Režie:
Georges LautnerScénář:
Georges LautnerKamera:
Maurice FellousHudba:
Philippe SardeHrají:
Alain Delon, Mireille Darc, Claude Brasseur, André Falcon, Emilio Messina, Nicoletta Machiavelli, Philippe Castelli, Michel Peyrelon, Jean Luisi (více)Obsahy(1)
Na Azurovém pobřeží se seznámí milý a obětavý Francois s tajemnou blondýnkou Peggy, která jakoby vystupovala z jeho díla. Pokusí se ji zachránit z péče podezřelého advokáta, jemuž nevěří, že je žena duševně nemocná. Pochopí, až když se i on málem stane její obětí... (oficiální text distributora)
Recenze (60)
V ramci filmografie Georgesa Lautnera /Les Bon Vivants, Road to Salina, My se nehnevame/ je tento film vysloveny priemer. Lautner sa tu pokusil o francuzsky fryler, kde mala mat Mireille Darc ladove nadra a Delon zase ladove oci. Potom on sa ju pokusi zachranit, ale ona je dusevne chora ...... no a na tom sa Lautner dost neuspesne pokusil vybudovat akysi svoj pokus o tuhy fryler, miestami az dramu . 69 % ()
Musím říci, že mě film velmi příjemně překvapil zejména tím, jak udržel mou pozornost a eliminoval stisknutí klávesy "Pause" na ovladači na nulu. Postavy jsou vlastně rozděleny na dva tábory - na straně jedné magický, hypnotický kus ledu (Peggy Lister v podání Mireille Darc), na druhé straně chlapi, předhánějící se o její přízeň v čele s chladným a těžko odhadnutelným advokátem Marcem Rilsonem (Alain Delon) a přátelským a lehkomyslným Fracoisem Rollinem (Claude Brasseur). Temnou atmosféru dokresluje nebezpečný řidič p. Rilsona Steig, kterého očekáváte za každým rohem, v temné garáži bez světel... ()
Tak neviem, čo majú tvorcovia filmov o nebezpečných ženách a tajomných vraždách s ľadom, každopádne názvy ako Ľadové prsia, Mrazivá vášeň, alebo sekáčik na ľad v Základnom inštinkte ukazujú na nejakú menšiu úchylku. Bohužiaľ mi východzia situácia nepripadá príliš uveriteľná a postava, okolo ktorej sa všetko točí pôsobí skôr dojmom bezmyšlienkovitého média. Čiže inak, ako v klasických mind fucking trileroch. Vo filme je však stredom vesmíru s bližšie neidentifikovateľnou gravitáciou (nie je zvlášť krásna a výraznú inteligenciu neprejavuje), pôsobiacov na všetkých mužov. Ľadové prsia vsádzajú na psychológiu, ale mne tento prístup pripadá trochu falošný. ()
Někdejší expresionistický film němé éry a horor raného zvukového filmu ožívá v zenitu Delonovy tvorby nejen herecké způsobem, který nenechává diváka lhostejným. Zprvu zdánlivě něžná a ochranyhodná žena, sama o sobě tragický jedinec, obávající se o zachování své identity, se postupně mění v monstrum. Rozpolcená psychika, snad schizofrenická, je náhle ďábelskou pastí. Rána z milosti, výraz bezradnosti i rozhodnosti jednoho z hlavních hrdinů ŇADER, náhle jakoby platí nejen pro zvářata, ale i pro lidi jako východisko ze situace, jež nemůže mít řešení už proto, že postižený člověk nemůže žít trvale na obou stranách psychiky, být současně i osobností, i jejím opakem. Moderní povrch tají starožitný vnitřek. Vidění, které posouvá počátky moderní vědy nejen do dobové současnosti, ale i naší přítomnosti. Až ledová dokonalost provedení, jíž vévodí Claude Brasseur, odráží název filmu nejméně tak dobře, jako jeho obsah, námět a scénář. ()
Ten záběr na tři koule na zeleném kulečníkovém plátně byl všeříkající. Dvě liliovitě bílé s (nejen) ochranitelskými úmysly a jedna červená jako krev. Tohle zavání karambolem.. Ze vzájemného působení ledové královny, ledového pohledu a žáru rozverné energie vzniká znepokojová teplota, tajuplnost přetahující se s teatrálností, pár nervy šponujících momentů a závěr, který nedává příliš smysl. Brasseurův výraz, když Peggy vylezla se sprchy a on zjistil, že není blondýna? No krve by se v něm skoro nedořezal.. ()
Galerie (13)
Zajímavosti (3)
- Celý film se natáčel v tzv. Zátoce andělů, ve městech Villeneuve-Loubet, Antibes a v Nice, kde se mimo jiné natáčelo i v luxusním hotelu Negresco. (Cucina_Rc)
- Alain Delon a Nicoletta Machiavelli si společně zahráli o rok dříve ve filmu Tony Arzenta (1973), kde stejně jako v Ledových ňadrech hráli manžele. (JohnSmith)
Reklama