poster

Holy Motors

  • Francie

    Holy Motors

  • Německo

    Holy Motors

  • Slovensko

    Holy Motors

  • Kanada

    Holy Motors

  • USA

    Holy Motors

  • Austrálie

    Holy Motors

  • Velká Británie

    Holy Motors

Drama / Fantasy / Komedie

Francie / Německo, 2012, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    *****

    Blouznivě fantaskní óda na odosobnělost i procítěnost kinematografie a především hereckou všestrannost Denise Lavanta. Leos Carax jako by si prostřednictvím epizodické struktury "Holy Motors" splňoval sny co se týče natáčení konkrétních bizarních sekvencí se svými oblíbenými aktéry ve fotogenických či ikonických prostředích francouzské metropole. Při tom skládá melancholickou poctu herectví coby profesi proměny, při níž se původní osobnost herce rozplyne v cizí identitě, potažmo ukazuje otroctví člověka ve virtuálním světě předdefinovaných rolí, kde se i limuzíny obávají o svůj osud.(23.6.2012)

  • easaque
    ***

    hodně zvláštní a kontroverzní film, který není rozhodně určen pro každého, tak se vůbec nedivím velmi rozporuplným hodnocením a komentářům. Sice filmu chybí příběh a nebo jsem ho nepochopil a je postaven spíš na symbolech, metaforách, abstraktních obrazech a z nich vyvolávaných emocí. Vizuálně je hodně na výši nejen originalitou, ale i estetikou. Pro mě zobrazuje velké divadlo světa, v kterém lidi hrají různé role až se časem v tom všem ztratí. Ještě jsem to úplně nezpracoval a zatím dávám velmi silné 3 hvězdy. [ PŘÍBĚH: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1 /// ART: 2 /// STYL: 3 /// CASTING: 3 (3*MAX) ](3.2.2013)

  • Crawler-D
    **

    Totální vyšinutí z vazby klasického filmového diskursu, které připomíná ledabylé přepínání televizních programů. Člověk se zastaví u jednoho kanálu a sleduje dění bez znalostí kontextu - začátku i konce. Takový obraz vytváří Holy Motors, když jednotlivé nápady rámuje tajemnými herci projíždějícími po městě v bílých limuzínách. Jsou to snad boží vyslanci? Nebo jsou to nadlidské persóny, které zajišťují extatické dění v mrtvém, vyprázdněném a laxním světě? Fakt, že se avantgardně vzpírá nějaké interpretaci, mi nedovoluje pocítit náklonnost k filmu. Jako dílo, které vypovídá o hraní rolí, je příliš svobodomyslné a nespoutané a bez jistot. Zdánlivá nedomyšlenost se má stát hybnou silou ve snaze pohnout myslí a zájmem otupělého diváka, pro kterého je krásou anorektická, odhalená a vystylovaná modelka, který sobecky přehlíží chudobu, který nezvládá rodinný život, který by místo řešení problémů zabíjel atd. Kdo chce, najde si své (krom uniformity).(4.8.2013)

  • hous.enka
    **

    Souhlasím s tím, že Leos Carax nedělal nic jiného, než že uplynulé desetiletí chodil hodně do kina. Jak jinak by totiž mohl natočit něco tak... hmmm... divácky neatraktivního, nekoukatelného, ač se ve filmu objeví vše, co má současný divák rád (fantasy skřítek, umírání různých lidí, tajemní řidiči, tajemná auta, podivné děti, krásná Eva Mendes nebo erekce Denise Lavanta, eh, ne, ta už tam být nemusela). V průběhu promítání z kina odcházeli lidé, nejvíc jich odešlo během intermezza. Takže pokud budete chtít odejít, odejděte zhruba po hodině filmu, je to ten nejvhodnější okamžik. My zůstaly...(30.4.2015)

  • mat.ilda
    *

    Pokoušet géniovy předchozí snímky, abych pochopila ten poslední, by se patrně rovnalo házení perel sviním, takže pouze do budoucna - až se bude pan Carax zase vyprazdňovat, já tady s toaleťákem frontu stát nebudu... Viděno v rámci Challenge Tour Special - Filmový lov jako úkol č. 9 - artový snímek, v tomto případě bych však dala přednost malé úpravě - film, při kterém předčasně odcházíte z kina - i kdyby jste se měli připravit o scénu s harmonikou i zádumčivou krásu staré Paříže...(10.6.2015)

  • - Leos Carax povedal: „Môj film nikdy nestojí na jednej myšlienke alebo na zámere, ale skôr na niekoľkých obrazoch a pocitoch, ktoré spolu prepletám. V prípade Holy Motors som mal stále pred očami tie dlhé limuzíny, čo sa v posledných rokoch vyrojili na uliciach. Prvýkrát som niečo také videl v Amerike a teraz ich vídam každú nedeľu, keď sa konajú čínske svadby. Perfektne ladia s dnešnou dobou – sú nevkusné a pompézne." (Zdroj: ASFK)

  • - Leos Carax prohlásil, že kdyby Denis Lavant hlavní roli ve filmu odmítl, nabídl by ji Lonu Chaneymu, Charliemu Chaplinovi, Peteru Lorremu nebo Michelu Simonovi, z nichž však v té době již desítky let nikdo nežil. (JoranProvenzano)

  • - Scéna s těly Oscara (Denis Lavant) a Kay M (Eva Mendes) pokrytými sensory bývá vysvětlována jako podobenství moderního člověka zmítajícího se ne v soukolí stroje jako Charlie Chaplin ve filmu Moderní doba (1936), ale závitech neviditelného webu. (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace