poster

Marie Krøyer

  • Dánsko

    Marie Krøyer

  • slovenský

    Marie Kroyer

  • anglický

    Marie Krøyer

Životopisný / Drama

Dánsko / Švédsko, 2012, 100 min

Režie:

Bille August

Předloha:

Anastassia Arnold (kniha)

Scénář:

Peter Asmussen

Kamera:

Dirk Brüel

Scénografie:

Jette Lehmann

Masky:

Tina Helmark
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zahadum
    ****

    Niekto tu napísal,že je to sterilné...áno spracovanie a práca s kamerou je trošku "chladná " ale to je predsa u severských filmov bežné a berieme to ako taký " trademark" ... Mimochodom tá kamera a jej hra so svetlom je úžasná ! príbeh je tichý..komorne ladený a nie je vôbec predvídateľný .... zo začiatku sa môže javiť,že je to tuctová záležitosť ale zdanie klame...film je plný prevratov..nechám na vás či sú dôveryhodné.(25.7.2013)

  • Johnny.ARN
    ***

    Severské presné, severské chladné. Film je silný príbeh o živote ženy, umelkyne, ktorá sa bezhlavo zamiluje do niekoho iného, muž je čím ďalej tým viac bláznivý a ešte ju nakoniec aj dcéra opustí. Trochu ako Anna Karenina. Z výpravy sa dalo vyťažiť viac. Celkovo je to trochu rozťahané, nudné, ale každá scéna má svoje miesto a herci sú ukážkovo presní. Nie zlé, ale ani úplne oslňujúce. 3 z 5(23.11.2013)

  • xargos
    ****

    Tento film má podle mých dojmů daleko do propracovaných ság, do výletů po lidských duších a hlubokých zákoutí vědomí, jak jsem u národů severu zvyklý. Jde více po povrchu věcí a jednotlivé postavy se mi zdají jen nastíněné, ale nikoliv poznané do těch svých hlubin. Ale mnohdy je ta hloubka právě jen v románech, než v životě a život sám je zkratkovitý... plný rozhodnutí, kterých pak lidé litují. Marie je oběť, ale ne ta doslovná, která je vláčena osudem. Je to silná žena, schopná se o sebe postarat. Je také malířka, jako její muž, ale nemá ten geniální talent jako on. A její muž ji to dává najevo nejen ve chvílích svých výletů do temnot, ale i ve střízlivém stavu. V atmosféře dané doby je složiné zůstat sama s dítětem a tak v čase, kdy se odvažuje k životnímu rozhodnutí, nechává malou dcerku doma. To se však vztahu matka - dítě stane osudným. Je to poměrně smutný příběh, kde jediným člověkem, co se hroutí, je sám mistr. Ostatní jsou (alespoň psychicky) pevní, ale radosti jim to v životě nepřidá. Východiskem se pro Marii stává pouze přijmout osud, jaký je a vydat se na novou cestu s druhou narozenou dcerou a možná i s jejím otcem - v tom příběh zůstává otevřený.(25.12.2013)

  • brumbrum
    ***

    Dobre spravene a pekne ukazujuce milionove klise, na ktore doplacali, doplacaju a doplacat aj navzdy budu, jednostranne polovicky manzelske. Ci on a ci ona, je jedno, schema je vzdy ta ista. Tuna doplatil on, lebo je proste chory. Kym bol zdravy, mal prachy a slavu, bol princ na bielej kobyle. Potom mu zacalo sibat, takze to po par incidentoch jeho romanticku polovicku omrzelo a sla za "laskou". Hlbka citu: cirka 18cm. Klavirista romantik dodal viac navod na pecenie nez na lasku - vajcia a salam. Takze kym manzel zral pilulky a zacinal mat halusky, draha nechala dcerku sluzke a sla jej vykefovat do cudziny sestricku. A romanticky opelovac, medzi mumlanim o hlbokych citoch a vasnach a zapade slniecka a muzikalnych muzach, sa velice nasral, ze napokon zamiesil na svista. Takze ju oblukom odkopol nazad domov, aj s velikanskym bruchom. Podla wiki sa nakoniec stastlivo vzali a pri tak hlboko plodnych citoch, samozrejme zasa rozviedli. Cize dve decka, dva rozvody, mama uplne nahovno, kopa kecov o laske, pochovany chory manzel, co ju popri vsetkom miloval jak kona. Najhorsi bol ten plodny klavirista: super falosny egoista s tvarou tepleho baranka. Humus. 3* za dobre spracovanie. Len sa vzdy zas nanovo divim, tolki somari sa nepoucia z pribehov inych, dokola to chodi podla rovnakej schemy - a rovnako si pri tom myslia, aku jedinecnu situaciu sami riesia. Ako hovorieval nas dekan: pred svadbou sa hodi kazdy ku kazdemu, po svadbe uz nikto k nikomu. To "v dobrom aj zlom" sa recituje vzhladom na odhad 100% dobra; a ked pride pruser, je tu plodny romantik, profik.(5.4.2016)

  • Fr
    ***

    ,,VÍŠ, ŽE TĚ MILUJU. NIKDO NA SVĚTĚ TĚ UŽ NEBUDE MILOVAT TAK JAKO JÁ. A NIKDO TI NEBUDE ROZUMĚT TAK JAKO JÁ.“ … ,,TO JE PRAVDA. NIKDO MI NEROZUMÍ JAKO TY. ALE MEZI NÁMI JE PROPAST…“ /// Mistr Krøyer a jeho okouzlující žena Marie. Malíř obdařený nadáním od Boha, potýkající se ,,s cestami do temnoty“. Pocity ženy, čekání na lásku (nebo na sex?) – takže život plný zklamání. Nuda. Láska, následný tokání a konečně (pro ni) sex. Rudá knihovna o uvadající manželce, zvláštním poutu manželů, milenci, dceři… vlastně spíš smutnej příběh, pro ty, kteří chtějí zažít chvíle blaženosti (jinejch). Film není životopisem Marie, ale zajímá se jen o její milostnej život. Neříkám, že je to špatně, ale když v tom nefiguruju já… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Čumím jen na kousky založený na skutečných příbězích. 2.) Román ,,Balladen om Marie Krøyer“, který napsala v roce 1999 Anastassia Arnold, jsem nečetl. 3.) Mám doma knihovnu. Je spíš červená… 4.) Thx za titule ,,pavel1965“ a ,,ThooR13“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(3.11.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace