Reklama

Reklama

Pérák

(studentský film)

Obsahy(1)

Stárnoucího pana Dvořáka pronásleduje přízrak minulosti ukrývající se v pražských střechách. Strach a tíseň probouzí vzpomínky, které byly dávno zapomenuty. (oficiální text distributora)

Recenze (11)

anais 

všechny recenze uživatele

Nejdřív jsem si myslel, že se příběh odvine trochu jiným směrem - sledovat starého Péráka, který musí opět natáhnout kostým a srovnat pouliční gang, který mu pod oknem sprejuje neslušnosti, bylo fajn. Ale to se nestalo a děj se stočil jinam. Z Péráka tu člověk nakonec moc nevidí. Nejsem si pak zcela jistý, jestli divák, který o Pérákovi nikdy neslyšel, pochopí, o čem film vlastně je. Protože nebýt názvu, asi bych s tím měl sám problém, a to jsem o Pérákovi už ledasco načetl. Na druhou stranu je tu fajn vykreslená atmosféra a některé momenty mají až hororový nádech, což se nepovede ani u leckterého celovečerního počinu. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Zdaleka nejlepší je na filmu hudba Daniela Patrase, o jejíchž kvalitách svědčí to, že jsem ani nepoznal, že část hudby složili Beethoven a Fibich. ()

Reklama

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Je podivný, že se studentský snímky tak často snaží (nejen) esteticky blížit nudnýmu standardu, kterýho prostě po technický stránce stejně nedosáhnou. Člověk by ocenil spíš důraz na originální "divočinu," než hru na velkou produkci. Času na zapadnutí do stereotypu ještě v budoucnu bude, tak proč podléhat už během studií? Pérák dobrej. Celkově neurazí. Hudba dobrá, jen docela často samotinká budovala hutnou atmosféru tam, kde dalšími filmovými prostředky jednoduše budována nebyla. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Od projekce uplynulo jen několik málo hodin, ale ze snímku v mé mysli zůstalo velmi málo. A to málo není zrovna pozitivní. To hlavní shrnul velmi pěkně ve svém komentáři Arbiter, od studentského snímku bych čekal mnohem spíše invenci, než snahu zařadit se do nutného okolního stereotypu. Zvlášť, když nedostatek filmařských zkušeností /nebo snad umu?/ tvůrcům podráží nohy a v podobné šedé nudě to jen vyniká. Z technického hlediska mám velký problém se zmatečným střihem, kamerou, která neví co chce v divákovi vyvolat a v neposlední řadě i s vedením herců. Jejich výkony nejsou úplně zlé, ale dialogy znějí podobně, jako jsou ve škole předčítány příběhy z čítanky a těžko se jim věří. Vrcholem je pak scéna, kdy hlavní postava, Němec, křičí v závěru snímku s otřesným přízvukem německé fráze, kterým možná ani sama nerozumí. Není to tak legrační jako slavné volání „Ami go home!“ v Českém míru, ale pamatovat si to budu stejně. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Velice fajn záležitost, u které celkem rád přehlédnu pár nedostatků hlavně v podobě lehké odhadnutelnosti, nebo třebas občasných podivností v dialogu (nemnoho velkých tvůrců dokáže dobře natočit film podle vlastního scénáře, tohle je někde na půli cesty). V průběhu filmu jsem si liboval nad faktem, že Pérák sám je v podstatě neexistující a příběh je čistě z pohledu onoho stařešiny. No... Poté co jsem viděl jeho úchvatný zpracování, tak bych ho určitě snesl mnohem, mnohem víc (o=´ . Co se technický stránky týče, tak je v mých očích na stejné kvalitativní vlně jako tv tvorba čt a hudební podkres se nedá zahanbit už vůbec a je pro mě v české tvorbě hudby k filmům výrazným nadprůměrem._ Prostě a jednoduše skvěle vytvořenej film o jedné z nejznámějších českých městských legend, který oplývá v českých podmínkách nadpozemsky působící akcí (byť velmi krátkou, přesto však efektivní. )_ ()

Galerie (4)

Zajímavosti (22)

  • Tvůrci film označují za epilog celovečerního filmu, jehož scénář vznikal současně. (Savel)
  • První zkouška choreografie dopadla téměř tragicky. Ve scéně, kdy Pérák přeskakuje vojáka saltem s vrutem a láme mu přitom vaz, představitel Péráka, Dan Fajmon, spadl po přeskoku na hlavu, kterou výjimečně neměl krytou helmou. Poté, co začal ztrácet vědomí, byl převezen do nemocnice. Naštěstí se jednalo pouze o lehký otřes mozku. (Savel)
  • Téma Pérák se zdá být pro film již léta prokleté. Není tedy divu, že při natáčení vznikal problém takřka každý den. Vedlo to k drobným změnám ve scénáři a zkracováním či vyškrtáním některých obrazů. Například druhý natáčecí den začalo pršet a voda z konstrukce zakrývající okno začala stékat do světel za několik set tisíc korun. (Savel)

Reklama

Reklama