Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáctiletá Angelika je proti své vůli provdána za bohatého toulouského hraběte Joffreye de Peyrac, který je nejen o dvanáct let starší než ona, ale má také pověst čaroděje. Svým šarmem a inteligencí si brzy získá Angeličino srdce a zdá se, že jejich šťastný život nemůže nic ohrozit. Jednoho dne je ale Peyrac uvržen do Bastily a upálen na hranici za údajné čarodějnictví. Angelika se uchýlí s dětmi na Dvůr zázraků a s pomocí banditů plánuje pomstu všem, kteří změnili její pohádku ve zlý sen. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (190)

kingik 

všechny recenze uživatele

Tvůrci si nezaslouží, aby byli hozeni do Seiny, ačkoliv se jedná o ambiciozně pojatý přehmat ve francouzské kinematografii s cílem oprostit se od kýčovitosti původní Angeliky. Srovnávat či nesrovnávat novou verzi s klasikou? Srovnání se stejně film nevyhne. Rozhodně ne, pokud jde o nové herecké obsazení dvou stěžejních rolí. Nora Arnezeder & Gérard Lanvin jsou dost možná nejhorším milostným párem na filmovém plátně za poslední pětiletku. Jestli se vám vybaví původní herecká dvojice, tak si možná uvědomíte, že k sobě ladila ještě dříve, než se vzájemně sblížila a to měla na to víc pokusů, tedy filmů, než jen tenhle jeden, který žádného následovníka s velkou pravděpodobností mít nebude, ačkoliv regulerně končí jako první část. Angelika a Joffreye de Peyrac v nové verzi k sobě marně hledají cestu, a když ji k sobě zdánlivě najdou v podobě obejmutí či polibku, působí to jako nechtěná parodie. Chemie je mezi nimi mizivá. Erotická scéna jejich divného milostného splynutí má navodit pocit, že ti dva k sobě patří od nepaměti, ale tak lacině povrchně nelze pojmout vztah dvou proslulých postav stříbrného plátna. Z filmu vyvstane nejednou pocit, že ho natočili dva různí režiséři. Jeden není příliš technicky zdatný a akční scény vypadají nablble i průměrně a někdy až nepodařeně, a aby tak nevypadaly, tak se hodí do zpomaleného záběru a vypadá to ještě hůř. Ten druhý je chvílemi zdatným vypravěčem, který místy umí vytvořit pěkný kompoziční záběr pro široké plátno. Skutečnost je však taková, že klasiku dostal do rukou režijní veterán Ariel Zeitoun, který navíc není francouzského původu. To kdyby si někdo stěžoval a ohrazoval se, že tunisan przní pověstný francouzský film, který měl něco do sebe a ubírá mu na poetice. Tahle verze je skutečně zbavena veškerého poetického balastu. Přiznám se, že styl původní předlohy jsem tady nepostrádal. Kromě toho, je tady dán v rozumné míře prostor politikaření, a s ním spojené intriky na královském dvořem z nichž je obviněn, a nejen z nich, samotný hrabě Peyrac, který končí uvězněný v nechvalně známé Bastille. Zpět k hercům. Je to opravdový castingový přehmat vidět hrát Noru Arnezeder Angeliku a Gérarda Lanvina de Peyraca, ale k dobru jim nutno připočíst, že se nesnažili původní herce nijak napodobovat. Mnohem lepší jsou scény, ve kterých Arnezeder nemusí být za krásku, za kterou je svým okolím neustále považována. Ve scénách, kdy se ostříhá a přebarví vlasy na tmavo, získá její herecký projev na určité věrohodnosti. Opravdu nelze srovnávat její zvláštně agresivní sexappeal s půvabem Michele Mercier, která byla pro roli Angeliky stvořena. Lanvin působil v roli pajdavého a zjizveného hraběte až moc chlípně a chyběla mu Hosseinova důstojnost i nenapodobitelný nadhled. Nemyslím si, že by si mě ani jeden z nich přímo získal. Nabýt charisma původní dvojice, bylo takřka nemožné. Interiéry a exteriéry vypadají uspokojivě a nechybělo moc a vypadaly by jako z dražšího televizního filmu. To dělala ta nevyrovnaná režie, se kterou jste často nevěděli, na čem jste. Otřesně natočenou scénu s chabým konceptem vystřídala scéna dynamická, případně vkusně romanticky zabarvená a zase naopak. Tohle hektické i hekavé střídání probíhalo až do poslední třetiny, kterou považuji za nejvyrovnanější a nejlépe zvládnutou. Po ní se dalo i těšit na případné pokračování, na které závěr filmu odkazuje, ale kterého se už případní zájemci nedočkají. Ve filmu je v jedné scéně ke slyšení hudba z původní Angeliky, a to aby zřejmě nešel do ztracena záměr o remake. Když bych měl napsat vše, co je špatně na nové verzi, tak by to byl dlouhý sloupec. Nesmím zapomenout na Nicolase, který se asi tomu původnímu přišel po letech vysmát. Možná i moderní Angelika přišla s takovým záměrem. Nechutná jako kvalitní francouzské víno, a občas i trochu ztrpkne na jazyku, ale zvědavost je silnější než promarněné ambice, a ta divákům nedá spát, dokud Noru Arnezeder neuvidí na vlastní oči jako markýzu andělů. Tak věhlasnou se ale nestane. Kdo se bude nudit, může počítat vyskytující se české herce, ale pozor, jedná se o méně známé tváře s čestnou výjimkou, kterou tvoří Jirka Pomeje. Nadabovaná verze dělá film plně snesitelným. Mé hodnocení: 60% () (méně) (více)

