carax je výborný režisér, to je asi jediné, na čem se diváci shodnou. Obrazová kompozice i barevné cítění je fantastické a na některé scény je radost se dívat. Tím to ale asi končí. Pak se začínají názory diametrálně lišit a mám dojem, že o to jde. Holy Motors nepochybně smysl má, nemyslím si, že Carax by ten film natočil jen tak, problém je ho rozklíčovat. Má to být satira na společnost? Má to být drama? Nebo snad podobenství? Těžko říct a možné je asi cokoli. Lavant tu jednoznačně kraluje a celý film je jeho, všechny role si užívá a odvádí opravdu prvotřídní výkon. Ostatní jsou jen do počtu, i když třeba Kylie Minogue nebo Eva Mendes potěší a příjemně překvapí. Jinak ale jde o skutečně zvláštní zážitek, který někomu bude lézt extrémně na nervy, druhý u něj bude chrochtat blahem. Já jsem rozpolcený, proto musím zůstat na třech hvězdách, protože tu jsou momenty, které se mi hodně líbily (kráska a zvíře, žebračka), na druhou stranu tu jsou chvíle, které šly mimo mě (úplný konec s opicemi a mluvícími auty, umírající stařík). Dávám 50% s tím, že kdybych se na to ještě někdy podíval, můžu klidně přidat, nebo ubrat.(22.11.2012)

  • Matty
    *****

    „Weird … so weird.“ Hlavním předpokladem k pochopení Holy Motors je láska k pohyblivým obrázkům a ochota nechat se překvapovat a žasnout. Caraxův film o filmech (a pohybu jako takovém), hercích (kteří nikdy nemohou zcela opustit roli) a divácích (kteří jsou v digitální éře se všudypřítomnými kamerami vlastně také herci) začíná momentem, kdy byl statický obraz poprvé rozhýbán (Étienne-Jules Marey). Následně v anti-narativní sérii epizod propojených panem Oscarem (rodné jméno Caraxe zní Alexandre Oscar Dupont) coby zosobněním onoho pohybu (rozhodně má své opodstatnění, že jej hraje jeden z pohybově nejnadanějších herců současnosti) a médiem zprostředkovávajícím významy (jeho proměny jsou zároveň proměnami kinematografu jako takového) nabízí průřez filmovými dějinami a žánry. Sociální drama, anarchistická komedie (taky vám Lavantův skřet připomněl Chaplina?), gangsterka, muzikál, melodrama... Těžištěm Caraxových filmů byly vždy více jiné filmy než realita. Zde tento přístup povýšil na hlavní princip vyprávění. Film poskládaný ze situací známých z jiných filmů a tím zároveň provádějící dekonstrukci filmového vyprávění. Oproti mnoha svým kolegům píšícím milostné dopisy kinematografii Carax nicméně odmítá být sentimentální a dojímat se nad tím, že filmy a diváci už nejsou jako dřív. Jeho cesta do hlubin jedné pařížské noci (kterou řídí dáma nesoucí jméno slavného francouzského prozaika - Céline) je podvratná, drzá a potměšilá, jak každému musí dojít nejpozději během předposlední scény návratu k „rodině“ (a evolučním počátkům nikoliv filmu, nýbrž člověka - jedno nemůže existovat bez druhého). Krása a (po)divnost jsou si rovny. Carax neoplakává konec filmu, přemýšlí nad jeho možným znovuzrozením. Film chápe jako kolektivní sen (v jednom z prvních záběrů vidíme sál plný spících diváků). Jako milostný vztah (když milenci v jedné z posledních epizod mluví o tom, že jim zbývá 30 minut, jde zároveň o čas zbývající do konce Holy Motors). Jako život (všichni jsme součtem filmů, které jsme viděli). Život skrze filmy. Kde není filmů, zbývá jenom smrt. P. S.: Holy Motors jsou zároveň cenným výchovným materiálem. Ve skřetím segmentu ukazují jedinou přiměřenou reakci na člověka dělajícího s oblibou svými prsty „vzdušné uvozovky“. 90% Zajímavé komentáře: FlyBoy, Hortensia, Aelita, noriaki, zencitizen(23.3.2018)

  • Jufonka
    *

    [47th KVIFF 2012] Ne, ne, ne! Tohle prostě NE. I když to mělo skvělou hudbu, skvělý záběry, skvělý prostředí a skvělej hereckej výkon Denise Lavanta, tak prostě nemůžu dát víc než 1 hvězdu. Mě prostě nebaví filmy, který jsou BEZE SMYSLU. A to byl tenhle naprosto - úplně - nejvíc. Já prostě nerozumím tomu, že když už se za natočení tohodle snímku očividně utratilo celkem dost peněz, tak proč tomu nedali alespoň nějaký základní řešení. To už ani nejsou puzzle různých scén, který by se daly nějak - ač náročně - poskládat. Nezbejvá než kroutit 115 minut hlavou a doufat, že aspoň na závěr přijde nějaká třeba jen trochu vysvětlující scéna. Ale místa toho jsou na závěr mluvící auta, hmm, fajn, haha, ale mě to možná spíš naštvalo než pobavilo. Co se mi líbilo: Scéna Denise jakožto vylezlého mrtvého z hrobu, který unese modelku. Skvělý masky a oblečení, to nemělo chybu. A vlastně většina scén byla obrazově opravdu lahoda. Jenže k čemu to je? To má jako stačit? Pfff.... to vážně ne. Dobrej apríl.(12.7.2012)

  • - Titulní píseň filmu „Who Were We“ Kylie Minogue napsal spolu s Neilem Hannonem sám režisér Leos Carax. (JoranProvenzano)

  • - Leos Carax prohlásil, že kdyby Denis Lavant hlavní roli ve filmu odmítl, nabídl by ji Lonu Chaneymu, Charliemu Chaplinovi, Peteru Lorremu nebo Michelu Simonovi, z nichž však v té době již desítky let nikdo nežil. (JoranProvenzano)

  • - Leos Carax si všiml, jak často jsou limuzíny využívány při svatbách a komentoval to slovy: "Jsou zastaralé jako staré futuristické hračky z minulosti. Myslím si, že symbolizují konec jedné éry, éry velikých viditelných strojů." (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace