poster

Piti Piti Pa

  • francouzský

    L'homme orchestre

  • slovenský

    Piti, piti, pá

Komedie / Hudební

Francie, 1970, 77 min

  • lardko
    *****

    Na tenhle film si pomatuju moc dobře , když sem ho viděl poprvé. Bylo to když jsem byl ještě malej. V tu dobu si pomatuju že jsem vůbec neponocoval , maximálně do 10:00. Vzpomínám si že ten film měl končit až v 00:00. Byl jsem při sledování sice dost ospalej , ale chtěl jsem se strašně na něj dokoukat, protože se mi strašně líbil. Nevím jestli jsem Louise de Funese v tomhle filmu viděl poprvé , ale vím že od tohohle filmu sem si filmy s nim zamiloval. PITI PITI PÁ , PITI PITI PÁ ...(28.11.2015)

  • Adam Bernau
    **

    Tak nezaměnitelně blbé, jak může být snad jen klasická francouzská komedie. Tak blbé, že mě to až nutilo k pozornějšímu pohledu, jestli to ti Francouzi s humorem nemají prostě nějak jinak. V některých momentech se mi skutečně zdálo, že se mi to „jiné“ otvírá, třeba při obdivování sochy nebo v úvodu, když z auta vystoupivší de Funés posléze osloví všechny za ním stojící řidiče. Ale tam je to hmatatelně přes čáru, co počít se všemi těmi momenty prostě jen blbými, nevím. Celý film je z nich poskládán (a ještě blbě). V jednom momentu jsem však byl silně zaskočen, nevěděv náhle, na čem jako divák jsem. Byly to ty nekonečné vteřiny, po něž de Funés zkoumavě civí do nočníku (aby nedošlo k mýlce: byl to nočník netknutý, právě zakoupený). To jakoby hluchoněmé místo nesmyslně dlouhého zkoumavého civění mě oslnilo jako blyštící se diamant ve strusce. Pokud jde o standard, dost podařená je rodinka Siciliánů. Ale proč jsem se na to vůbec díval, když už dávno vím, že všechny tyhle „klasické pecky“ (obzvláště s de Funés), v dětství milované, jsou tak blbé, že se na ně dospělému dívat ani nejde? Proč dvě hvězdičky, když i tu jednu bych dal leda z milosti? Proč? Protože Piti piti pa. V dětství jsem to viděl asi dvakrát, naposled snad v deseti letech. Utkvěla mi vzpomínka jen na schéma „napružený směšně přísný taneční mistr Funés, nezbedné mladé tanečnice, konečný úspěch“. A samozřejmě na refrén Piti piti pa a taneční kreace v oné povrchně módní, avšak elegantní estetice barevných zápaďáckých časopisů (ač v černobílé televizi). Pro tento dojem mi tento film tehdy připadal zvláštní, ke komediální zábavě jaksi přidával„vyšší uměleckou úroveň“. Ano, je to Piti piti pa, z nějž mě poprvé oslovila jakási náročnější úroveň. A mimo to (mimo to?), Piti piti pa bylo též mystériem sexu , v dobách, kdy jsem ještě ani nevěděl, že existuje něco jako pohlavní styk. Esence Piti piti pa, totiž to spojení směšného de Funés a jeho tanečnic, zůstala zachována i nyní. Je to především ta první scéna (obohacena předimenzovaným retro úletem mužského osazenstva) a finále, ale prakticky všechny podobné scény, dokonce se ona esence přelévá i do některých netanečních scén (žel jen v první půli), ano dokonce i když je tam de Funés bez děvčat. Piti piti pa je prostě trip do jiné dimenze.(9.6.2012)

  • Jamal
    ***

    Lui de Funes opet rozesmeje spousty z nas. Dobre sceny ze zacatku filmu jak se snazi vzdy rozjet jako prvni. A pak jedna ktera se mi obzvlaste libila. Jak jedou ve svym sportacku za autobusem a pozoruji jednu ze svych tanecnic a autobus najednou zastavi a oni do nej nabouraji.Ridic se jde podivat zda se jim nic nestalo, ale oni nechteji byt prozrazeni a tak mu rikaji - nic se nestalo, vsechno je v poradku, a pritom maji rozmackanej predek auta napadrt.(3.8.2007)

  • Radek99
    **

    V podstatě nuda... Až příliš trendy dobový komediální muzikál. Koncentrace humoru je velmi malá (v druhé polovině, kdy se do zápletky dostávají nemluvňata, už je film téměř kýčovitý...), jedinou kvalitní složkou snímku je složka hudební... (ale nezastírám, že hlavně díky zpopularizování nezapomenutelnou písní Tata Bojs), rozhodně ne ale jinde vyzdvihovaná choreografická, to je skoro esence kýčovitosti... Nejzajímavějším poznatkem z filmu je, že absolutní kult mládí, který vládne dnešnímu mediálnímu světu, nemá příliš dlouhého trvání. Na začátku 70. let minulého století to bylo spíše ještě naopak... Coby jinak v sobě nesla povrchní estetická rovina filmu, kde je hlavní ženská sex bomba asi čtyřicetiletá baletka...(25.1.2007)

  • hemul
    *****

    Po dlhych rokoch som si pozrel tento film, kupil som si devedecko v trafike. Pravdupovediac, nepamatal som si takmer nic, videl som ho ako decko, len par scen, ale vzdy som si myslel, ze patri medzi slabsie funesove filmy. Oj, ako som sa mylil, teraz sa nanho neviem vynadivat. Nadhera. Zaradil sa medzi moje top funesovky (jakob, oskar, jeden hot..., kridielko...). Najviac sa mi paci scena, ked sa stryko dozvie o dietati svojho synovca a s vycitkou v hlase mu povie - ako si mohol to dieta opustit, ci nieco take... Na dnesne filmy dost nemoderne, vsakze. V modernej verzii by mu asi povedal, co si si nedaval pozor, ci nieco podobne. Velmi pekny teply film, aj s hudbou, kostymami, kulisami, choreografiou, dramaturgiou...(3.2.2012)

  • - Ve scéně, kdy Françoise (Noëlle Adam) během útěku do města za milencem nastupuje do autobusu, je možné zahlédnout řidiče bílé pleti. Když však řudič přibrzdí kvůli zvířeti na cestě a zezadu do nich narazí Evans (Louis de Funès) s Filipem (Olivier De Funès), je řidičem černoch. (('Butcher'))

  • - Na choreografii tanečních výstupů se podílel tanečník Christor Georgiadis. Ve filmu si zahrál postavu Chrise, který Evansovi (Louis de Funés) píská ptáčky pro uklidnění. (vesper001)

  • - Česká hudobná skupina Tata Bojs naspievala a nahrala videoklip ku skladbe „Attention Aux Hommes“, postavený na popevku a častiach textu z filmu Piti Piti Pá. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace