Reklama

Reklama

Erekce, ejakulace, exhibice a další příběhy obyčejného šílenství

  • Itálie Storie di ordinaria follia (více)

Obsahy(1)

Charles Serkin je beatnik, ktorý svoj život zasvätil poézii, alkoholu, ženám a filozofickým meditáciám. Pretože je to večný smioliar, stále býva u svojej bývalej ženy. Kvôli ženám a alkoholu ide z jednej patálie do druhej. Keď v autobuse stretne atraktívnu ženu, prenanasleduje ju až k nej domov a na jeho vlastné prekvapenie ho ona pustí. Keď však nie je schopný vyhovieť jej erotickým požiadavkám, zavolá na neho políciu a obviní ho zo znásilenia. V bare stretáva krásnu prostitútku Cass, do ktorej sa na prvý pohľad zamiluje. Cass je však posadnutá prepichovaním rôznych častí svojho tela zatváracími špendlíkmi. Zdá sa, že vo svete plnom šialenstva nemôže ich láska prežiť.
Podivuhodné dobrodružstvá Charlesa Serkina sú inšpirované poviedkami a životom beatnického spisovateľa Charlesa Bukowskeho. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (45)

baruss 

všechny recenze uživatele

Kameň neúspechu tohto filmu u mňa bol v tom, že si sám nadstavil laťku privysoko.. Prvý monológ (alebo prednáška) o štýle ma tak vtiahol do filmu, že som bol presvedčený, že tento film môže byť jedným z najlepších čo som kedy videl.. Bohužiaľ, nepokračoval v rozvíjaní tématu, vydal sa vlastnou cestou.. Zamrzí... Ben Gazzara mi nebol ani trochu sympatický... ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Podle tématu bych čekal, že to bude všechno trochu špinavější, ale je zde vlastně jen pár scén, které vás opravdu vytrhnou. Hlavně ty, kde si Ornella Muti ubližuje. A to jsou scény, které vás dovedou uzemnit. Ale pak najednou nic a vy nedostanete to, co byste čekali od něčeho, co je natočeno podle Bukowského. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

V životě jsem v názvu filmu neviděl takový slova, už proto mě samotnej film překvapil a tak jsem čekal něco, co by mě mohlo šokovat. Hlavní herec pak hnedka ukázal v první scéně co v něm je a já si řikal, že by to mohl být nářez a tak jsem od toho nářez opravdu očekával. Následně už to ale spadalo kvalitou, a to i v dialozích, až jsem u toho usnul. A dokoukal to až druhý den. Ten film určité kouzlo má, ale představa o něm převyšuje skutečnost. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Ferreriho společenská kritika a anarchie měla vždy názorově velmi blízko ke generaci amerických beatníků. Sic jeho tvorba vycházela jako umění z mnoha inspirativních zdrojů, které mohou být rozdílné od Bukowskiho a jiných, hlavní rozdíl vidím v tom, že beatník je sám o sobě v jistém smyslu chápání uměleckým dílem. Tvorba těchto lidí vycházela přímo z jejich života. Jejich vlastní život se tak mohl stát uměleckým dílem. Určitým poselstvím společnosti, které tak bylo pochopitelně přijímáno se značnými rozpaky. Byl jsem sám zvědavý, jak si režisér s tímto faktem poradí. Nakonec šla přeci jen režisérova tvůrčí originalita do pozadí ve prospěch původní románové předlohy. Jsem tomu rád. Ferreri prokázal, že dokáže přijmout i tradičnější filmovou koncepci, byť z již tak velmi kontroverzního originálu. ____________ Slunce třímá milosrdenství, leč je jak pochodeň vysoko zdvižená. Tryskáče mu přes zrak šlehají a rakety skáčou jak ropuchy. Mír už z neznámých důvodů nemá dál žádnou cenu. Šílenství se vznáší jak lekníny na rybníce a zbytečně krouží. Malíři malují a jejich rudé, zelené a žluté barvy kanou. Básníci rýmují své osamění. Muzikanti dál hladovějí. A romanopisci se míjejí cíle. Ne však pelikán, ani racek. Pelikáni se noří a potápějí. Pak zase stoupají, šokovaní se třesou, polomrtví. V zobanech radioaktivní ryby. Oblohu rozčísne rudá a oranžová. Květy se rozevřou tak jako vždycky. Tentokrát pokryté jemným popílkem raketového paliva. A houby. Jedovaté houby. V milionech pokojů leží propletení milenci, ztracení a choří jako mír. Cožpak se nelze probudit? Musíme už provždy, přátelé moji, umírat ve spánku? ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pohled na člověka, který vždy toužil po svobodě, ale cestu k ní viděl jen přes neustálé pití alkoholu a oddávání se radovánkám. Básník Charles Serking (Ben Gazzara) se cítí ve své kůži mezi "spodinou", mezi bezdomovci, prostitutkami a jinými zkrachovanci. Jiná cesta ho neláká, ba dalo by se říci, že se jí bojí. Seznamuje se s půvabnou prostitutkou Cass (Ornella Muti), stává se jeho největší láskou v životě, i když si uvědomuje, že je to vztah velmi destruktivní, který ho může zničit. Nakonec je ale Cass rychlejší, pro svoji nespokojenost si ráda ubližuje až se jí podaří spáchat sebevraždu. Ale má i jiné prazvláštní známosti: Vera (Susan Tyrrell), která touží být znásilňována, tlustá Widow (Judith Drake), či ještě naivní dívka na pláži (Katya Berger), která podléhá kouzlu jeho smutných veršů. Zajímavý pohled na lidi, kteří netouží být na výsluní, kteří si libují v syrovém životě na samém okraji společnosti. A i když tvrdí, že se tam skrývá ten pravý život, spíše mi připadají jako lidé, kteří se života bojí. Je to styl života, který má velmi zajímavé myšlenky, ale je velmi náročný pro tělo i duši, sebezničující a destruktivní. Libují si ve svém prostředí a netouží hledat jinou cestu ani směr. Zajímavý film, který děsí svojí existencionální přítomností. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (3)

  • Bukowský se natáčení nezúčastnil a film se mu nelíbil. (montongery)
  • Charles Bukowski byl filmem velice znechucen. Byl toho názoru, že Ben Gazzara roli pojal špatně a později o herci napsal, že: "Měl dojemné oči jako chlap, který sedí se zácpou na hajzlu a ne a ne ho vytlačit." Lawrence Ferlinghetti, který prodal režisérovi snímku filmová práva, s Bukowského názorem souhlasil. Po premiéře filmu se znechucený Bukowski opilý vrhnul na vozovku v jeho typické teatrální touze náhle zahynout, dále pozurážel osazenstvo místního baru, napadl vrchního číšníka a následně byl zatčen a uvězněn, na což byl v té době už dávno zvyklý. (Z biografie Howard Sounes - Bláznivý život Charlese Bukowského). (Jaroslaf)
  • Film byl natočen na motivy sbírky „36 povídek“ Charlese Bukowského. (montongery)

Reklama

Reklama