NinonL 

všechny recenze uživatele

Snažila jsem se film sledovat bez předsudků a otevřeně k novátorskému pojetí. Jakmile však ve filmu zazněla ukradená melodie z původní Angeliky, věděla jsem, že už ho nezachrání vůbec nic. Romantika, tajemno i vášeň starého příběhu zmizely a stal se z něj tuctový akční snímek stříknutý péčkem. Jednu hvězdu dávám za Gérarda Lanvina, coby Geoffreye, kterému jedinému jsem jakž takž přišla na chuť. Až na to péčko tedy. Zbytek, škoda mluvit. ()

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Ne, že by měla původní Angelika nějaké kvality, které by mě jako diváka lákaly, ale pořád mi přijde nová verze naprosto zbytečná. Původní filmy vznikly v době, kdy byl žánr historických romancí populární, ale dnešní doba je přeci jen jiná a pochybuji, že má tento remake co nabídnout. Kdo má na podobný film chuť, dá si raději originál. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem, že to bude propadák, což rozhodně není. Ale k čemu nová verze, je-li slabší, než ta původní? 1) Z půvabného špičkového díla žánru červené knihovny se stalo průměrné řemeslně, pravda, zručně spíchnuté dílo bez osobitosti ve stylu akčních dobrodružství, jakých vznikají stovky do roka. Jak říkají sami tvůrci: beaucoup plus rock´n´roll, plus violente, plus politique et plus moderne. Přibyl střih ve stylu videoklipů, vše je rychlé a přehledné. V didakticky vedených rozhovorech se divák vždy dopředu dozví, co se bude v nejbližších minutách dít. Zmizela romantika, pryč je tajemství. 2) Knižní předlohy jsem nečetl, srovnávám jen s pětidílnou sérií ze šedesátých let. Koment píši po zhlédnutí prvního dílu. 3) Původní Angelika je ženskost sama včetně vší naivní stylizace a čistě ženských zbraní. Její nástupkyně se chová jako sufražetka, moderní emancipovaná žena, jež je na mužích nezávislá a na této nezávislosti si zakládá. Peyrac značně zestárl a ztratil své kouzlo. Advokát Desgrez už není uhlazený a duchaplný elegán, ale zapálený bojovník za pravdu. Snad jen Sorbonne si zachoval svůj psí šarm. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (8)

  • Na českém dabingu se podílel i Vladimír Brabec, který daboval i ve filmech o Angelice o 50 let dříve. (M.B)
  • Angelice (Nora Arnezeder) je ve filmu 17 let, její představitelce Noře Arnezederové je přitom bylo v době natáčení 25. (M.B)

Reklama

Reklama