poster

Good Vibrations (festivalový název)

  • Velká Británie

    Good Vibrations

Životopisný / Hudební

Velká Británie, 2012, 97 min

  • Morholt
    ****

    Nemůžu nevzpomenout na nedávno viděný CBGB. Terri Hooley sice neznamenal pro punkovou scénu to samé, co Hilly Kristal a ani nemohl, ale přesto se jejich příběhy v základu podobají, protože oba popisují hudbymilovné losery, kteří díky své lásce k muzice vstoupili do dějin. Nicméně zpracování CBGB mi bylo bližší, než je tomu u Good Vibrations. Nebylo to ani tak kvůli obsazení, protože Richard Dormer byl trefou do černého a i ostaní herci mi sedli. Spíš mi vadila ta dramatická struna, na kterou se občas hrálo a která absolutně neladila s těmi odlehčenými tóny. Chápu, že prostředí Severního Irska v 70tých letech nebylo žádnou procházkou růžovým sadem, ale myslím si, že tvůrci se měli rozhodnout buď pro hudební drama, nebo pro hudební komedii. Každopádně muzika, jak už to tak u punku bývá, byla parádní, s a dýchla z ní na mě nostalgie, tudíž nebudu v hodnocení tak docela objektivní. 80%(1.10.2014)

  • joehot
    ****

    Poctivá biografie (řádně zdramatizovaná) nejen jednoho života jedné legendy, ale i celé jedné éry. "Když přijde punk, New York má číra, Londýn nohavice, ale Belfast...má DŮVOD! Good Vibrations není obchod s deskami. Není to label. Je to způsob života." Dormer je ve své roli usazený vynikajícím způsobem, celý film má nádech nostalgie a fajn pocitů, a ještě se celkem dobře poslouchá. (Taky jsem si zavzpomínal na své začátky coby součásti "hudebního" tělesa.)(15.10.2013)

  • Zyne
    ***

    (MFF KV 2012) je to příjemný film o lásce k hudbě, rebelii a radosti ze života i tam, kde to není úplně lehké. má to dobré tempo, vtípky, spolehlivě to pobaví a to i přes přesah k dramatizujícím momentům vyplývajících z doby, ve které se film odehrává. a právě tento přesah je do jisté míry ukazuje, že Terri Hooley prostě byl buď naprosto hudbě oddaný snílek nebo naopak naprostý hlupák neschopný si uvědomit, že k životu a k rodině je potřeba i něco jiného...(8.7.2012)

  • Fr
    ****

    ,,KDYŽ SE ŘEKNE PUNK, NEW YORK MÁ ÚČESY, LONDÝN MÁ KALHOTY, ALE BELFAST MÁ DŮVOD! GOOD VIBRATIONS NENÍ OBCHOD S DESKAMA. NENÍ TO ZNAČKA. JE TO ŽIVOTNÍ STYL! …“ /// Úvodní složitost Belfastu let sedmdesátých – svižný vyprávění, ale přeci jen čekám, co že jako z toho vyleze. S prvníma pořádnejma skřípajícíma riffama je mi všechno jasný – životopis pro fandy punku a Irska. Biografie kmotra Belfastskýho punku by klidně mohla mít podtitul – PUNKEM PROTI VÁLCE! A jak tak koukám kolem sebe – děcek, co to maj u prdele a kteří pochopili, vo čem to všechno je, je na CSFD ještě dost! PUNK NOT DEAD! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnejch příběhů. 2.) S-S R-U-C! 3.) Vobčas něco poslechnu. Třeba soundtrack. 4.) Thx za titule ,,old.meg“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne(31.10.2013)

  • Pítrs85
    ****

    Obchod s vinyly, Belfast, obchod s vinyly, dřevní punk, obchod s vinyly, Dylan Moran, obchod s vinyly, člověk, pro kterého punk nebylo jenom slovo. Zapoměl jsem ještě na něco? Ach ano, obchod s vinyly :-) I kdybych sebevíc chtěl, aby se mi tenhle film nelíbil, tak to prostě nejde, ta atmosféra, to prostředí, ten sen otevřít si, ehm, obchod s vinyly, v ulici, kde nikdy nevíte, jestli nemáte v autě pod sedačkou bombu (a pokud jí tam nemáte vy, auto vedle vás určitě ano), vše navíc natočeno s nadhledem a s láskou k tématu... Myslím, že jsem narazil na další snímek, který si své místo v mém srdci vydobyl už napořád. Zajímavý náhled na problematiku IRA a dobové irské nepokoje, silné 4*(4.10.2013)

  • - Na konci filmu, kdy se snaží publikum dostat do Ulster Hall, má jeden z pankáčů na límečku nášivku kapely the Casualties. Ta ovšem v této době ještě neexistovala. (Mol)

  • - Tehdejší český prezident Václav Klaus na úvodním večírku na festivalu v Karlových Varech film komentoval kriticky. (SFalconJ)