Reklama

Reklama

Opice v zimě

  • Francie Un singe en hiver (více)
Trailer

Obsahy(1)

Mladý Gabriel Fouquet přijíždí do pobřežního městečka na návštěvu dcery, která studuje v místní internátní škole. Ubytuje se v penzionu postaršího manželského páru Alberta a Suzanne. Gabriel se s pomocí alkoholu snaží zapomenout na své životní trable. To se příliš nelíbí Albertovi, který se za války zapřísáhl, že se pití nikdy nedotkne. Alkohol a životní útrapy tak oba hrdiny pomalu sbližují. Společně pak řeší i Gabrielův nelehký úkol: najít odvahu k návštěvě dcery. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (63)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

"Bídně piješ - bídně se opiješ!" Krásný tragikomický film z prímorského prostredia západného Francúzska. Aj napriek smutnej téme alkoholizmu by som snímku úplne nenazval psychologickou drámou, dokonca aj v úvodnej "kapitoly" z obdobia 2. svetovej vojny to len prekypuje absurdným humorum: hlavne scéna, keď pán Albert v podaní majstrovského Jeana Gabina zaháňa pitím v sklepe pocity hrôzy z okolo padajúcich výstrelov a to jednou sklenkou za druhou. Osudové stretnutie bývalého alkoholika po rokoch s mladým svojráznym pijanom avšak neznamená pre neho iba nežiaduci návrat k "metle ľudstva", ale súčasne možnosť nad bilancovaním, zmierením sa s vlastným osudom. Film je to vďaka skvelo napísaným dialógom nielen miestami vtipný, ale aj dojemný, v momente bujarej oslavy s polnočným ohňostrojom možno až trochu príliš optimistický. Záverečný pocit premárnenosti i nostalgie u hlavného hrdinu hovorí ale za všetko... Celkovo by som vedľa J. Gabina vyzdvihol aj mladého Jeana-Paula Belmonda v jednom zo svojich (podľa mňa) najlepších výkonov a nádhernú kameru, ktorá na čiernobielom obraze do filmu vnáša priam poetické kúzlo. 95% ()

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Krásný, dojemný a nečekaně silný film. Silný a nezapomenutelný zážitek. Chvílemi velice dojemné, chvílemi k pousmání. Poutavá černobílá syrovost smíchaná s alkoholovou poezií. Sice nechápu, jak se takhle může někdo zřídit a přežít to, nicméně pánové to dávají tak věrohodně, že tomu snad uvěřím. Už úvodní nálet mě připoutal ke křeslu (na toto téma a téma války obecně jsem nějak citlivá) a celé mě to nepustilo ani o patnáct let později. Zůstala jsem celou dobu přikovaná, až jsem se z toho rozsvítila, jako ten ohňostroj ke konci. Zkrátka opomíjený zlatý klenot s osvědčeným Gabinem, který mne v této roli zaujal více než v jiných (asi proto, že byl trochu jiný), a mladý pan Jean-Paul Belmondo, který zde hraje ještě dosti civilně, nicméně jeho gesta a projev již předznamenávají jeho pozdější kariéru. Ale role mu skvěle sedne a je bezkonkurenční. Celkově směsice Verneuil, Magde, Gabin, Belmondo zafungovala naprosto bezchybně. A to víno s pivem, jak to zní hrozně, tak to snad zkusím. Dám vědět v PS... ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Po trochu dlhšom čase, keď som medzitým videl fakt niekoľko zaujímavých a podnetných filmov, aj keď zrovna nie v takom počte, ako som možno býval v minulosti viac zvyknutý, sa práve dnes odohrala jedna nevídaná vec... Áno, milí užívatelia, ako ste si už určite stihli všimnúť, že síce filmy pozerám, ale zase nie až tak často (čo by som chcel zmeniť), ale už keď si aj nejaký teda pozriem, tak si zvyčajne po jeho konci skrátka len poviem, že „stál za pozornosť a ďalej to už viacej neriešim”, no v tomto prípade nastala veľká zmena, pretože sa jednalo o neuveriteľnú radosť z celého pozerania Opíc v zime, keďže som bol priamym účastníkom nielen hereckého koncertu dvoch Jánov, t.j. GABINA a BELMONDA, ktorí patria vôbec k tomu najlepšiemu, čo z francúzskej kinematografie vzišlo, ale zároveň som bol mimoriadne spokojný i s technickou stránkou veci, čiže naozaj perfektnou, čiernobielou kamerou Louisea Pagea (prisámvačku sa jedná o naprosto famóznu kompozíciu obrazu), a to ani nehovoriac o pozoruhodnej réžii Henriho Verneuila (mám v pláne vidieť aj jeho ďalšie kúsky), ktorého považujem za veľmi šikovného režiséra (a to i napriek tomu, že som od neho doteraz videl len dva počiny), jednoducho to cítim v kostiach, že ešte mi má čo ukázať... Proste, tentokrát som konečne ohodnotil na úplné MAXIMUM, lebo si proste myslím, že si to tento výnimočný snímok jednoznačne zaslúži, keď ho súčasne odporúčam i ďalším divákom, ktorí by si mohli prísť na svoje, rovnako ako i ja. PS: V úvodnej pasáži dominujú priam dynamické sekvencie z okupovanej oblasti (neprezradím aké), že si hovorím, čo vlastne bude nasledovať potom, keď už bude po okupácii, no čuduj sa svete, našťastie sa tvorcovia hneď nevyčerpali, ba práve naopak, čím minúta za minútou naďalej plynula, tým to bolo stále lepšie, až to najlepšie nakoniec príde v samom závere, keď som bol už strašne dojatý, čo som to vskutku zhliadol, lebo viem, že sa to už opakovať nemusí... ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Dávní barrandovští dramaturgové věděli, které filmy vybrat a kterým se raději vyhnout. Ani možnost vidět JPB a Gabina pohromadě (a chlastat) nevyváží fakt, že film je kokotina. Nejvíc se mi líbil Josef Carda v dabingu Modrovouse, kramáře a obchodníka. Pavel Rýmský výborně chraplákem namluvil Gabina, a kupodivu mi nevadil ani Lněnička na Belmondovi. Ale scénář je zoufalý, a asi mám odpor k filmům, opěvujícím ožralky. Normandie musí být za trest. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

"Jen se/si tak trochu písknout." Šampioni v šnapsu, i mimo Champagne. Šosy až po cíp, v nálevně. Lahve otevřené. Bumbálkové. V sivém saku. Pod vlivem. Nosy, líčka mají ruměné. Vedou řeči vínové, akce nevinného opájení se. /O/Sudový košt se vine štokem soaré. Nemizí. Odér. Bez zátek. Takový má splávek. Houpe s člověkem. Chvilek charakter. Život. K dispozici na čepu. Jeden druhému propije se do duše. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (8)

  • Natáčení se uskutečnilo v zimě na přelomu let 1961 a 1962 v městečku Villerville v normandském kraji Calvados. Film se dostal do distribuce 11. května 1962. (vangobseck)
  • Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu novináře Antoine Blondina „Un singe en hiver“ z roku 1959. (vangobseck)
  • Albert (Jean Gabin) si v jedné scéně prohlíží na zdi svého pokoje fotografie z mládí. Jedná se o koláže, na nichž je vyfocen Gabin během své válečné služby v silách Svobodných Francouzů. (Martensson35)

Reklama

Reklama