poster

Cizí oběd

  • anglický

    The Lunchbox

  • německý

    Lunchbox

  • Indie

    Dabba

  • slovenský

    Cudzí obed

Romantický / Drama

Indie / Francie / Německo / USA, 2013, 104 min

Režie:

Ritesh Batra

Scénář:

Ritesh Batra, Rutvik Oza

Hudba:

Max Richter

Střih:

John F. Lyons

Scénografie:

Shruti Gupte

Kostýmy:

Niharika Bhasin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pluhy
    ****

    Láska prochází žaludkem! Film, který pro mě na KVIFF 2013 byl naprostou úlevou. Úsměvný snímek, který se zamýšlí nad životem v Bombaji, láskou a stereotypem všedního života. Film mě naprosto strhl svým přesahem, kdy jednoduchou zápletku dokáže proměnit v hluboké zamyšlení nad životem a oživit ho humorem. Strhující tempo, perfektní scénář,skvělá kamera a herecké výkony, pro které se na snímek určitě vyplatí podívat. Leckoho zamrzí závěr filmu ale život už je zkrátka takový a člověk odchází z kina s broukem v hlavě.(6.7.2013)

  • GrooveJump
    ****

    The Lunchbox se opirá o reálnost a etnografickou vizuální hodnotu. Emoce společně s mimikou postav jsou vyjádřeny čistě, věrohodně a s vtipnou lehkostí. Je to jasný prototyp nebollywoodského filmu, i přesto, že se na něj v průběhu bezprostředního a jednoduchého děje, několikrát odkazuje a tolerantně ho ospravedlňuje, jako nedílnou součást indické kultury. Debut zvládnutý s nadhledem, bez kýče, bez barevných filtrů a umělosti, která by diváka citově škrtila. Potencionální návštěva kina proto nebude přešlapem, nýbrž skvěle chutnajícím výletem pod pokličku indické altruistické společnosti a místních obrysů každodennosti....(29.1.2014)

  • Kmotr76
    ****

    První indický film, který jsem viděl, takže nemám s čím porovnávat. Krásná byla především první polovina filmu, později už se vše opakovalo (pošta skrze krabičky s obědy) a konec mě mírně zklamal. Každopádně jsem viděl miniaturní část indického života v myslím celkem skutečném světle a systém poslíčků mě nesmírně zaujal.(31.1.2014)

  • Malarkey
    ****

    Cizí oběd je jeden z těch pár filmů, které dorazí do Vaší duše a už se z ní nevymaní. Vypráví totiž příběh něčeho, o čem jsem předtím neměl ani páru, dokud jsem se o tom nedozvěděl právě skrz tento film. Já teda uznávám, že toho ještě vím hodně málo, abych mohl soudit celý náš svět, ale tahle síť poslíčků, která už historicky přes sto let roznáší obědy zaměstnancům různých indických fabrik, mě úplně dostala. Nechápu tu preciznost, přesnost, dochvilnost a hlavně funkčnost. Vše samozřejmě s rezervou, protože nic není dokonalé a právě kvůli té jedné nedokonalosti vznikl tento krásný film, který je svým vzezřením tak krásný, až je vlastně smutný. Taková setkání totiž může opravdu napsat snad jen samotný osud. Nebo snad máte nějaké jiné vysvětlení?(9.1.2017)

  • berusche
    *****

    Je tolik málo snímků, které pohladí, že jsem vždycky moc ráda, když se k něčemu takovému dostanu, a to vlastně vždycky úplně náhodou. Po celou dobu trvání stopáže jsem se snažila rozklíčovat systém rozvážky a to by v tom byl čert, aby neexistovaly návody. Ale světe div se, jsou prostě věci, které se nedají vysvětlit. Snímek je v podstatě o náhodě, která ovšem hraje hlavní roli. To dává postavám jisté kouzlo, na které se dobře kouká. Dalším plusem je vlastně fakt, že není postava, která by vás obtěžovala nebo vám lezla na nervy, nikdo nehází nikomu klacky pod nohy, každý jen přemýšlí nad tím, jak by mohl být jeho život lepší a že někdy stačí málo. A tahle myšlenka má tak pozitivní dopad na vaše smýšlení, že odejdete z kina s dobrým pocitem. Třikrát sláva a nešetřete nás do dalších let.(12.2.2014)

  • - Ritesh Batra měl původně v úmyslu natočit dokument o jedinečném bombajském systému doručování obědů. Po týdnu práce slyšel mnoho zajímavých příběhů a rozhodl se, že namísto dokumentu natočí film a začal psát scénář. (Kmotr76)

  • - Snímka mala premiéru na MFF Cannes a spoločnosť, ktorá ju zastupuje, ju okamžite po premiére predala do všetkých teritórií. Ako svoju akvizíciu ju vzali Sony Pictures Classics a Artificial Eye a bola zaradená do programu takých významných festivalov ako MFF Toronto, Telluride, Sarajevo či Londýnsky filmový festival. Stala sa indickým klubovým kasovým trhákom a po piatich týždňoch od nasadenia sa udržala v 300 indických kinách. (Zdroj: ASFK)

  • - Pri písaní scenára sa tvorcovia nechali inšpirovať scenáristami z éry klasického zlatého Hollywoodu. (Zdroj: ASFK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace