Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šaškové počmáraní – znělka z televizního cyklu Manéž v podání V. Dyka, M. Rupperta, O. Rumla a O. Brzobohatého otevírá koncert na počest Michala Horáčka. K významnému životnímu jubileu textaře se jeho přátelé rozhodli věnovat mu zvláštní dárek: dva koncerty, rekapitulující to nejlepší z jeho tvorby. Tyto koncerty se uskutečnily v nádherném prostředí Státní opery Praha. Diváky čekalo jevištně koncipované pásmo v unikátní scénografii, plné osobitých interpretací jednotlivých písní. Tento hudební počin ozdobily špičky české i slovenské hudební scény, které jsou s Horáčkovými písňovými příběhy neodmyslitelně spojeny – R. Müller, J. Kirschner, M. Kocáb, L. Bílá, L. Nová, A. Langerová, F. Segrado, L. Šoralová, O. Ruml, N. Válová, M. Ruppert a pochopitelně nejbližší Horáčkův spolupracovník P. Hapka. Podobně neobyčejná sestava interpretů se na jednom jevišti dosud nesešla, a takto uceleně bylo dílo Michala Horáčka interpretováno vůbec poprvé. Orchestr byl pro tuto výjimečnou příležitost sestavený z vynikajících instrumentalistů. Pod vedením M. Benka se představili mimo jiné muzikanti O. Brzobohatý, P. Malásek, R. Balzar, F. Kop, M. Pavlíček a další. (Česká televize)

(více)

Recenze (8)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Neskutečně nafoukaná a slizká záležitost. Za zmínku stálo jen přirozené vystoupení Anety Langerové, která velmi pěkně nazpívala Denim blue od Hany Hegerové, a účast Jany Kirschner. Zbytek? Třikrát culící se idol dívčích srdcí Vojtěch Dyk, na kterého jsem už solidně alergický, dvakrát chrchlající Michael Kocáb (z toho jednou s Lucií Bílou), jednou jakýsi muzikálový metrosexuál (ale zřejmě byl známý, jelikož televize neusoudila za potřebné, představit ho)... A na závěr absolutně (tj. ještě hůře než obvykle) neintonující Richard Müller, který byl očividně pod vlivem... Něčeho. A všichni zpívali tak "procítěně" a tvářili se u toho tak zarputile umělecky... Fuj. Texty Michala Horáčka mám rád, ale tohle byla hrůza. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Počin to je jistě chválihodný, Michalu Horáčkovi, jednomu z posledních žijících českých básníků, uspořádat k narozeninám koncert. Kdyby na tom koncertě zpívali zpěváci, byl by to určitě i zajímavý umělecký zážitek. Ani 50% vystupujících však zpívat neumí ani náhodou. Celkem bych ocenila, kdyby u té zpěvácké šmíry byly jmenovky, abych se jejich trapným výkonům pro příště vyhnula. Nebohý Michal Horáček, co komu udělal, že mu zpíval takový póvl? ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Složité texty Michala Horáčka se ocitly v příliš jednoduchém meziprostoru a nějak se jim z něj nechtělo ven. V nových úpravách už písně tolik nezněly a najednou pro mě nebyly ani nadčasové, ale ani zastaralé. Zkrátka jim chyběla dobrá "image". Když zakvílel některé z nich Vojta Dyk, tak to rovnou celý koncert mohl jít do kopru. Když si však "S cizí ženou v cizím pokoji" vzala do parády Lucie Bílá s Michaelem Kocábem vznikl celkem působivý duet. Nedělo se tak příliš často a se složitostí interpretace písní dua Hapka & Horáček se vyrovnal jen málokdo. Po letech se to nepodařilo ani Rišo Mullerovi a skladbám "Rozeznávám" a Štěstí je krásná věc" chybělo hodně do dřívější poslechovosti a nadhledu. Komorní pojetí se nabízelo ke skladbám téměř automaticky, ale koncert na mě nezanechal žádný veký dojem. Mé hodnocení: 40% ()

patrikus 

všechny recenze uživatele

NAPROSTO BOŽSKÉ, I KDYŽ TROCHU "NABUBŘELÉ", jen ta instrumentace, předpokládám O. Brzobohatého absolutně ztrhala rysy HAPKOVA rukopisu !!!! ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama