Reklama

Reklama

Výchozí bod

  • Česko I Origins (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer

Recenze (720)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Chytrý, formálně podmanivý a nevtíravý film, který je tématicky natolik nevšední, že si udrží vaši pozornost i přes některé scénáristické berle a oslí můstky - především ke konci představení. Zároveň působí minimalisticky a "nezávisle/nízkorozpočtově", což je jen ku prospěchu věci, přičemž několik málo sugestivních scén rozhodně stojí za pozornost (především ta výtahová). Víc otázek než odpovědí. To od chytrého scifi divák mnohdy očekává a to tu dostává. Škoda šablonovité, leč hezky učesané koncovky. ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Teória o (ne)existencii Boha, či jednoducho niečoho duchovného mimo nás, dokáže rozhádzať i tvrdého ateistického vedca skrz svoju lásku. Prvá polovica romanticko nasladlá, druhá polovica už viac zaujímavá. Doporučujem však ostať až do konca tituliek. Tá záverečná jednominútová scéna vám dá priestor na rozmýšľanie. 3,5 *** ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Naprosto mě nezajímá, nakolik pravdivá jsou veškerá vědecká fakta, s nimiž si film velmi obratně pohrává a brilantně slučuje s příjemnou romantickou zápletkou. Zajímá mě jedině to, že Mike Cahill zvládl svou práci natolik dobře, že film i s množstvím donekonečna opakovaných existenciálních úvah a poněkud zdlouhavým seznamovacím intrem jen tak nevyšumí do prázdna, nýbrž se zásluhou přitažlivé formy a chytře vystavěného scénáře s dojemným a filmařsky působivým finále pevně zahryzne do našeho podvědomí a nějakou dobu ho tam i rádi uchováme. Malý film, ale bez větších zaváhání či předvídatelných zvratů... 80% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

I druhý celovečerní film Mikea Cahilla je nevšední filmovou událostí. V době, kdy málokdo umí přijít s něčím opravdu originálním, se Cahill dál zabývá svéráznou modifikací proměny nezávislého filmu. Žánrové zařazení (tedy nízkorozpočtové sci-fi) je znovu pouze odrazovým můstkem, tentokráte pro nezvyklou nadžánrovou soft-filosoficko-náboženskou hru ve stylu výtečného Schenkmanova Pozemšťana. Cahill ovšem žánry rád mixuje, a tak je celý náboženský kontext rámován opravdu hodně nevšední romantickou dějovou linkou, ve výsledku je Výchozí bod možná nejpodivnějším romantickým snímkem, jaký jsem kdy vůbec viděl. Tuhle rovinu umocňuje silně emotivní závěrečná výtahová scéna, rovinu náboženskou pak uzavírá scéna následující po skončení závěrečných titulků (u tohoto filmu se vyplatí neodcházet z kina před jejich skončením). Celý film je pak o střetávání protichůdných principů - věda versus náboženství, přístup vědecký (Ian) a esoterický (Sofi), což ovšem obé zastiňuje lidské existence přesahující láska. Vskutku dobrý film nestojí na rozpočtu, rozhodující roli hraje nápad a invence a v tomhle je Mike Cahill naprosto unikátní - jeho scénář je opravdu chytrý a sofistikovaný a ač jsem člověk racionální a v Boha nevěřící, nechápu ho jako dogmatickou odpověď na vlastní spirituální otázky, ale jakousi možnost rozvíjení dialogu. Emocionálně byl ovšem pro mne osobně Cahillův filmový debut Jiná země silnějším prožitkem... ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Sci-fi je žánr, kde našlapuji vždy po špičkách, majíc strach, že to nebude můj šálek kávy. Po pravdě jsem se hned na začátku topila v chemické terminologii, ale naštěstí jsem se z toho po chvíli dostala, protože vás ta dvojice (trojice) opravdu nenechá chvíli v klidu. Hlavně Ian se svou zarputilostí přijít věci na kloub s velkou pomocí své kolegyně, následně své ženy. Ještě chvíli a nechala bych si oskenovat i svojí oční duhovku. Osobně si myslím, že Brit je pro tyhle role ve sci-fi filmech jak stvořená, dokonale jí sednou, ale Michael Pitt jako Ian byl se svojí zaníceností, rozpolceností svých citů a hledáním pravdy naprosto vynikající. Já ho až tak moc neznám, ale od tohoto filmu ho budu mít ve svém hledáčku. Výborný film, který zakončím slovy : "Moje atomy milují tvoje atomy". Napadlo vás někdy říct to své drahé polovičce? ()

Galerie (29)

Zajímavosti (13)

  • Dr. Ian Gray (Michael Pitt)  fotografuje technikou tzv. reverzního uchycení objektivu, která je sice vhodná pro pořizování detailů lidských očí, nicméně při ní je vzhledem k absenci elektronického spojení mezi fotoaparátem a objektivem vyloučeno užití funkce automatického ostření. Ve scéně, kdy Ian fotografuje Salomininy oči, je zvuk motorku automatického ostření přesto slyšet. (Neuge)
  • Do roly Sofi bolo hľadané dievča s heterochromiou, teda očami s viacfarebnou dúhovkou. Takéto oči našli u Astrid Berges Frisbey. (Robby6)
  • Ve scéně v metru zazní píseň „Dust It Off“ od francouzské skupiny The Dø. (PozorGranat)

Související novinky

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

49. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

49. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

13.07.2014

Slavnostní ceremoniál zakončil filmový festival a poroty v čele s Luisem Miñarrem udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl George Ovashvili za… (více)

Reklama

Reklama