Režie:
Georges LautnerScénář:
Georges LautnerKamera:
Maurice FellousHudba:
Philippe SardeHrají:
Alain Delon, Mireille Darc, Claude Brasseur, André Falcon, Emilio Messina, Nicoletta Machiavelli, Philippe Castelli, Michel Peyrelon, Jean Luisi (více)Obsahy(1)
Na Azurovém pobřeží se seznámí milý a obětavý Francois s tajemnou blondýnkou Peggy, která jakoby vystupovala z jeho díla. Pokusí se ji zachránit z péče podezřelého advokáta, jemuž nevěří, že je žena duševně nemocná. Pochopí, až když se i on málem stane její obětí... (oficiální text distributora)
Recenze (60)
Někdejší expresionistický film němé éry a horor raného zvukového filmu ožívá v zenitu Delonovy tvorby nejen herecké způsobem, který nenechává diváka lhostejným. Zprvu zdánlivě něžná a ochranyhodná žena, sama o sobě tragický jedinec, obávající se o zachování své identity, se postupně mění v monstrum. Rozpolcená psychika, snad schizofrenická, je náhle ďábelskou pastí. Rána z milosti, výraz bezradnosti i rozhodnosti jednoho z hlavních hrdinů ŇADER, náhle jakoby platí nejen pro zvářata, ale i pro lidi jako východisko ze situace, jež nemůže mít řešení už proto, že postižený člověk nemůže žít trvale na obou stranách psychiky, být současně i osobností, i jejím opakem. Moderní povrch tají starožitný vnitřek. Vidění, které posouvá počátky moderní vědy nejen do dobové současnosti, ale i naší přítomnosti. Až ledová dokonalost provedení, jíž vévodí Claude Brasseur, odráží název filmu nejméně tak dobře, jako jeho obsah, námět a scénář. ()
Na Ledových ňadrech je s odstupem doby asi nejzajímavější herecký výkon Clauda Brasseura, který zvládá charakterní herectví lépe než Alain Delon. Mireille Darc jako záhadná žena odvádí svůj standard a vlastně se nemusí ani moc snažit. Její vizáž hraje tak trochu za ni. Film je nejsilnější tehdy, když ještě neodhaluje, kam směřuje. Scénáristická hra pohříchu nevyšla zdaleka tak dobře, jaké byly možnosti. Zkrátka indicií, oč tu jde, získá všímavý divák záhy poměrně dost. Nehledě na to, že Lautnerova režie není bůhvíjak oslnivá. Celkový dojem: 60 %. Řekl bych, takový standard žánrové tvorby Francie 70. let. ()
Triler, ktorý má tých trilerových scén veru pomálo. Človek ich vyráta na jednej ruke a možno mu ešte nejaké prsty ostanú voľné. Film má nešpecifikovateľnú atmosféru - neustále cesty autom alebo motorkou, luxusné vily, zimné pláže, ale aj menej záživné tempo a napríklad také napätie absentuje úplne. Čo nie je extra dobrá vizitka pre triler. K záveru sa z toho vyvíja skôr kriminálka, typicky francúzska kriminálka. Mysteriózna zápletka nie je zlá, ale na druhej strane už veľmi skoro predvídateľná. Hlavný hrdina zasa vyzerá, ako keby ho splašili z ulice. Slečna nebezpečná občas vytasí nožnice, inokedy zasa ňadro. Radšej a častejšie mohla to druhé. Celkovo je to tak na hranici medzi ** a ***. Neurazí, ani neohromí, zapadne v prachu iných francúzskych kriminálok. ()
Obstojný mysteriózny thriller. Tajuplné postavy, do ktorých nevidíte, napínavá scéna s výťahom, typicky francúzsky hektická autonaháňačka po serpentínach v okolí Nice, kde sa film odohráva. A nečakane poetický (smutný) koniec. Delon tu hrá významnú rolu, ale ani jednu z dvoch hlavných - tie majú Claude Brasseur a Mireille Darc. Poetika starej európskej krimi má niečo do seba. ()
Pár opravdu velmi zručně natočených nervy drásajích scén. Bohužel to ale nemůže zachránit přiběh, který je chvílemi, slušně řečeno, velmi potomý, postavy, které se chovají nelogicky, a hlavního hrdinu (Claude Brasseur; Delon bez ohledu na uvodni titulky rozhodne hlavni roli nehraje), který je velmi nesympatický. ()
Galerie (13)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (3)
- Alain Delon a Nicoletta Machiavelli si společně zahráli o rok dříve ve filmu Tony Arzenta (1973), kde stejně jako v Ledových ňadrech hráli manžele. (JohnSmith)
- Celý film se natáčel v tzv. Zátoce andělů, ve městech Villeneuve-Loubet, Antibes a v Nice, kde se mimo jiné natáčelo i v luxusním hotelu Negresco. (Cucina_Rc)
Reklama