Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Videa (3)
Recenze (115)
Když Och před filmem tvrdil, že něco takového jsme ještě neviděli, tak jsem se ušklíbl - a ono to tentokrát nebylo mluvení do větru. Sice si nemyslím, že jde o nějaké masterpiece, jde pouze o zdařilý kanadský žertík na účet nic netušících festivalových diváků, co se vypravili na historické drama. Škoda, že se asi nedozvím, co si o filmu myslela Agnieszka Holland. Škodolibé tři hvězdičky. ()
2x kino -- Ben Wheatley se stal svým vlastním pánem a natočil masterpiece. Vizuální bomba roku. Samozřejmě nejen vizuální, ale nemám potřebu tenhle film racionalizovat, to už tu udělali jiní. Pokud máte šanci jít na velké plátno, neváhejte ani vteřinu. P.S. Až se za pár desítek let budou dělat zase takové ty filmové kompilace ikonických záběrů z velkých filmů, tak tady bude lehký výběr. ()
Po uplynutí třetiny filmu jsem tomu začal rozumět, což je zajímavý doklad divácké tuposti: Jistá postava odhalí svůj záměr, který dává implementovaný smysl předešlému dění a rozoumek je rázem spokojen. Pak vidím: civilizační podobenství. Po uplynutí druhé třetiny jsem tomu rozumět přestal. "Ha, mohl by mi najít těch pokladů víc!" Pak říkám: alchymie. Alchymie! Narozdíl od Marigolda jsem naštěstí nedotčen vědomostmi, o autorech nevím nic, takže nemusím Pole v Anglii vnímat jako něčí produkt, nýbrž vycházet při jeho sledování z čirého faktu jeho existence - a věřit mu. Ba právě. Existuje tak, jako se bezvýznamný příběh pěti "přátel" odehrává na pozadí světodějných bitev posledního století tradičního kosmu. Tři nebo čtyři hvězdičky? Pět. A přidám si do topky každého, kdo mi v diskusi nebo v poště podá přesvědčivé poučené zdůvodnění jména Whitehead. ()
-Zatímco se bojíme pekla, už v něm žijeme.- Pokud by se mělo napsat o nějakém filmu z posledních let, že je jen pro menšinové publikum, tak Pole v Anglii by bylo předním adeptem. Film mě vtáhnul postupně a nakonec mě zcela zhypnotizoval, což měla mj. na svědomí také skvělá hudba od druhé poloviny až k závěru. Občas jsem měl pocit, že sleduji československou novou vlnu 60. let. Vynikající kamera, kdy mnohé černobílé obrazy by se daly rámovat, a tak není divu, že občas došlo na obrazy živé. Alegorie. Chce se mi napsat, o čem film byl, jenže pro toho, kdo jej neviděl, by to bylo vyzrazení klíčové myšlenky. Na jedné straně je ponechán velký prostor divákově fantazii a úvahám, na druhé s blížícím se koncem je jasné, co tím chtěl Wheatley říci. Za mě velká spokojenost, v níž jsem zpočátku nedoufal. Film nedoporučuji. ()
"Už vím, za co nás Bůh trestá. Za všechno..." Aguirre, hněv boží zkřížený s Valhalla Rising, to celé mixnuté ujetostí Kanibal! Muzikál. Ve výsledku strašná úchylárna, která sedne asi jen dvaceti procentům diváků. Mezi které se hrdě řadím, protože úchvatná černobílá kamera, parádně ulítlé postavy a přímo zabijácké hlášky mi poskytly vskutku hypnotizující zážitek. Je to divné, nemá to řád, vzpírá se racionálnímu uchopení a svou atmosférou mě to jednoduše pohltilo, takže palec suverénně nahoru. 85 % ()
Reklama